Ειδήσεις

Ελεύθερη η είσοδος στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους το Σαββατοκύριακο

Ελεύθερη θα είναι η είσοδος στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους της Ελλάδας αυτό το Σαββατοκύριακο, 27 και 28 Σεπτεμβρίου, λόγω του φετινού εορτασμού των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Σε παραπάνω από 100 σημεία σε όλη την Ελλάδα ο Χρόνος θα γιορτάσει στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς, στις 26, 27 και 28 Σεπτεμβρίου.

Πώς γεννήθηκε ο κόσμος, ποια ήταν η αρχή του και πώς αυτή προκλήθηκε; Ο άνθρωπος στην αρχή προσπάθησε με μύθους να δώσει μια λογική ή υπερφυσική εξήγηση σε ένα υπαρξιακό, όσο και φυσικό ερώτημα. Έτσι, έδωσε στο Χρόνο πολλά πρόσωπα και καταρχήν μια σειρά από ιστορίες. Ιστορίες για την αρχή και το τέλος του κόσμου, την αιώνια νεότητα, την περιοδικότητα των μεταβολών που αυτός προκαλεί.

Ο Χρόνος έγινε όμως και αντικείμενο της Επιστήμης. Ο σκοπός και πάλι ο ίδιος: η ερμηνεία του κόσμου. Αναζητώντας το «σωματίδιο του Θεού» στο υπέρτατο πείραμα του CERN, Επιστήμη και Μεταφυσική φανερώνουν τον κοινό τους στόχο, την αναζήτηση της φύσης του κόσμου, ξεκινώντας από την αρχή, το σημείο μηδέν.

Οι Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα που πραγματοποιείται από το 1991. Το διεθνή συντονισμό έχει το Συμβούλιο της Ευρώπης και ενώ δεν προβλέπεται ευρωπαϊκή
χρηματοδότηση, το δίκτυο των συμμετεχόντων συνεχώς διευρύνεται με ποικίλη θεματολογία και δυναμική κατά περίπτωση.

Η Ελλάδα συμμετέχει στον εορτασμό των ΕΗΠΚ από το 1994. Από το 2003 έχει ήδη θεσμοθετηθεί η ελεύθερη είσοδος στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία αρμοδιότητας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού κατά το τελευταίο Σαββατοκύριακο κάθε Σεπτέμβρη, ενώ μια ξεχωριστή μέρα, η Παρασκευή, είναι αφιερωμένη στο σχολικό κοινό.

Τον συντονισμό των ΕΗΠΚ έχει από το 2004 η Διεύθυνση Μουσείων, Εκθέσεων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, ενώ τα θέματα που έχουν εορτασθεί από την αρχή του θεσμού ανά διετία είναι τα κάστρα, τα λιμάνια, το νερό, η οικονομία, ο αθλητισμός, η διατροφή, η κατοικία, η μαγεία, οι κρίσεις.

Το τελευταίο Σαββατοκύριακο κάθε Σεπτέμβρη το ραντεβού δίνεται σε αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία ή μνημεία που συνήθως δεν βρίσκονται στους πρώτους προορισμούς των πολιτιστικών διαδρομών ή που οι εκδηλώσεις μας προτείνουν να τους προσεγγίσουμε κάτω από μια άλλη οπτική.

Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίφημη προτομή του Αριστοτέλη (φωτογραφία) που ανακαλύφθηκε το 2005 στις ανασκαφές του οικοπέδου του και που θα παρουσιάσει το Μουσείο της Ακρόπολης στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς και της Παγκόσμιας Ημέρας Τουρισμού.

Με αφετηρία το σημαντικό αυτό έργο, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να μετέχουν σε παρουσιάσεις-συζητήσεις για τα αρχαία πρόσωπα του Μουσείου.

ΝΕΡΙΤ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • T.    27.09.2014 06:05

    Στην πολιτιστική μας κληρονομιά
    ποιας εποχής θα εντάξουν οι φωστήρες της συγκυβέρνησης τις χειροπέδες για
    οικονομικά αίτια (χρέη για χαράτσια) που δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στον
    κόσμο;;;; Και ότι απαγορεύονται (οι χειροπέδες) από τη σύμβαση για τα Ανθρώπινα
    δικαιώματα;;; Και ότι ανακαλύψανε τώρα τη μ…κία (μνησικακία) τους και πάνε να
    τα μπαλώσουν;;;; Και σε ποια πολιτιστική κληρονομιά θα αναζητήσουν 1,5
    εκατομμύριο άνεργους, 6.000.000 φτωχούς , 3.000.000 οφειλέτες στο όριο της
    φτώχειας;; Και 5.000 αυτοκτονίες εκείνων που δεν άντεχαν να βλέπουν άλλο το
    κατάντημα εκείνων που δεν διάβασαν ποτέ τι θα πει: “Άμες δε γ΄εσόμεθα πολλώ
    κάρονες” που διδάσκεται στα σχολεία αλλά όχι στη Βουλή. Τί απομένει;;; 500.000 που βολεύτηκαν με τα Μνημόνια και στηρίζουν τη συγκυβέρνηση και δεν καταλαβαίνουν τίποτε! Κάποτε υπήρχε πολιτισμός σε τούτη τη χώρα, τώρα δεν υπάρχουν ούτε ανθρώπινα Δικαιώματα, τα έφαγε η Τρόικα με τους ντόπιους
    συνδαιτυμόνες της.

Σχολιασμός άρθρου