Γράφει ο
Εμμανουήλ Μοράρης
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Την κολοκύθα μπορείτε να την γευτείτε και στην αλμυρή και στην γλυκιά εκδοχή της χρησιμοποιώντας κάθε μέρος της και χωρίς να πεταχτεί ούτε 1 κομματάκι της, από την φλούδα ως και τους σπόρους!
1 φλιτζάνι φρέσκιας κολοκύθας (245γρ) μας προσφέρει 49 θερμίδες
12 γρ υδατάνθρακα εκ των οποίων τα 2,7γρ είναι φυτικές ίνες
1,8 γρ πρωτεΐνες
0 γρ λίπος.
Η κολοκύθα είναι πλούσια σε βιταμίνη Α με τη μορφή β-καροτενίου (φυσικής χρωστική), που της προσδίδει το χαρακτηριστικό χρώμα της..
Αποτελεί εξαιρετική πηγή βιταμίνης C και καλίου. Εκτός από την περιεκτικότητα σε βιταμίνες και μέταλλα, η κολοκύθα είναι επίσης σχετικά χαμηλή σε θερμίδες, καθώς αποτελείται από 94% νερό.
Η κολοκύθα βοηθάει:
1. Στην χαλάρωση των μυών και την ρύθμιση του νευρικού συστήματος λόγω του μαγνησίου που περιέχει. Το μαγνήσιο είναι ιδιαίτερα σημαντικό μέταλλο για τα σωματικά ενεργά άτομα για να καταπολεμά τις μυϊκές κράμπες.
2. Περιέχει περισσότερο κάλιο από μια μπανάνα, ένα μέταλλο απαραίτητο για την συστολή των μυών, την καλή πέψη, την ισορροπία του νερού και μια υγιή αρτηριακή πίεση.
3. Η βιταμίνη C που περιέχει ενισχύει το ανοσοποιητικό μας, βελτιώνει την απορρόφηση του σιδήρου, μειώνει το οξειδωτικό στρες και αποτρέπει την πρόωρη γήρανση.
4. Οι φυτικές ίνες που περιέχει βοηθούν στο να νιώθουμε πιο γρήγορα πληρότητα ενώ ενισχύει παράλληλα την καλή πεπτική λειτουργία.
5. Η τρυπτοφάνη που περιέχουν οι σπόροι της κολοκύθα μειώνουν το άγχος και βελτιώνουν την διάθεση μας.
Αν θέλετε να χάσετε βάρος ή απλά θέλετε να είστε υγιείς, τότε βάλτε την στην διατροφή σας και αδυνατίστε τρώγοντας κολοκύθα γιατί είναι εξαιρετικά χαμηλή σε θερμίδες, διαθέτει εξαιρετικά υψηλά επίπεδα βιταμινών και ανόργανων στοιχείων.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ