Από τον τοπικό σύλλογο εργαζομένων του αεροδρομίου Ρόδου εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Με στραμμένο το βλέμμα της Τοπικής κοινωνίας σε κάποιες εξελίξεις–προβλέψεις σχετικά με την άνοδο της Τουριστικής επισκεψιμότητας στο νησί μας και με έκδηλα τα ανάμεικτα συναισθήματα από τα οικονομικοπολιτικά τεκταινόμενα σε εθνικό επίπεδο, έσπευσε η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών να χρυσώσει το χάπι της σχεδιαζόμενης παραχώρησης του Αερολιμένα Ρόδου.

Το έκανε εκμεταλλευόμενη συγκυρίες, οι οποίες ξεκάθαρα δε σχετίζονται με αυτό το θέμα. Στον όλο χορό των παραπλανητικών ενεργειών και δηλώσεων που στοχεύουν στη σύνδεση της αύξησης της τουριστικής κίνησης με μια παταγώδη παρέμβαση ιδιωτικών συμφερόντων στη μεγαλύτερη δημόσια υποδομή του νησιού μας δηλαδή στο Αεροδρόμιο, δεχόμαστε αλλεπάλληλες επισκέψεις υποψηφίων «ιδιοκτητών». Ταυτόχρονα κανείς δεν κατανοεί τις διαβεβαιώσεις των Πολιτικών Αρχών περί της βιωσιμότητας των αεροδρομίων και μετά την παραχώρηση αυτών.

Κατ’αρχάς χρειάστηκε μια πολύ μεγάλη διάλεξη του Υφυπουργού Μεταφορών προς την Ένωση Ξενοδόχων(Δ.Σ.) όπου διαβεβαιώθηκε η μετά την πώλησή βιωσιμότητα των αεροδρομίων. Αλλά γιατί αυτά ειπώθηκαν κεκλεισμένων των θυρών. Δηλαδή δεν έπρεπε η κοινωνία της Ρόδου να ακούσει αυτή τη θέση –δέσμευση υποτίθεται– της Ηγεσίας;

Μήπως επειδή δεν συμφέρει να ακουστεί; Μήπως επειδή θα ερμηνευθεί ως μια μη πραγματοποιήσιμη πολιτική υπόσχεση όπως οι χιλιάδες που έχουν έως τώρα ακουστεί; Άλλη μια υπόσχεση που δεν θα έχει ουσιαστικό κόστος γι’ αυτόν που τη δίνει; Αναρωτιέται κανείς: τη στιγμή που, στην περίπτωση που εκποιηθεί το Αεροδρόμιο, όλα τα στοιχεία διαγράφουν μια εντελώς διαφορετική πορεία, είναι δυνατόν να υπάρχει κάποιος που να πειστεί για μια θετική από την άποψη βιωσιμότητας εξέλιξη;

Τη στιγμή που αντίστοιχες ξενοδοχειακές ενώσεις άλλων μεγάλων τουριστικών περιοχών, βλέπουν ξεκάθαρα πως οι σχεδιαζόμενες παραχωρήσεις των αεροδρομίων θα βλάψουν την τουριστική κίνηση και την οικονομία των περιοχών αυτών, είναι δυνατόν οι Ξενοδόχοι της Ρόδου να βλέπουν θετικά τις υποσχέσεις του Υπουργείου; Δεν θα υποψιαστούμε τίποτα για το ότι όλα αυτά ειπώθηκαν με κλειστές τις πόρτες και χωρίς τα ΜΜΕ;

Μάλλον δεν πείθεται κανένας. Βέβαια το ότι συζητήθηκε το θέμα των υδροπλάνων και δόθηκαν υποσχέσεις ως προς αυτό, θεωρούμε πως αποτελεί θετική εξέλιξη. Δεν επιθυμεί κανείς να επιδοθεί σε κασσανδρικές θέσεις. Γι’ αυτό ελπίζουμε οι υποσχέσεις αυτές να υλοποιηθούν. Ευχόμαστε να υλοποιηθούν. Περιμένουμε να τις δούμε να υλοποιούνται. Αλλ’ αυτό δεν αλλάζει το ζήτημα του κακού υπολογισμού της ωφελιμότητας ως προς την παραχώρηση της μεγαλύτερης υποδομής του νησιού σε ιδιωτικά χέρια• του ελέγχου δηλ. του Αεροδρομίου, και άρα της βασικής πύλης εισόδου τουρισμού στα νησιά μας, από μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα.

Οι επισκέψεις βέβαια των υποψηφίων επενδυτών πυκνώνουν όλο και περισσότερο, γεγονός που καταδεικνύει την αλήθεια που εκφράστηκε στην πρόσφατη ημερίδα ΟΣΥΠΑ – Παραδεισίου Τοπικών Φορέων, η οποία εν αντιθέσει με την προς τους Ξενοδόχους διάλεξη, πραγματοποιήθηκε με ανοιχτές θύρες την 27η/03/2014. Η αλήθεια είναι πως ο Κρατικός Αερολιμένας Ρόδου κατέχει άκρως δεσπόζουσα θέση όχι μόνο για την τοπική οικονομία αλλά και για την ευρύτερη σταθερότητα σε νησιωτικό επίπεδο. Ο καθένας θα ήθελε λοιπόν να την αποκτήσει και μάλιστα πάμφθηνα.

Την Κυριακή 30/03/2014 είχαμε εδώ τη σύμπραξη της Actor Vinci, την 31η /03/2014 έχουμε την EIB ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν και πολλές άλλες. Ελπιδοφόρο εξέλιξη αποτελεί όμως το γεγονός ότι όλες οι Τοπικές Αρχές εξέφρασαν προφορικώς την αντίθεση τους στην παραχώρηση κατά την ανοιχτή ημερίδα της 27 Μαρτίου, ενώ αυτή η, διαμορφωθείσα πλέον, σύμπνοια άρχισε να λαμβάνει σάρκα και οστά με το ομόφωνο

Ψήφισμα της ολομελείας της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ το ΣΑΒΒΑΤΟ 29 Μαρτίου 2014. Σ΄αυτό, έχοντας ιδιαίτερη προσήλωση στο κοινό συμφέρον ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΩΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΣΧΕΔΙΑΖΟΜΕΝΗ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΡΟΔΟΥ.

Χαιρετίζουμε αυτές τις πρωτοβουλίες και δράσεις και παρακαλούμε θερμά τους Ξενοδόχους του νησιού να λάβουν πολύ σοβαρά όλα τα στοιχεία, αλλά και ως παράδειγμα τις θέσεις των συναδέλφων τους στις άλλες μεγάλες τουριστικές περιοχές της Χώρας• επίσης ας μη δελεαστούν από φανταχτερές υποσχέσεις και περιγραφές που, όπως φαίνεται, θα φέρουν τα άκρως αντίθετα αποτελέσματα.

Στους ακραία ανταγωνιστικούς καιρούς μας, αυτό που χρειάζεται ο Τόπος είναι το φτηνό εισιτήριο• αυτό δεν επιτυγχάνεται ούτε με ακριβά τέλη ούτε με την ένταξη της μοναδικής αεροπορικής πύλης εισόδου του νησιού σε εταιρικά σχήματα που μπορούν να οδηγήσουν τα πράγματα στη λογική των «καρτέλ». Θέση της ΟΣΥΠΑ αποτελεί ότι οι Τοπικές κοινωνίες, μέσω των επισήμων φορέων, πρέπει να έχουν και όφελος αλλά καί μερίδιο ευθύνης στα της διαχείρισης των κατά τόπους Αεροδρομίων. Έτσι θα διευκολύνεται καί το δικό μας έργο. Υπενθυμίζουμε εδώ ότι άλλο είναι να συνομιλείς με ένα δημόσιο λειτουργό και άλλο με μια τεράστια πολυεθνική εταιρεία την οποίαν πολύ δύσκολα θα επηρεάσεις. Αυτό το βιώνουμε καθημερινά σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο (Τράπεζες κ.α.) . Από την άλλη διαμηνύουμε προς πάσα κατεύθυνση, κυρίως όμως προς τους υποψηφίους νέους ιδιοκτήτες, την πάγια αντίθεση μας σε σχέσεις πλήρους εξάρτησης των σημαντικότερων εθνικών υποδομών από μεγαλοεταιρικά ιδιωτικά σχήματα.

Υπεύθυνα
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος
Φώτης Λουλουδάκης Ο Γεν. Γραμματέας
Κων/νος Γραμμάτικας

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ