Ο Τοπικός Σύλλογος Εργαζομένων Αεροναυτιλίας Κρατικού Αερολιμένα Ρόδου «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» (ΤΣΕΑ-ΚΑΡΔ) εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στους κλάδους των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφαλείας Εναέριας Κυκλοφορίας και Τηλεπικοινωνιακών, το έργο των οποίων αφορά την αεροναυτιλία και την εναέρια κυκλοφορία εν γένει.

Ο ΤΣΕΑ-ΚΑΡΔ συμφωνώντας στα περισσότερα σημεία με τους συναδέλφους του Τοπικού Συλλόγου Εργαζομένων ΥΠΑ (που εκπροσωπεί τους εργαζόμενους σε κλάδους του αεροδρομίου) κατά της όποιας μορφής ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου της Ρόδου, δηλώνει ξεκάθαρα πως καμία παραχώρηση-πώληση του αερολιμένα δεν θα είναι προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και του τουρισμού του νησιού μας.

Ο Κρατικός Αερολιμένας Ρόδου υπό κρατική ιδιοκτησία και διαχείριση, με εξαιρετικά χαμηλά τέλη (σήμερα μηδενικά τέλη χρήσης αεροδρομίου), είναι απόλυτα ανταγωνιστικός σε σχέση με ιδιωτικούς αερολιμένες, και αποτελεί μια απόλυτα συμφέρουσα λύση στην οικονομική εξίσωση των αεροπορικών εταιριών και κυρίως των charters και low cost.

Η δεδομένη αύξηση του κόστους χρήσης από τον ιδιώτη με σκοπό το κέρδος, θα επηρεάσει αρνητικά το κόστος του πακέτου διακοπών των τουριστών με απρόβλεπτα αποτελέσματα, όπως απρόβλεπτα θα είναι και τα αποτελέσματα στην τοπική οικονομία και στις οικονομίες των υπολοίπων νησιών της Δωδεκανήσου και κυρίως των μικρών.

Τρανό παράδειγμα ιδιωτικοποίησης κρατικού αερολιμένα είναι και το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας μας. Το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» τα τελευταία χρόνια, έχει υποστεί μεγάλη μείωση στην κίνηση του, απόρροια των περικοπών ή ακόμα και της ολικής κατάργησης δρομολογίων από τις αεροπορικές εταιρείες. Οι

εταιρείες αιτιολογούν αυτήν την πολιτική και απόφασή τους στο υψηλό κόστος χρήσης του αερολιμένα που έχει επιβάλλει η διοίκηση και που το καθιστούν στα πλέον ακριβότερα στην Ευρώπη. Οι ξένες αεροπορικές εταιρείες δηλώνουν συνεχώς ότι το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» είναι ακριβό.

Τουλάχιστον 16 αεροπορικές εταιρείες ακύρωσαν ή περιορίζουν δρομολόγια και πτήσεις. Ανάμεσα τους η Delta, η Singapore, η Thai, η CSA και η Gulf Air που αποχαιρέτησαν το αεροδρόμιο της Αθήνας αφήνοντας πίσω σημαντικό κενό στον τουρισμό. Δεν είναι τυχαίο ότι την περσινή χρονιά η μείωση της διεθνούς

κίνησης άγγιξε το -8,5% σε συνέχεια και των αρνητικών ποσοστών των προηγούμενων ετών.
Ο Κρατικός Αερολιμένας Ρόδου ήταν, είναι και μπορεί να παραμείνει κερδοφόρος, προσφέροντας σημαντικά έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό και ταυτόχρονα να αποτελέσει τον βασικό πυλώνα στήριξης της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας.

Σε ετήσια βάση, ο Κρατικός Αερολιμένας Ρόδου παρουσιάζει κέρδη εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία συνεισφέρουν σε ποικίλη βάση για την αντιμετώπιση των οικονομικών προβλημάτων της χώρας μας. Συμβάλει επίσης, άμεσα και έμμεσα στη στήριξη και λειτουργία των μικρών νησιωτικών περιφερειακών αεροδρομίων (π.χ Καστελόριζο,

Λέρο, Κάλυμνο κλπ) που εκ της φύσης τους δεν μπορούν να είναι κερδοφόρα, γιατί ως στόχο δεν έχουν το κέρδος, αλλά την κάλυψη εθνικών και κοινωνικών αναγκών. Παρόλα αυτά η χρηματοδότηση οποιασδήποτε βελτίωσης και ανάπτυξής του, έρχεται αντιμέτωπη με τις βραδυκίνητες διαδικασίες και τη δυσλειτουργία του κράτους.

Η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα το αεροδρόμιο και ωθεί μέρος της κοινής γνώμης και των φορέων σε θέση υπέρ αυτής της ιδιωτικοποίησης, είναι πλασματική και απόρροια αυτής της σημερινής δομής λειτουργίας και της απαξίωσης του από το κράτος.

Η ευαγγελιζόμενη από το ΤΑΙΠΕΔ ανάπτυξη και αναβάθμισή του μπορεί να γίνει πραγματικότητα άμεσα και υπό κρατική κυριότητα και διαχείριση, χωρίς αύξηση των τελών, αρκεί τόσο το αεροδρόμιο της Ρόδου, όσο και όλα τα αεροδρόμια της χώρας γενικότερα, να αποκτήσουν νέα δομή λειτουργίας, με καλύτερη οργάνωση και

συστηματική διοχέτευση κονδυλίων – μέρος από τα υπάρχοντα ετήσια κέρδη τους – σε στοχευόμενες ανάγκες και προτεραιότητες, με σκοπό την καλύτερη λειτουργία και την ανάπτυξή τους, πάντα με γνώμονα την ασφάλεια και την καλύτερη εξυπηρέτηση των χρηστών.

Το αεροδρόμιο της Ρόδου μπορεί και έχει την δυνατότητα να προσφέρει πολλά στην αντιμετώπιση της Ελληνικής κρίσης, αρκεί και το ίδιο το κράτος να αντιμετωπίσει με σοβαρότητα και σύγχρονο πνεύμα τον

τομέα των αερομεταφορών σε όλους τους τομείς. Η εφαρμογή των Ευρωπαϊκών Κανονισμών και οδηγιών θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη των αεροδρομίων, όμως το Ελληνικό Κράτος κωφεύει, αναβάλλοντας συνεχώς την υλοποίηση τους.

Όταν κάτι είναι κερδοφόρο δεν το πουλάς! Φροντίζεις να συνεχίσει να είναι κερδοφόρο με συνεχείς παρεμβάσεις που σκοπό έχουν την βελτίωση του παρεχόμενου προϊόντος.

Λύσεις υπάρχουν! Πολιτική τόλμη και βούληση χρειάζεται, και όχι απαξίωση!
Με εντολή Διοικητικού Συμβουλίου

Ο Πρόεδρος
Αντώνης Ελευθεριάδης

Ο Γεν. Γραμματέας
Μάνος Καλλιουδάκης

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ