Ειδήσεις

Ανησυχούν οι ταξιτζήδες για την πορεία του κλάδου

Στα περσινά επίπεδα κυμαίνεται η τουριστική σεζόν για τους ιδιοκτήτες ταξί στη Ρόδο. Παρόλο που το ξεκίνημα ήταν υποτονικό, η κίνηση τον Ιούλιο και τον Αύγουστο εξισορρόπησε τα δεδομένα για τα ταξί. Σε περίπτωση που οι τουριστικές αφίξεις κινηθούν σε ικανοποιητικά επίπεδα τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, τότε προβλέπεται να μην μετρήσουν σημαντικές απώλειες οι ταξιτζήδες που δραστηριοποιούνται στο νησί.
Παρόλα αυτά, οι επαγγελματίες ανησυχούν για την πορεία του κλάδου, καθώς έχει περιοριστεί πολύ το μεταφορικό έργο των ταξί ύστερα από την παραχώρηση αρμοδιοτήτων στις εταιρείες ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων και στα τουριστικά πρακτορεία που εκμισθώνουν οχήματα ή mini van με οδηγό.
Όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Ρόδου, κ. Θεοδόσης Καστανίδης πλέον δεν γίνονται μεγάλες διαδρομές. Τα ταξί κάνουν τις συνήθεις αποστάσεις προς αεροδρόμιο ή Φαληράκι. «Πλέον κανείς δεν επιλέγει τα ταξί για μεγάλες αποστάσεις όπως πριν. Οι ξένοι επισκέπτες του νησιού μας είναι χαμηλής οικονομικής στάθμης και κινούνται πολύ συντηρητικά. Τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα από την άλλη είναι πολύ οικονομικότερα σε σύγκριση με το παρελθόν και συνεπώς περισσότερο προσιτά στον επισκέπτη. Την ίδια στιγμή, υπάρχει ανταγωνισμός με εταιρείες που διοργανώνουν εκδρομές με μίνι βαν. Συνεπώς, έχει περιοριστεί σημαντικά η δουλειά για τα ταξί. Ευτυχώς όμως τον Ιούλιο και τον Αύγουστο αυξήθηκε η κίνηση και ελπίζουμε να συνεχιστούν μέχρι και τον Οκτώβριο τα πράγματα σε ικανοποιητικούς ρυθμούς για να πιάσουμε τα περσινά δεδομένα. Η περίοδος από τον Απρίλιο μέχρι και τον Ιούνιο δεν ήταν καθόλου καλή και ευχόμαστε να καταφέρουμε να συγκρατήσουμε τις απώλειες», είπε ο κ. Καστανίδης.
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Ρόδου, υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός από τις εταιρείες και τα πρακτορεία που διοργανώνουν μετακινήσεις με μινι βαν, καθώς χρησιμοποιούν παράνομους οδηγούς. «Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις όπου χρησιμοιουνται παράνομοι οδηγοί σε μίνι βαν. Γίνεται δε άγρα πελατών έξω από ξενοδοχεία από παράνομους οδηγούς οι οποίοι μπορεί να συνεργάζονται με τις όποιες εταιρίες. Λόγω όλων αυτών τα ταξί έχουν χάσει μεγάλο μέρος της δουλειάς τους και κυρίως τις μεγάλες διαδρομές», είπε ο κ. Καστανίδης, ο οποίος επισημαίνει ότι το νέο νομοσχέδιο που προβλέπεται να ψηφιστεί από τη Βουλή τον Σεπτέμβριο αναμένεται να ενισχύσει τον κλάδο των ταξί. Επίσης ο κ. Καστανίδης εμφανίζεται ικανοποιημένος που η κυβέρνηση θέτει περιορισμούς στην εξάπλωση της UBER στην Ελλάδα.
«Με το νέο νομοσχέδιο αναμένεται να ενισχυθεί ο κλάδος μας, καθώς αρμοδιότητες που δόθηκαν στις εταιρείες ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων ή στα πρακτορεία περιορίζονται ή αφαιρούνται. Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο που η κυβέρνηση θέτει περιορισμούς στην εξάπλωση της UBER στην Ελλάδα. Εάν ανοίξει η αγορά για τη συγκεκριμένη εταιρεία, όπως προσπαθεί να πετύχει η ΝΔ, 50.000 οικογένειες στην Ελλάδα, που συντηρούνται από τα ταξί, θα μαραζώσουν. Όταν έρθει προς ψήφιση το νομοσχέδιο, θα φανεί ποιοι είναι οι φίλοι μας και ποιοι όχι», είπε ο κ. Καστανίδης.
Σύμφωνα τώρα με το σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, που πέρασε τον Ιούλιο από το Υπουργικό Συμβούλιο και η ψήφισή του αναμένεται μέσα στο Σεπτέμβριο, υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών θα μπορούν πλέον να παρέχουν μόνο αδειοδοτημένες εταιρίες και μόνο με δημοσίας χρήσεως αυτοκίνητα, δηλαδή, ταξί. Μάλιστα οι εταιρείες πρέπει να έχουν συγκεκριμένους οδηγούς, με τους οποίους έχουν υπογράψει τριετή συμβόλαια.
Επιπλέον το νομοσχέδιο προβλέπει και βαρύτατα πρόστιμα τόσο για τις εταιρίες και τους οδηγούς όσο και για τους πελάτες που θα χρησιμοποιήσουν μη αδειοδοτημένες επιχειρήσεις. Επίσης το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών οριοθετεί το πλαίσιο λειτουργίας εταιρειών όπως η UBER.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • d t    10.09.2017 10:03

    όλα θα τα ρυθμίσει η αμείλικτη αγορά ,σιγά σιγά και σταθερά, χρόνο με το χρόνο

  • paspi    07.09.2017 16:45

    ζητω το κλειστο επαγγελμα….εγω προτεινω και κρατικοποιηση του ταξι!

Σχολιασμός άρθρου