Ειδήσεις

Διατάξεις για την ασφάλιση σκαφών σε σχέδιο νόμου

Το σχέδιο νόμου «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις», το οποίο περιλαμβάνει και διατάξεις για την αστική ευθύνη, θα συζητήσει σήμερα το απόγευμα στη Βουλή η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.

Όπως αναφέρεται στο σχέδιο «η µετακίνηση και κυκλοφορία των πλοίων αναψυχής, των επιβατηγών πλοίων και των µικρών σκαφών του Πρώτου Μέρους του παρόντος νόµου, καθώς και των µικρών σκαφών ή άλλων θαλάσσιων µέσων αναψυχής τα οποία θεωρούνται ταχύπλοα σύµφωνα µε τους ισχύοντες κανονισµούς λιµένα, επιτρέπεται µόνον αν αυτά είναι ασφαλισµένα».

Ειδικότερα το σ.ν. περιλαμβάνει:
– Πλοία µε ολική χωρητικότητα ίση ή µεγαλύτερη των 300 gt υποχρεούνται να διαθέτουν ασφάλιση σε ισχύ σύµφωνα µε τις διατάξεις του π.δ. 6/2012 (Α΄ 7) και
πλοία µε ολική χωρητικότητα µικρότερη των 300 gt υποχρεούνται να είναι ασφαλισµένα για:

i) Αστική ευθύνη για σωµατικές βλάβες ή θάνατο επιβαινόντων και τρίτων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία. Το ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ ανά επιβάτη και δεν µπορεί να είναι κατώτερο από πεντακόσιες χιλιάδες (500.000) ευρώ ανά συµβάν.
ii) Αστική ευθύνη για υλικές ζηµίες επιβαινόντων και τρίτων από πρόσκρουση, σύγκρουση, ναυάγιο ή οποιαδήποτε άλλη αιτία. Το ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ.
iii) Πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης. Τo ασφαλιστικό ποσό καθορίζεται σε εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ.
– Το ασφαλιστήριο συµβόλαιο καταρτίζεται στην ελληνική ή αγγλική γλώσσα.

– Με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου µπορεί να αναπροσαρµόζεται το ύψος των ανωτέρω ασφαλιστικών ποσών, να καθορίζονται ασφαλιστικά ποσά αναλόγως της µεταφορικής ικανότητας του πλοίου και να ρυθµίζεται κάθε άλλο σχετικό θέµα

– Με τη θέση σε ισχύ του παρόντος νόµου, τα επαγγελµατικά τουριστικά ηµερόπλοια, εφόσον προεκτείνουν το ταξίδι τους και σε λιµένες της αλλοδαπής και µεταφέρουν πάνω από δώδεκα (12) επιβάτες, υπάγονται ως προς την υποχρέωση και τα ποσά ασφάλισης στις διατάξεις του Κανονισµού (EK) 392/2009 σχετικά µε την ευθύνη των µεταφορέων που εκτελούν θαλάσσιες µεταφορές επιβατών, σε περίπτωση ατυχήµατος και του ν. 1922/1991 (Α΄ 15) και του ν. 4195/2013 (Α΄ 211) σχετικά µε τη θαλάσσια Μεταφορά Επιβατών και των Αποσκευών τους (Σύµβαση των Αθηνών, 1974 και Πρωτόκολλο του 2002 στη Σύµβαση των Αθηνών). Τα επαγγελµατικά τουριστικά ηµερόπλοια µε άδεια να µεταφέρουν πάνω από δώδεκα (12) επιβάτες, τα οποία εκτελούν πλόες κατηγορίας Α και Β σύµφωνα µε το άρθρο 4 της Οδηγίας 98/18/ΕΚ αποκλειστικά εντός της Ελληνικής Επικράτειας, υπάγονται στις απαιτήσεις του παρόντος εδαφίου το αργότερο την 31η Δεκεµβρίου 2016 (κατηγορία Α) και
την 31η Δεκεµβρίου 2018 (κατηγορία Β) αντίστοιχα (άρθρα 2 και 11 του Κανονισµού (ΕΚ) 392/2009).

Πηγή insuranceworld.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου