Τοπικές Ειδήσεις

Διεθνές Συνέδριο στο πλαίσιο του Έργου Erasmus+ “3D Printing: a Cultural accelerator for Education”

Την Παρασκευή 23 Ιουνίου 2023 πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία, Διεθνές Συνέδριο με τίτλο “Learning the European traditional monuments and promoting cultural heritage via digital tools”, στο Κτήριο Κλεόβουλος του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Ρόδο, στο πλαίσιο του Έργου Erasmus+ “3D Printing: a Cultural accelerator for Education”.

Στο συγκριμένο έργο συμμετέχει ως συντονιστής το Πανεπιστημίου Αιγαίου και ως εταίροι το 3ο Νηπιαγωγείο Αρχαγγέλου Ρόδου, 2ο Δημοτικό Σχολείο της Χίου, το Istituto Comprensivo Sarzana ISA13 στην Ιταλία, το Agrupamento de Escolas de Marrazes στην Πορτογαλία, το Πολιτιστικό Κέντρο «Παιδί & Δημιουργία» στην Αθήνα και το Νηπιαγωγείο Αγίας Μαρίνας στη Λέσβο.

Η δομή του Συνεδρίου διαρθρώθηκε σε 3 ενότητες, στην πρώτη ενότητα, παρουσιάστηκε το έργο και οι δράσεις του προγράμματος από την Επιστημονικά Υπεύθυνη, Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αιγαίου, κα Μαρία Μαύρη καθώς επίσης οι δράσεις των δυο κύκλων Εκπαίδευσης των μαθητών/τριών, από τους εκπροσώπους των εμπλεκόμενων φορέων και τους συμμετέχοντες στο πρόγραμμα, στη δεύτερη ενότητα, είχαμε την χαρά να φιλοξενήσουμε την κυρία Μαρία Γκουντούμα, εκπρόσωπο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και την κυρία Ουρανία Λάμπου, εκπρόσωπο από το Υπουργείο Παιδείας που παρουσίασαν τις νέες πολιτικές χρήσης ψηφιακών εργαλείων στον Πολιτισμό και την Εκπαίδευση. Στην Τρίτη ενότητα παρουσιάστηκαν δράσεις σχολείων της Ρόδου που συμμετείχαν σε αντίστοιχα προγράμματα Erasmus+ στο πλαίσιο της ανταλλαγής απόψεων και τεχνογνωσίας.

Τέλος, πραγματοποιήθηκε μια στρογγυλή τράπεζα συζήτησης με τις κύριες ομιλήτριες του Συνεδρίου καθώς και με τις εκπροσώπους από την Πρωτοβάθμια και την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση τις κύριες Χρυσάνθη Κόζα και Στέλλα Λαμπριανού αντίστοιχα, με θέμα «Εκπαίδευση- Νέες τεχνολογίες και Πολιτισμική Κληρονομιά».

Το Διεθνές Συνέδριο τίμησαν με την παρουσία τους, απευθύνοντας χαιρετισμό και εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ειδικότερα ευχαριστούμε θερμά τον Κοσμήτορα της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, κ. Ιωάννη Σειμένη, την Αντιπεριφερειάρχη Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας Νότιου Αιγαίου κα Χαρούλα Γιασιράνη, τον Αντιδήμαρχο επικοινωνίας, Τύπου και εθιμοτυπίας κ. Κώστα Ταρασλιά και τον Προϊστάμενο της Δ/νης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Ιωάννη Παπαδομαρκάκη.

Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου καθώς και τον Δημοτικό Οργανισμό Παιδείας & Αθλητισμού Ρόδου (ΔΟΠΑΡ), καθότι το Συνέδριο μας έγινε με τη στήριξη και την χορηγία τους.

Ιδιαίτερη μνεία έγινε στην αποδοτικότητα της διακρατικής συνεργασίας και της συνέργειας των διαφορετικών βαθμίδων εκπαίδευσης. Τόσο οι άμεσα εμπλεκόμενοι στο Έργο, εκπαιδευτικοί –

νηπιαγωγοί, μαθητές/τριες, όσο και οι έμμεσα εμπλεκόμενοι, όπως εκπρόσωποι της τοπική αυτοδιοίκησης, συνέτειναν στα πολλαπλασιαστικά οφέλη ανάλογων καινοτόμων πρωτοβουλιών υπογραμμίζοντας την ανάγκη όχι μόνο διατήρησης, αλλά και διεύρυνσής τους, σε επίπεδο αντικειμένου, αλλά και πεδίου εφαρμογής.

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει άμεσο αντίκτυπο στις τοπικές κοινωνίες από τις οποίες προέρχονται οι ως άνω φορείς, καθώς αφενός οι μαθητές/τριες των εν λόγω εκπαιδευτικών μονάδων μαθαίνουν για την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου τους, μέσα από τη χρήση καινοτόμων τεχνολογικών εφαρμογών, αφετέρου ο τοπικός πολιτιστικός πλούτος αναδεικνύεται μέσω της “εξαγωγής” του στις υπόλοιπες συνεργαζόμενες περιφέρειες εντός και εκτός συνόρων.

Τέλος, στο πλαίσιο ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς της Ρόδου θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά την Εφορεία Αρχαιοτήτων Δωδεκανήσου και το Σωματείο Διπλωματούχων Ξεναγών Δωδ/σου για την επίσκεψη και την ξενάγηση των εταίρων του έργου στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου από τον Ξεναγό κ. Κωνσταντίνο Πανάγο.

Ευχαριστούμε όσους/όσες μας τίμησαν με την παρουσία τους.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου