Ειδήσεις

«Φάμπρικα» υποβολής ψευδών μηνύσεων για κλοπή οχημάτων και πινακίδων!

«Φάμπρικα» υποβολής ψευδών μηνύσεων από πολίτες κατ’ αγνώστων για κλοπή οχημάτων τους, έχει στηθεί το τελευταίο κυρίως διάστημα σε μια προσπάθεια να απαλλαγούν από την καταβολή τελών κυκλοφορίας στην ΔΟΥ Ρόδου.
Το φαινόμενο, που έχει προσλάβει μεγάλες διαστάσεις, έχει ήδη κινητοποιήσει τον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ρόδου κ. Δημήτρη Φερεντίνο, ο οποίος έχει παραγγείλει τη διενέργεια σχετικών ερευνών και την παραπομπή σε δίκη των ψευδομηνυτών για το αδίκημα της ψευδούς καταμηνύσεως κατ’ αγνώστων.
Πιο συγκεκριμένα δεκάδες πολίτες, που έχουν στην κατοχή τους παλαιά οχήματα με ανεξόφλητα τέλη κυκλοφορίας παρελθόντων ετών, σπεύδουν να υποβάλουν ψευδείς μηνύσεις για κλοπή των οχημάτων ή των πινακίδων, προκειμένου εν συνεχεία να τους χορηγηθούν σχετικές βεβαιώσεις δήλωσης κλοπής και να υποβληθούν αρμοδίως στην ΔΟΥ προκειμένου να απαλλαγούν από την καταβολή των σχετικών τελών.
Με την υποβολή των μηνύσεων οι εντεταλμένοι αξιωματικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Ρόδου αφού λάβουν την δήλωση κλοπής του οχήματος οφείλουν να εκδώσουν αναζητήσεις για την ανεύρεσή τους, να εξετάσουν και να προσδιορίσουν τους λόγους, που τα οχήματα δεν έφεραν πινακίδες και να διαπιστώσουν εάν έχουν γίνει δηλώσεις ακινησίας.
Αν διαπιστωθεί παραβίαση των όρων ακινησίας του οχήματος, ο εκάστοτε αξιωματικός οφείλει να ενημερώσει εγγράφως την αρμόδια ΔΟΥ, που έχει δηλωθεί η ακινησία του οχήματος και να υποβάλει τη σχετική αλληλογραφία στον Εισαγγελέα.
Στις φορολογικές δηλώσεις έχουν προσυμπληρωθεί τα στοιχεία των οχημάτων των φορολογούμενων μαζί με το σχετικό τεκμαρτό εισόδημα που τους αναλογεί.
Μάλιστα, οι κωδικοί των οχημάτων και του τεκμηρίου είναι «κλειδωμένοι» με αποτέλεσμα ο φορολογούμενος να μην έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε σχετικές διορθώσεις αν πραγματικά το όχημα ήταν σε ακινησία, που είχε δηλωθεί ή αν είχε κλαπεί.
Το Ελληνικό δαιμόνιο ανακάλυψε έτσι την «πατέντα» της ψευδούς μηνύσεως για κλοπή προκειμένου να απαλλαγεί από φόρους.
Σημειώνεται πάντως ότι πολίτες προσέφυγαν στο Συνήγορο του Πολίτη κατά οφειλής τους από τέλη κυκλοφορίας οχημάτων, για έτη κατά τα οποία τα οχήματα δεν τελούσαν υπό την κατοχή τους.
Συγκεκριμένα, πολίτες διαπίστωσαν, αφού έλαβαν τη σχετική ατομική ειδοποίηση από τη Δ.Ο.Υ., ότι εξακολουθούν να χαρακτηρίζονται ως ιδιοκτήτες οχημάτων τα οποία όμως πλέον δεν κατέχουν για διάφορους λόγους. Ζήτησαν λοιπόν την αρωγή του Συνηγόρου του Πολίτη, προκειμένου να μην συνδέονται στο εξής με αυτά, αλλά και να απαλλαγούν από το χρέος που τους καταλογίστηκε.
Οι υποθέσεις μπορούν να διακριθούν στις εξής κατηγορίες:
– Πώληση του οχήματος και παράδοσή του στον αγοραστή χωρίς να ολοκληρωθεί η διαδικασία μεταβίβασης: Ο νέος κάτοχος του οχήματος, παρά την προβλεπόμενη από νόμο υποχρέωσή του – και ενδεχομένως σχετική εξουσιοδότηση από τον πωλητή – δεν ακολούθησε τη διαδικασία μεταβίβασης και τα στοιχεία κυκλοφορίας του αυτοκινήτου παρέμειναν στο όνομα του αναφερόμενου. Σε πολλές από τις περιπτώσεις, ο εντοπισμός του αγοραστή είναι ανέφικτος ή ιδιαιτέρως δυσχερής (μη φύλαξη από τον πωλητή των στοιχείων ταυτότητας του αγοραστή, θάνατος ή μετοικεσία του αγοραστή, ή διακοπή εργασιών εταιρίας εμπορίας μεταχειρισμένων οχημάτων)
– Καταστροφή του οχήματος στο παρελθόν (πυρκαγιά – τροχαίο ατύχημα παράδοση του προς ανακύκλωση – ανταλλακτικά κ.ο.κ.) χωρίς να ακολουθήσει διαγραφή αυτού από τα Μητρώα. Οι ιδιοκτήτες συνήθως αποδέχονται ότι αμέλησαν να προβούν στις νόμιμες διαδικασίες. Σε ορισμένες πάντως περιπτώσεις ισχυρίζονται ότι η σχετική δήλωση διαγραφής δεν καταχωρήθηκε από την αρμόδια Διεύθυνση Μεταφορών ή ότι τα στοιχεία κυκλοφορίας παραδόθηκαν σε οικονομική υπηρεσία χωρίς να υπάρξει σχετική καταχώρηση στο βιβλίο των ακινησιών.
Ενίοτε, το ζήτημα περιπλέκεται ακόμη περισσότερο, όταν τα οχήματα παραδόθηκαν σε αγοραστή και εν συνεχεία καταστράφηκαν ή εγκαταλείφθηκαν από αυτόν χωρίς να πραγματοποιηθεί καμία διοικητική διαδικασία.
Το ζήτημα ανέκυψε σε όλη του την έκταση, μετά από πρόσφατο έλεγχο του Υπουργείου Οικονομικών στα αρχεία πληρωμών τελών κυκλοφορίας της τελευταίας εικοσαετίας. Οι αρμόδιες οικονομικές υπηρεσίες πριν προβούν σε ταμειακή βεβαίωση, κάλεσαν εγγράφως τους ιδιοκτήτες οχημάτων για τους οποίους προέκυψε σχετική οφειλή να προσκομίσουν οποιοδήποτε δικαιολογητικό, με το οποίο θα αποδεικνύεται ότι τα τέλη κυκλοφορίας είτε δεν οφείλονται είτε έχουν ήδη καταβληθεί.
Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι σε μεγάλο ποσοστό των εν λόγω περιπτώσεων τα οχήματα έχουν ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας που ανάγεται σε εικοσαετία ή τριακονταετία, διάστημα που ενδεχομένως υπερβαίνει τη διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου και τα πραγματικά περιστατικά τα οποία περιγράφονται στις αναφορές (αγοραπωλησία – καταστροφή οχήματος) έλαβαν χώρα προ δεκαετίας ή και δεκαπενταετίας, με αποτέλεσμα η διακρίβωση αυτών να καθίσταται ιδιαίτερα δυσχερής.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου