Καρποφόρησαν οι εξαντλητικές διαπραγματεύσεις μεταξύ των οδηγών των τουριστικών λεωφορείων, των τουριστικών πρακτόρων, και των εκπροσώπων των εταιρειών ενοικιάσεως πούλμαν. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, οριστικοποιήθηκαν τα κείμενα των δύο επιχειρησιακών συμβάσεων (αφορά επιχειρήσεις που δεν υπάγονται στο τοπικό σωματείο τουριστικών πρακτόρων) και της τοπικής συλλογικής σύμβασης εργασίας και δεν αποκλείεται να έχουν… πέσει ήδη οι πρώτες υπογραφές.

Οι συζητήσεις ξεκίνησαν την περασμένη Δευτέρα και ολοκληρώθηκαν χθες το μεσημέρι, χωρίς να λείψουν όλο αυτό το διάστημα οι εντάσεις και οι διαφωνίες. Τελικά όλα τα εμπλεκόμενα μέρη φαίνεται να συμφώνησαν στα επιμέρους ζητήματα και κυρίως στο ωράριο απασχόλησης των οδηγών και στις αμοιβές τους.
Και ενώ κάποιες στιγμές φαινόταν να είναι εύθραυστες οι ισορροπίες, τελικά υπήρξε το απαιτούμενο επίπεδο συναίνεσης-συνεργασίας. Έτσι μετά από δέκα ολόκληρα χρόνια, υπογράφεται ξανά τοπική συλλογική σύμβαση εργασίας για τους οδηγούς τουριστικών λεωφορείων της Ρόδου, γεγονός που χαρακτηρίζεται ως μεγάλη επιτυχία δεδομένου ότι εξασφαλίζονται με τον τρόπο αυτό τα δικαιώματα του κλάδου σε μία περίοδο που δεν είναι υποχρεωτικές οι κλαδικές συμβάσεις.
Υπενθυμίζεται ότι είχε προηγηθεί ευρεία σύσκεψη στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου με τη συμμετοχή του γενικού γραμματέα του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ. Ανδρέα Νεφελούδη. Επρόκειτο για μία «συμφιλιωτική σύσκεψη» μεταξύ των εκπροσώπων των οδηγών τουριστικών λεωφορείων και των εργοδοτών, προκειμένου να αμβλυνθούν οι διαφορές ανάμεσα στα μέρη και να επιτευχθεί η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
Ωστόσο, οι αγώνες του συλλόγου οδηγών τουριστικών λεωφορείων Ρόδου «Κολοσσός» είχαν ξεκινήσει πολύ πιο νωρίς. Οι οδηγοί βρίσκονται σε απεργιακή κινητοποίηση από τις 18 Αυγούστου, αφού είχαν ναυαγήσει οι συζητήσεις με την εργοδοσία. Είχε προηγηθεί σύσκεψη στο Δήμο Ρόδου με πρωτοβουλία του δημάρχου και τη συμμετοχή των φορέων, όπου οδηγοί και τουριστικοί πράκτορες είχαν συμφωνήσει στην υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας που να ορίζει το πλαίσιο για την απασχόληση και αμοιβή των οδηγών, οι οποίοι βρίσκονται έως και 22 ώρες στο τιμόνι χωρίς να πληρώνονται για την υπερωριακή εργασία.

Ως προς το ύψος των αμοιβών και τα ωράρια απασχόλησης υπήρξαν αρκετές διαφωνίες μεταξύ των οδηγών και της εργοδοσίας. Τελικά όμως φαίνεται ότι βρέθηκε η χρυσή τομή και συντάχθηκαν εκ του μηδενός οι κλαδικές-επιχειρησιακές συμβάσεις, χαρίζοντας μία αίσια έκβαση στις διεκδικήσεις των οδηγών τουριστικών λεωφορείων.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ