«Μόνο υπερηφάνεια αισθανόμαστε για την Περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου και όλους τους νησιώτες που διαφύλαξαν με την υπευθυνότητα και τον επαγγελματισμό τους τον προορισμό και φέραμε αυτά τα αποτελέσματα στην πιο δύσκολη χρονιά για τον Τουρισμό παγκοσμίως» δηλώνει σήμερα σε συνέντευξή του στην «δημοκρατική» ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος τουριστικής ανάπτυξης, υδατοδρομίων, κρουαζιέρας, ακτοπλοΐας και αερομεταφορών κ. Κωνσταντίνος Χρυσοχοϊδης.
Επίσης, υπογραμμίζει μεταξύ άλλων: «Όταν άλλοι κορυφαίοι παγκόσμιοι προορισμοί έχουν κλείσει, στη Ρόδο γίνεται συζήτηση για επέκταση έως και τον Νοέμβριο. Αυτή είναι μία νίκη όλων μας, του κάθε Ροδίτη και κάθε Δωδεκανήσιου, που μένει ισχυρή παρακαταθήκη για την επόμενη χρονιά» ενώ μιλάει ακόμη, για τις προϋποθέσεις από τις οποίες θα εξαρτηθεί η επόμενη σεζόν και για τις τουριστικές εκθέσεις.
• Κύριε Χρυσοχοΐδη, η φετινή ήταν μια σεζόν, όπου η περιοχή μας πέτυχε το αδύνατο. Έκανε Τουρισμό εν μέσω παγκόσμιας πανδημίας και καταγράφει μέχρι τώρα ικανοποιητικά αποτελέσματα. Θα ήθελα το σχόλιό σας.
Αντί σχολίου, θα σας παρουσιάσω δεδομένα και αντικειμενικά στοιχεία. Τον Ιούνιο δεν ξέραμε αν θα έχουμε τουριστική περίοδο το 2020. Τον Ιούλιο υποδεχθήκαμε τους πρώτους επισκέπτες με σχέδιο, με επαγγελματίες εκπαιδευμένους στα υγειονομικά πρωτόκολλα, με χιλιάδες μοριακούς ελέγχους στις πύλες εισόδου και καταφέραμε να εμπνεύσουμε το πολύτιμο αίσθημα της ασφάλειας σε κάθε επισκέπτη, στο σύνολο της εμπειρίας του: στο ξενοδοχείο, στο εστιατόριο, στα μέσα μεταφοράς, στα μαγαζιά, στα αξιοθέατα. Τον Αύγουστο, είδαμε τις διεθνείς αφίξεις να αυξάνονται μέχρι και 70% και τον Σεπτέμβριο φτάνουμε σε αποκλίσεις μόλις 10% από την αντίστοιχη περίοδο του 2019 στη μεγαλύτερη μας αγορά, αυτή της Γερμανίας (σύμφωνα με στοιχεία από την εβδομάδα 14-20/9). Αυτή δε τη στιγμή που μιλάμε, υπάρχουν κρατήσεις μέχρι και το τέλος του Οκτωβρίου, ενώ μεγάλοι tour operators εξετάζουν την επέκταση και μέσα στο Νοέμβριο. Αυτή τη δυναμική που η Ρόδος και τα Δωδεκάνησα κρατούν μέχρι και σήμερα, ελάχιστοι παγκόσμιοι προορισμοί έχουν να επιδείξουν. Το δικό μου σχόλιο πάνω σε αυτά τα γεγονότα είναι μόνο υπερηφάνεια για την Περιφέρεια του Ν. Αιγαίου και όλους τους νησιώτες που διαφύλαξαν με την υπευθυνότητα και τον επαγγελματισμό τους τον προορισμό και φέραμε αυτά τα εξαιρετικά αποτελέσματα στην πιο δύσκολη χρονιά για τον Τουρισμό παγκοσμίως.
• Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, έδειξε ότι προσπάθησε αρκετά, προχώρησε με σχέδιο και συνεργάστηκε με όλους για αυτά τα αποτελέσματα. Ήταν τελικά και θέμα στρατηγικής;
Καμία νίκη δεν έρχεται από μόνη της. Χωρίς σχέδιο, χωρίς δουλειά, χωρίς συνεργασία. Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έδρασε από την πρώτη φάση της πανδημίας με συγκεκριμένη στρατηγική και στόχευση. Στην πρώτη φάση, όλος ο μηχανισμός, οι δράσεις και οι πόροι κατευθύνθηκαν στην υγειονομική θωράκιση των νησιών μας. Οι δομές υγείας στα μεγαλύτερα αλλά και μικρότερα νησιά μας αναβαθμίστηκαν με κρίσιμο εξοπλισμό για την αντιμετώπιση τηςπανδημίας, όπως με μηχανήματα μοριακών ελέγχων για τεστ covid-19, με θαλάμους απομόνωσης, σύγχρονους αναπνευστήρες, κλωβούς για ασφαλείς διακομιδές από το ΕΚΑΒ, μέσα ατομικής προστασίας για την ασφάλεια προσωπικού, ασθενών και πολιτών.
Προετοιμάζοντας το άνοιγμα του τουρισμού, η Περιφέρεια σχεδίασε και υλοποίησε μια πρωτοποριακή επικοινωνιακή στρατηγική που ανταποκρινόταν στο απαιτητικό και διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον που καθόριζε η πανδημία. Με σύγχρονα και έξυπνα ψηφιακά εργαλεία, η κάθε διαφήμιση και προβολή ήταν μια δυναμική διεργασία που βασιζόταν στην παρακολούθηση των διεθνών δεδομένων σε καθημερινή βάση και προσαρμοζόταν αναλόγως μέρα με την ημέρα. Θέλαμε κάθε ευρώ να έχει τη μέγιστη δυνατή απόδοση και αποτελεσματικότητα, σε αυτό το διεθνές περιβάλλον κινούμενης άμμου. Παράλληλα, οργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν από το περιφερειακό ΚΕΚ Γεννηματάς 26.088 δωρεάν σεμινάρια στα Υγειονομικά Πρωτόκολλα σε επαγγελματίες του Τουρισμού, ένας αριθμός που μας κάνει υπερήφανους και για την Περιφέρεια, που πρώτη στην Ελλάδα το ξεκίνησε και για τον προορισμό που επέδειξε υψηλό επίπεδο ωριμότητας, σοβαρότητας και επαγγελματισμού. Και φυσικά η Πρωτοβουλία για τον Τουρισμό, όπου ενώσαμε δυνάμεις με τον Δήμο Ρόδου, την Ένωση Ξενοδόχων, την Ένωση Τουριστικών Γραφείων, το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, τον Εμπορικό Σύλλογο και το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο, σε ένα πρωτοποριακό εγχείρημα που δεν έχει ξαναγίνει στην Ελλάδα.
Θα μπορούσα να πω ακόμα πολλά για την στρατηγική της Περιφέρειας να παραμείνουν οι άνθρωποι υγιείς και ασφαλείς, να προβληθούν οι προορισμοί ως ώριμοι και σοβαροί και να προετοιμαστούμε για να υποδεχθούμε με ασφάλεια τα εκατομμύρια επισκεπτών στα 14 αεροδρόμια και τα 118 λιμάνια, αλλά το κλείνω εδώ, αντιστρέφοντας τους ρόλους και απευθύνοντας προς εσάς μία ερώτηση: Γνωρίζετε άλλη Περιφέρεια στην Ελλάδα που επέδειξε πρώτη τέτοια αντανακλαστικά και έφερε αυτά τα αποτελέσματα;
• Δεν γνωρίζω άλλη Περιφέρεια σίγουρα που να προχώρησε σε αντίστοιχη Πρωτοβουλία με στόχο την ενιαία φωνή και εκπροσώπηση του ταξιδιωτικού προορισμού. Πείτε μας περισσότερα γι’ αυτή την Πρωτοβουλία. Ποια υπήρξε η αποστολή της;
Το έργο της πρωτοβουλίας είναι η διαφύλαξη της φήμης του προορισμού, που προωθήθηκε τόσο προς το εσωτερικό όσο και διεθνώς, στα ξένα Μέσα. Παρήγαγε πλούσιο έργο αθόρυβα και αποτελεσματικά, το οποίο πολύ συνοπτικά επικεντρώθηκε στα ακόλουθα:
– Διασπορά θετικών ειδήσεων, προβάλλοντας την αλήθεια των τουριστικών μας προορισμών, οι οποίοι λειτούργησαν με υπευθυνότητα, με οργάνωση και σχέδιο, φέρνοντας ικανοποιητικά αποτελέσματα.
– Κρίσιμη υπήρξε και η άμεση παρέμβαση της Πρωτοβουλίας στα fakenews, αποτρέποντας το σύνηθες φαινόμενο, κατά το οποίο κάτι fake γίνεται viral, πλήττοντας, ανεπανόρθωτα τις περισσότερες φορές, τον προορισμό, επιφέροντας καταστροφικές ή και μοιραίες συνέπειες. Γιατί κανείς μας δεν πρέπει να ξεχνά ότι κρίση σε έναν τουριστικό προορισμό δεν ξεσπά μόνο από αυτό που πραγματικά έχει συμβεί, αλλά και από αυτό που ο κόσμος πιστεύει ότι έχει συμβεί.
• Με τα δεδομένα που δημιουργήθηκαν, κάποιοι λένε ότι τουλάχιστον υπάρχει η γνώση για να αντιμετωπίσουμε την επόμενη σεζόν -με όποιες δυσκολίες έρθουν. Μπορείτε να κάνετε μια εκτίμηση;
Αναμφίβολα, φέτος γράφουμε όλοι πάνω στις λευκές σελίδες της Ιστορίας. Αναγνωρίζω ότι υπήρξαν και μέτρα δυσάρεστα, στην προσπάθεια να προστατεύσουμε την ασφάλεια του προορισμού, των επισκεπτών και των κατοίκων. Για την επόμενη σεζόν, σίγουρα θα έχουμε να ανατρέξουμε σε καλές και κακές πρακτικές. Σε μέτρα που απέδωσαν σε μεγαλύτερο βαθμό από άλλα και σε έξυπνες αποφάσεις, γνωρίζοντας κάθε μέρα όλο και περισσότερα για τον ιό. Το σίγουρο είναι ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει θέσει στέρεες βάσεις για τη σεζόν του 2021. Οι διεθνείς αγορές εμπιστεύθηκαν τη Ρόδο και τα Δωδεκάνησα και τα νησιά μας δικαιώνουν την εμπιστοσύνη τους κάθε μέρα. Όταν η Ελλάδα είχε πέρυσι μια δεδομένη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου μερίδιο αγοράς στις αναζητήσεις και κρατήσεις των Γερμανών 9%, τη χρονιά covid-19 είχε για το ίδιο διάστημα 33%. Όταν άλλοι κορυφαίοι παγκόσμιοι προορισμοί έχουν κλείσει, στη Ρόδο γίνεται συζήτηση για επέκταση έως και τον Νοέμβριο. Όταν όλος ο πλανήτης κοκκινίζει, η Jet2 έχει αποφασίσει την αύξηση των πτήσεων της στη Ρόδο για τον Οκτώβριο. Αυτή είναι μία νίκη όλων μας, του κάθε Ροδίτη και κάθε Δωδεκανήσιου, που μένει ισχυρή παρακαταθήκη για την επόμενη χρονιά.
• Από ποιες προϋποθέσεις θα εξαρτηθεί η επόμενη σεζόν; Τι μπορούμε να περιμένουμε;
Όπως είναι λογικό, τα επιστημονικά δεδομένα, η εύρεση του εμβολίου και της θεραπείας παραμένουν ο πλέον καθοριστικός παράγοντας. Από εκεί και πέρα, ένα κοινό ευρωπαϊκό σύστημα «φωτεινού σηματοδότη», σχεδιασμένου για να συντονίσει τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών και να αντικαταστήσει τους διαφορετικούς κανόνες και απαιτήσεις καραντίνας, θα βοηθούσε στην ανάκαμψη. Ζούμε πλέον σε ένα περιβάλλον διαρκώς μεταβαλλόμενο, όπου δεν έχουμε την πολυτέλεια ούτε να προβλέπουμε με ασφάλεια ούτε να αναπαυόμαστε στις δάφνες μας. Ήδη στην Περιφέρεια δουλεύουμε σχεδιάζοντας την επόμενη τουριστική περίοδο, αξιοποιώντας τα πολύτιμα μαθήματα και τις επιτυχίες της πρωτόγνωρης σεζόν του 2020.
Θα γίνουν οι τουριστικές εκθέσεις; Θα υπάρξει συμμετοχή σε κάποιες δράσεις εναλλακτικές;
Τα μηνύματα είναι ότι οι εκθέσεις μετατοπίζονται στο ψηφιακό περιβάλλον λόγω covid-19. Σε μια τέτοια εξέλιξη, δεν αξιολογείται ψηλά το όφελος με όρους προβολής και marketing. Εξάλλου, η προτεραιότητα που δόθηκε στις προμήθειες εξοπλισμού για την Υγεία επέφερε ανακατατάξεις στην προτεραιοποίηση και τον προϋπολογισμό. Η εποχή άλλαξε, τα δεδομένα είναι διαφορετικά. Οφείλουμε και εμείς να προσαρμοζόμαστε αξιοποιώντας με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο το κάθε διαθέσιμο ευρώ. Αλλάζουμε τον τρόπο που σκεφτόμαστε, όχι μόνο τα εργαλεία. Με σύμμαχο την τεχνολογία προσανατολιζόμαστε σε έξυπνα εργαλεία που επιτυγχάνουν καλύτερη και αμεσότερη στόχευση, όπως η ψηφιακή επικοινωνιακή καμπάνια που υλοποιήσαμε τη φετινή χρονιά. Είμαι σίγουρος ότι με το προβάδισμα που κερδίσαμε το δύσκολο 2020, θα πρωτοπορήσουμε και το 2021.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ