Ιστορική ανακάλυψη-Η NASA ανακοίνωσε πως βρέθηκε νερό στον Άρη

Εκατομμύρια άνθρωποι και τα Μέσα όλου του πλανήτη καθηλώθηκαν τη Δευτέρα το απόγευμα για το LIVE που ανακοίνωσε η NASA την περασμένη εβδομάδα. Όλα αυτά τα 24ωρα υπήρξαν σειρά θεωριών και υποθέσεων που κατέκλυσαν το διαδίκτυο οι οποίες έκαναν λόγο ακόμη και για ύπαρξη εξωγήινης ζωής. Το επικρατέστερο σενάριο ωστόσο μέχρι και τις 18:30 όταν και ξεκίνησε η έκτακτη συνέντευξη τύπου, ήταν η ύπαρξη νερού. Λίγο μετά την έναρξη της συνέντευξης το σενάριο επιβεβαιώνεται. Ο πλανήτης Άρης έχει νερό και οι επιστήμονες έδωσαν στη δημοσιότητα το υλικό της μακροχρόνιας μελέτης τους και τις φωτογραφίες.

Στην ιστορική συνέντευξη Τύπου ένας από τους οικοδεσπότες ήταν ο Jim Green, διευθυντής του τμήματος Πλανητικής Επιστήμης στην έδρα της NASA, τον οποίο πλαισίωσε ο Michael Meyer, επικεφαλής επιστήμονας για το πρόγραμμα Mars Exploration της NASA. Οι επιστήμονες που κάνουν τις ανακοινώσεις δήλωσαν αρχικά πως είναι ενθουσιασμένοι με τα ευρήματα και τόνισαν πως αναμένεται να διοργανωθεί άμεσα νέα εξερευνητική επανδρωμένη αποστολή στον πλανήτη.

Μπορεί στον “Κόκκινο Πλανήτη” να ήταν γνωστό πως υπήρχε πάγος, ωστόσο οι ειδικοί ανακάλυψαν πως εντοπίστηκαν ίχνη από τρεχούμενο νερό. “Ο Άρης δεν είναι ο ξηρός αφιλόξενος πλανήτης που γνωρίζαμε”, ανακοινώθηκε, συγκεκριμένα. “Κάτω υπό ορισμένες συνθήκες, τρεχούμενο νερό μπορεί να ανακαλύφθηκε στον Άρη”.
“Επιδίωξή μας στον Άρη ήταν να ακολουθήσουμε το νερό, στην αναζήτησή μας για εξεύρεση ζωής στο σύμπαν και τώρα έχουμε πειστικά επιστημονικά ευρήματα που επικυρώνουν όσα έχουμε υποψιαστεί εδώ και καιρό”, δήλωσε ο John Grunsfeld της Διεύθυνσης Επιστημονικών Αποστολών της NASA. “Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη, καθώς φαίνεται να επιβεβαιώνει ότι ρέει νερό στην επιφάνεια του Άρη”.
Οι ερευνητές κατέληξαν στη διαπίστωση αυτή λόγω γεωλογικών σχημάτων – επανεμφανιζόμενων αυλακώσεων – που εμφανίζονται στο έδαφος του πλανήτη, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του Άρη και εξαφανίζονται το φθινόπωρο. Οι συγκεκριμένες αυλακώσεις εμφανίζονται σε πολλά γεωγραφικά μήκη και πλάτη και μέχρι πρότινος, δεν υπήρχε στοιχείο ότι περιείχαν νερό.

Οι ενδείξεις αυτές, τις οποίες συγκέντρωσαν χάρη σε φωτογραφίες που τράβηξε τη αμερικανική διαστημική υπηρεσία NASA, ενισχύουν σημαντικά την υπόθεση για την παρουσία νερού στην επιφάνεια του Άρη, σύμφωνα και με σχετική έρευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό “Nature Geoscience”. Οι ερευνητές της NASA, με επικεφαλής τον Lujendra Ojha του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Τζόρτζια στην Ατλάντα, βασίστηκαν στις φωτογραφίες που έχει τραβήξει ο δορυφόρος Mars Reconnaissance Orbiter σε τροχιά γύρω από τον Άρη.

Κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, ειδικότερα, εντοπίστηκαν ίχνη από τρεχούμενο νερό και ειδικότερα ενυδατωμένα άλατα που προκαλούνται μόνο από την ύπαρξη νερού.
Σύμφωνα με εικόνες που κατεγράφησαν από δορυφόρο, τα ίχνη με πλάτος πέντε μέτρων και μήκος 100 μέτρων αλλάζουν κατά τη διάρκεια των πιο θερμών μηνών, ενώ “σβήνουν” όταν οι συνθήκες είναι πιο ψυχρές.
​Οι επιστήμονες δεν γνωρίζουν ακόμη, πόσο νερό μπορεί να κυλά σήμερα στην επιφάνεια του ‘Αρη και σε πόσα σημεία. Είναι πιθανό ότι σε διαφορετικές περιοχές του πλανήτη, δημιουργείται ρέον νερό από διαφορετικές πηγές, είτε του υπεδάφους, είτε της ατμόσφαιρας.