Τοπικές Ειδήσεις

H Aegean υποστηρίζει ότι δεν είναι ακριβά τα εισιτήρια Ρόδος-Αθήνα

Το υψηλό κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων αλλά και ο αριθμός των αεροπορικών δρομολογίων από Ρόδο προς Αθήνα και αντίθετα, ήταν το θέμα που συζητήθηκε στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ρόδου που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018.
Την σχετική παρουσίαση είχε κάνει ο Διευθυντής Πωλήσεων της Aegean Airlines κ. Στέφανος Σαδόπουλος ενώ παρών ήταν και ο Διευθυντής Πωλήσεων για τη Νότια Ελλάδα (Sales Manager South Greece) κ. Πάρης Επιτροπάκης.
Η «δ» παρουσιάζει σήμερα αναλυτικά τους πίνακες με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Σαδόπουλος και την σχετική έρευνα. Όπως υπογραμμίστηκε αναλυτικά:
«Η Aegean και η Olympic Air στηρίζουν διαχρονικά τις συγκοινωνιακές ανάγκες της Ρόδου με την υπευθυνότητα αλλά και την ποιότητα που τις υποστηρίζει.
Συγκεκριμένα τη χειμερινή, χαμηλή, περίοδο που διανύουμε έχουμε ήδη διαθέσει 40% μεγαλύτερο αριθμό θέσεων και πτήσεων από την προηγούμενη χρονιά, όπως δείχνει και ο πίνακας (1).
Οι ναύλοι
Προχωρήσαμε στην αύξηση, διότι άλλες εταιρείες που επιχειρούσαν προς Ρόδο, σταμάτησαν την δραστηριότητά τους κρίνοντας προφανώς ότι ήταν μη συμφέρουσα.
Ο μέσος καθαρός ναύλος (εκτός τελών αεροδρομίων & φόρων) που εισπράττει η εταιρείας μας για το δρομολόγιο Αθήνα – Ρόδος (πίνακας 2) έχει μειωθεί διαχρονικά κατά περισσότερο από 50% συγκριτικά με πριν την κρίση αλλά και σημαντικά (20 -25%) από την εξαγορά της Olympic Air προ πενταετίες (2008 – 2018).
Δε νομίζω ότι υπάρχει άλλο μέσο στις συγκοινωνίες της χώρας με τέτοια τιμολογιακή εξέλιξη και αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που σε νησιά, όπως η Κρήτη που η σχέση στο παρελθόν ήταν 2 προς 1, περισσότεροι επιβάτες ακτοπλοΐας, τώρα αυτό έχει αντιστραφεί υπέρ της αερομεταφοράς.
Οι επιβάτες δεν έχουν εισπράξει όλο το όφελος της μείωσης αλλά μόνο μέρος αυτού, κυρίως λόγω της μεταβολής του ΦΠΑ από 9% το 2008 σε 13% έως το 2015 και σε 24% από το 2015 – 2016 (Πίνακας 3).
Το επίπεδο αυτό είναι 2 – 3 φορές παραπάνω από τον ΦΠΑ που επιβαρύνει τη μεταφορά επιβατών στο εσωτερικό άλλων χωρών της Νότιας Ευρώπης. Σίγουρα αυτή η αρνητική και αδικαιολόγητη εξέλιξη αφαιρεί / ακυρώνει ένα μέρος της ωφέλειας από την μείωση των εισιτηρίων. Όχι όμως όλο, όπως δείχνει και η εξέλιξη της κίνησης. Συμπερασματικά, έχουμε διαχρονικά αλλά και φέτος το χειμώνα αυξήσει θέσεις και μειώσει σημαντικά τους μέσους ναύλους κυρίως με προσφορές χαμηλών ναύλων για έγκαιρη κράτηση πριν την πτήση. Φυσικά, περισσότερο του 50% της αξίας του εισιτηρίου που πληρώνει ο επιβάτης, αποδίδεται στο δημόσιο και σε φόρους / τέλη αεροδρομίων».

Οι ανάγκες μετακίνησης και οι τιμές
Σύμφωνα με τον κ. Σαδόπουλο: «Για την θερινή περίοδο, εκτός από τις ανάγκες μετακίνησης από Αθήνα προς Ρόδο και αντίστροφα, δίνουμε διασύνδεση με περίπου 122 προορισμούς από τον κόμβο της Αθήνας. Έτσι, είχαμε σαν αποτέλεσμα φέτος, από τις 550.000 που έχουμε μέχρι στιγμής μεταφέρει, οι 136.000 να προέρχονται από το διεθνές δίκτυο της Aegean –κάτι που όπως καταλαβαίνετε δίνει άλλη δυναμική, τονώνει την τοπική οικονομία και κυρίως τον
Τουρισμό που αποτελεί την ‘βαριά βιομηχανία’ του νησιού».
Εξηγώντας τι ακριβώς συμβαίνει με τους ναύλους που παρουσιάζονται πολύ αυξημένοι από Ρόδο προς Αθήνα και αντιστρόφως, υπογράμμισε τα εξής:
«Από το 2008 μέχρι και σήμερα η μέση τιμή του δικτύου μας είναι στα 32,6 ευρώ για one wayμετακίνηση, αποφορολογημένη, χωρίς τις υπόλοιπες χρεώσεις όπως τέλη αεροδρομίου κ.λπ. Ο ΦΠΑ δεν είναι το μόνο που επηρεάζει αλλά λειτουργεί συγκεντρωτικά αφού από το 9% έχει φτάσει στο 24% ενώ επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το έσοδο της Aegean σε σχέση με τον μέσο εκάστοτε ναύλο που πληρώνει ο επιβάτης.
Π.χ. σε ένα δρομολόγιο Αθήνα – Ρόδο με μέση τιμή 74,36 ευρώ αφαιρώντας τους φόρους, το τελικό έσοδο της Aegean είναι στα 32,6 ευρώ. Αν αφαιρέσουμε και τα 7,5 ευρώ που χρεώνει το αεροδρόμιο της Αθήνας, βλέπουμε ότι ο μέσος ναύλος της Aegean είναι στα 25 ευρώ περίπου. Αντίστοιχα, για το δρομολόγιο Ρόδος – Αθήνα, επειδή
οι φόροι της Fraport δεν είναι οι ίδιοι με το αεροδρόμιο της Αθήνας, το έσοδο της Aegean για ένα εισιτήριο που πληρώνεται στα 54,97 ευρώ είναι 32,6 ευρώ. Συνεπώς, καταλήγουμε περίπου στο 42% της αξίας του εισιτηρίου που πληρώνει ο επιβάτης, να πηγαίνει στους φόρους (δημόσιο, ΦΠΑ, φόροι αεροδρομίου). Επιπλέον, το δρομολόγιο Αθήνα – Ρόδος είναι στο 60% (το 40% καταλήγουν στο ταμείο της Aegean). Αυτή η αναγωγή έχει γίνει πάνω στον μέσο ναύλο της Aegean καθώς υπάρχουν και άλλοι ναύλοι από τον πιο χαμηλό έως τον πιο υψηλό».
Είπε ακόμη πως για την περίοδο μετά τις γιορτές, από τον επόμενο μήνα, οι τιμές για τους ναύλους αλλάζουν και μειώνονται αισθητά. Ειδικά για τον μήνα Ιανουάριο, οι ναύλοι κυμαίνονται από 28,77 ευρώ έως και 86,77 ευρώ.
Ο κ. Σαδόπουλος, έκανε συγκριτική παρουσίαση σε διάφορες τιμές και εξήγησε τα έσοδα της Aegean σε σχέση με την τελική τιμή που πληρώνει ο επιβάτης ενώ ανέφερε πως η εταιρεία παρέχει πολλές φορές βοήθεια σε ανθρώπους που δεν διαθέτουν χρήματα για εισιτήρια, έκτακτα περιστατικά, θέματα υγείας κ.λπ.
Τόνισε ακόμη πως φιλοσοφία της εταιρείας είναι οι πληρότητες στα αεροσκάφη και ξεκαθάρισε πως δεν είναι όλα τα εισιτήρια της εταιρείας ακριβά: «Τα εισιτήρια δεν είναι ακριβά. Οι τιμές είναι λογικές και σε πολλές περιπτώσεις φτηνές. Η λογική μας έχει άλλη φιλοσοφία για τον προορισμό
Η αντίληψη ότι τα εισιτήρια είναι ακριβά δεν είναι η πραγματική. Δεν έχω κανένα λόγο να σας λέω πράγματα που δεν ισχύουν. Η μικρή μειοψηφία των ναύλων είναι πολύ ακριβή».
Είπε ακόμη ότι έχουν αυξηθεί οι θέσεις αλλά και τα δρομολόγια για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα: «Οι πόροι δεν είναι όμως ανεξάντλητοι. Αντιδράσαμε ανάλογα με τους πόρους που έχουμε στην διάθεσή μας. υπάρχουν και άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται και θα έρθουν εδώ, εφόσον το περιβάλλον είναι ελεύθερο».
Σχολιάζοντας με την περίπτωση των ναύλων της αεροπορικής εταιρείας Ryanair, είπε πως μπορεί να φαινόταν ότι ο ναύλος ήταν πολύ φτηνός, αλλά ο επιβάτης επιβαρυνόταν με άλλου είδους χρεώσεις που έβαζε η εταιρεία.
«Η τιμή των 30 ευρώ αντιπροσωπεύει το 15% των εσόδων της. Αυτό είναι το βασικό όπλο της εταιρείας για να διαφημιστεί αλλά το 85% είναι πρόσθετες χρεώσεις και επιβαρύνσεις που βάζουν στους επιβάτες. Αυτό είναι το μοντέλο της» όπως ανέφερε.
Να σημειωθεί πάντως, πως ο Διευθυντής Πωλήσεων υπογράμμισε ότι τώρα υπάρχουν 4 πτήσεις την εβδομάδα για τη Ρόδο και το καλοκαίρι θα αυξηθούν.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου