Ειδήσεις

«Με τσιγκουνιές δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί το ακτοπλοϊκό»

«Με τσιγκουνιές δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί το ακτοπλοϊκό πρόβλημα. Χωρίς χρήματα δεν γίνεται να καλυφθούν οι άγονες γραμμές».
Αυτό δήλωσε χθες ο περιφεριάρχης κ. Γιάννης Μαχαιρίδης με αφορμή τη νομοθετική ρύθμιση που κατατέθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής με πρωτοβουλία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.
Στόχος του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας είναι να διασφαλίσει την συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών.
«Τα νησιά μας είναι μονάκριβα και ακριβά. Είναι ακριβά όχι μόνο για τους επισκέπτες τους αλλά και για τους μονίμους κατοίκους που πληρώνουν. Η πολιτεία πρέπει να συνειδητοποιήσει πως είναι συμμέτοχος στη διαδικασία της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης των νησιών. Τις τσιγκουνιές της, να μην τις κάνει στις άγονες γραμμές», δήλωσε ο κ. Γιάννης Μαχαιρίδης.
Σύμφωνα με την τροπολογία, στην περίπτωση που κάποια εταιρεία αθετήσει τις υποχρεώσεις της, δεν εξυπηρετεί δηλαδή τους προορισμούς που πρέπει να πηγαίνει, ο εκάστοτε Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας για ένα χρονικό διάστημα και μέχρι να επαναπροκηρυχθεί η γραμμή, θα μπορεί να αναθέτει σε άλλη εταιρεία τη δρομολόγηση πλοίου . Δεν θα εκτελείται το ίδιο δρομολόγιο και θα αλλάζει και το μίσθωμα .
Κατά την ομιλία του στη Βουλή ο κ. Μ. Βαρβιτσιώτης επεσήμανε ότι στο Αιγαίο υπάρχουν επτά μακροχρόνιες συμβάσεις σε δεκαπέντε δρομολογιακές γραμμές, εκ των οποίων κάποιες δεν εξυπηρετούνται από τις εταιρείες που τις έχουν αναλάβει.
Επισημαίνεται πως για επιδότηση των άγονων γραμμών το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας διαθέτει 75 εκατομμύρια ευρώ.
«Εκτιμώ πως η συγκεκριμένη ρύθμιση δίνει λύση στο αδιέξοδο που δημιουργήθηκε εξαιτίας του θεσμικού πλαισίου. Προκαλούνταν έτσι προβλήματα εξαιτίας της απροθυμίας των πλοιοκτητών, που είτε για οικονομικούς, λειτουργικούς ή επιχειρηματικούς λόγους, δεν μπορούσαν να υλοποιήσουν τις δεσμεύσεις και τις συμβάσεις τους. Τώρα θα αντιμετωπίζονται τα προβλήματα που ανακύπτουν και τα νησιά δεν θα μένουν χωρίς πλοία», δήλωσε για το συγκεκριμένο θέμα ο βουλευτής της ΝΔ κ. Μάνος Κόνσολας.
Η νομοθετική ρύθμιση θα διευκολύνει και τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής που αρκετές φορές βρέθηκε σε δυσχερή θέση εξαιτίας των κενών στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια.
Ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου κ. Νίκος Ζωίδης έχει αναφερθεί διεξοδικά στο θέμα που σχετίζεται με τις επιδοτήσεις των δρομολογίων αλλά και στην μεγάλη ηλικία των πλοίων που καλύπτουν τις ανάγκες των νησιών.
Από το ΠΑΣΟΚ έχουν κατατεθεί προτάσεις με τις οποίες επιδιώκεται:
– Ο ανασχεδιασμός των γραμμών, των μακροχρόνιων συμβάσεων και των πόρων που διαθέτει το κράτος σε σχέση με τις χερσαίες, θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές.
– Η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ της κατασκευής νέων πλοίων ή της μετασκευής σε σχέση με τα καύσιμα που κοστίζουν πολύ.
– Μέριμνα για τους εργαζόμενους. Υπάρχουν νομοθετικά εργαλεία που θα συμβάλουν ώστε μέρος των επιδοτήσεων να δίνονται στους ναυτικούς.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου