δημοκρατική
Από το 1982 η Εφημερίδα της Ρόδου
ΔΕΥΤΕΡΑ 23° Κυρίως αίθριος Η Ρόδος σήμερα
Από το 1982 η Εφημερίδα της Ρόδου
ELEN

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Όλοι οι νέοι φόροι ύψους 2,3 δισ. ευρώ που επιβαρύνουν την ελληνική κοινωνία

news room 1 λεπτό ανάγνωση
Μέγεθος γραμμάτων
Δε­δο­μέ­νη φο­ρο­λο­γι­κή επι­βά­ρυν­ση άνω των 2,3 δι­σε­κα­τομ­μυ­ρί­ων ευρώ προ­βλέ­πει για εκα­τομ­μύ­ρια φο­ρο­λο­γού­με­νους το πο­λυ­νο­μο­σχέ­διο που από χθες το βράδυ απο­τε­λεί νόμο του κρά­τους.  Πρό­κει­ται για επι­βα­ρύν­σεις που άρ­χι­σαν ήδη να ξε­δι­πλώ­νο­νται καθώς μια από αυτές ισχύ­ει ανα­δρο­μι­κά από τον πε­ρα­σμέ­νο Ια­νουά­ριο, ενώ θα κο­ρυ­φω­θούν το 2020 ή ακόμη και το 2019 αν κρι­θεί ότι δεν πιά­νο­νται οι στό­χοι για τα πρω­το­γε­νή πλε­ο­νά­σμα­τα.

Το πα­κέ­το της συμ­φω­νί­ας είναι πολύ βαρύ για τους φο­ρο­λο­γού­με­νους καθώς πε­ρι­λαμ­βά­νει μέτρα που θα αυ­ξή­σουν το φο­ρο­λο­γι­κό βάρος για τους μι­σθω­τούς και συ­ντα­ξιού­χους που θα μειώ­σουν το ει­σό­δη­μά τους με ό,τι αυτό συ­νε­πά­γε­ται για τη ζή­τη­ση στην αγορά και τους μι­κρο­με­σαί­ους και τις επι­χει­ρή­σεις.

Πιο συ­γκε­κρι­μέ­να το πο­λυ­νο­μο­σχέ­διο προ­βλέ­πει:

– τη μεί­ω­ση της έκ­πτω­σης φόρου που δί­νε­ται στους μι­σθω­τούς και συ­ντα­ξιού­χους και οδη­γεί στο αφο­ρο­λό­γη­το όριο, από τα 1.900 ευρώ που είναι για τους άγα­μους, 1.950 για τους έγ­γα­μους με ένα παιδί, 2.000 ευρώ για δύο παι­διά και 2.100 ευρώ για τρία ή πε­ρισ­σό­τε­ρα παι­διά, στα 1.250, στα 1.300, τα 1.350 και 1.450 ευρώ αντί­στοι­χα. Από τη μεί­ω­ση της έκ­πτω­σης φόρου συρ­ρι­κνώ­νε­ται το αφο­ρο­λό­γη­το όριο, από το επί­πε­δο των 8.636 ευρώ έως 9.545 ευρώ, στα 5.681 ευρώ έως 6.591 ευρώ. Η μεί­ω­ση του αφο­ρο­λό­γη­του ορίου θα κο­στί­σει στους φο­ρο­λο­γού­με­νους ποσό του­λά­χι­στον 1,9 δις ευρώ ετη­σί­ως

– την κα­τάρ­γη­ση από το 2018 της έκ­πτω­σης 1,5% που γί­νε­ται στην πα­ρα­κρά­τη­ση φόρου μι­σθω­τών και συ­ντα­ξιού­χων. Οι μι­σθω­τοί και συ­ντα­ξιού­χοι με ετή­σιο ει­σό­δη­μα άνω των 8.646 ευρώ θα δουν από τον ερ­χό­με­νο Ια­νουά­ριο μεί­ω­ση στις απο­δο­χές τους.

– την κα­τάρ­γη­ση (ανα­δρο­μι­κή από 1/1/2017) της  έκ­πτω­σης φόρου 10% για ια­τρι­κές και φαρ­μα­κευ­τι­κές δα­πά­νες. Η έκ­πτω­ση δί­νε­ται για όσους φο­ρο­λο­γου­μέ­νους η συ­νο­λι­κή ια­τρι­κή δα­πά­νη είναι με­γα­λύ­τε­ρη από το 5% του ει­σο­δή­μα­τός τους. Για πα­ρά­δειγ­μα, φο­ρο­λο­γού­με­νος έχει ετή­σιο ει­σό­δη­μα 10.000 ευρώ. Για να έχει έκ­πτω­ση φόρου για ια­τρι­κά έξοδα, θα πρέ­πει η συ­νο­λι­κή του ια­τρι­κή δα­πά­νη με πα­ρα­στα­τι­κά να είναι του­λά­χι­στον 500 ευρώ. Αν, για πα­ρά­δειγ­μα, έχει ετή­σια δα­πά­νη 800 ευρώ, θα έχει έκ­πτω­ση φόρου ύψους 80 ευρώ. Η κα­τάρ­γη­ση της έκ­πτω­σης για τα ια­τρι­κά έξοδα μαζί με την κα­τάρ­γη­ση της έκ­πτω­σης 1,5% από την πα­ρα­κρά­τη­ση θα στοι­χί­σει στους φο­ρο­λο­γού­με­νους το ποσό των 189 εκατ. ευρώ

– την κα­τάρ­γη­ση του ει­δι­κού αφο­ρο­λό­γη­του για βου­λευ­τές και δι­κα­στι­κούς που θα τους στοι­χί­σει συ­νο­λι­κά το ποσό των 44 εκατ. ευρώ

– την επι­βο­λή φόρου στις βρα­χυ­χρό­νιες μι­σθώ­σεις κα­τοι­κιών που θα φέρει στα κρα­τι­κά τα­μεία πρό­σθε­τα έσοδα ύψους 48 εκατ. ευρώ

Τα αντί­με­τρα

Στον εφαρ­μο­στι­κό νόμο πε­ρι­λαμ­βά­νο­νται και αντί­με­τρα τα οποία όμως είναι απί­θα­νο να εφαρ­μο­στούν καθώς θα πρέ­πει να επι­τευ­χθούν πολύ υψηλά πρω­το­γε­νή πλε­ο­νά­σμα­τα. Προ­βλέ­πε­ται η μεί­ω­ση από το 2019 του εται­ρι­κού φο­ρο­λο­γι­κού συ­ντε­λε­στή από το 29% στο 26%, η μεί­ω­ση του ΕΝΦΙΑ έως και 70 ευρώ για όσους έχουν ετή­σιο ΕΝΦΙΑ έως 700 ευρώ, η μεί­ω­ση του πρώ­του συ­ντε­λε­στή της φο­ρο­λο­γι­κής κλί­μα­κας από το 22% στο 20% και η μεί­ω­ση των συ­ντε­λε­στών της ει­σφο­ράς αλ­λη­λεγ­γύ­ης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.