Ειδήσεις

Κρουαζιέρα: Εκτόξευση 123,5% στις αφίξεις το 2022 – Τα αγκάθια που «κόβουν χρόνο» στην παραμονή των κρουαζιερόπλοιων

Με βάση τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, η ημερήσια δαπάνη κάθε επιβάτη κρουαζιερόπλοιου σε ελληνικό έδαφος είναι 128,4 ευρώ, υψηλότερη από κάθε άλλη μορφή τουρισμού.

Στην εκτόξευση των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στα Ελληνικά λιμάνια το 2022, αλλά και στην περίπλοκη και χρονοβόρα διαδικασία καταγραφής των επιβατών των χωρών εκτός Σένγκεν κατά την είσοδο τους στη χώρα, αναφέρθηκε ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος Δημήτρης Ιατρίδης, κατά την ομιλία του Στην Ευρωπαϊκή Σύνοδο της Διεθνούς Ένωσης Εταιριών Κρουαζιέρας (CLIA) στο Παρίσι .

Ο κ. Ιατρίδης ήταν προσκεκλημένος ομιλητής στο πάνελ με θέμα  «Αποτελεσματικοί συνοριακοί έλεγχοι στους λιμένες και επιπτώσεις στη κρουαζιέρα».

Κατακόρυφη άνοδος των αφίξεων
Στην τοποθέτηση του, ο κ. Ιατρίδης υπογράμμισε τον εξαιρετικό δυναμισμό που επιδεικνύει  σήμερα ο κλάδος της ελληνικής κρουαζιέρας με σημαντική συνεισφορά στην οικονομία, στην ανάπτυξη και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και υπογράμμισε  την εντυπωσιακή αύξηση σε αφίξεις και αριθμό επιβατών το 2022, χρονιά ορόσημο για τον κλάδο.

Ειδικότερα το έτος 2022, με βάση τα στοιχεία που τηρεί η Ένωση Λιμένων Ελλάδος, οι συνολικές αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στα Ελληνικά λιμάνια ανήλθαν στις 4.780 και ο αριθμός επιβατών ξεπέρασε τα 4,6 εκατομμύρια. Η αύξηση στις αφίξεις σε σχέση με το 2021 ήταν κατακόρυφη και ανέρχεται σε ποσοστό 123,5%, ενώ στους επιβάτες ακόμη μεγαλύτερη στο 209%. Ιδιαίτερα κρίσιμο στοιχείο συνιστά το γεγονός ότι ακόμη και με έτος αναφοράς το 2019, τελευταία προ πανδημίας χρονιά, ο αριθμός αφίξεων κρουαζιεροπλοίων αυξήθηκε κατά 20%. Με βάση τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, η ημερήσια δαπάνη κάθε επιβάτη κρουαζιερόπλοιου κατά την παραμονή του σε ελληνικό έδαφος είναι 128,4 ευρώ, υψηλότερη από κάθε άλλη μορφή τουρισμού ή υπολογισμό δαπάνης ανά εθνικότητα. Μίλησε ακόμη και για τις θετικές προοπτικές για το 2023, όπου οι κρατήσεις αφίξεων κρουαζιεροπλοίων στους ελληνικούς λιμένες εμφανίζονται ακόμη πιο ψηλά, αυξημένες κατά 15-20%. Φυσικά πάντα ελλοχεύουν κίνδυνοι όπως έχει καταδείξει το πρόσφατο παρελθόν (πανδημία, πορεία πολέμου στην Ουκρανία, ενεργειακή κρίση, οικονομική κρίση που μπορεί να επηρεάσει ζήτηση κλπ).

Στην τοποθέτησή του ο κ. Ιατρίδης αναφέρθηκε, επίσης, σε σειρά ενεργειών στις οποίες ήδη έχουν προβεί οι ελληνικοί  λιμένες στο πλαίσιο της συμμόρφωσης με τον Κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης  2226/2017 (Σύστημα Εισόδου-Εξόδου) και την πορεία ολοκλήρωσης των  απαραίτητων έργων με εξασφάλιση χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής  Πολιτικής και το Ταμείο Αξιοποίησης Ακίνητης Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Σοβαρές καθυστερήσεις από την λήψη βιομετρικών στοιχείων και δακτυλικών αποτυπωμάτων
Είναι δεδομένο, όμως, και αυτό επιβεβαιώθηκε και από συμμετέχοντες από πολλές άλλες  ευρωπαϊκές χώρες, ότι θα απαιτηθεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για την πλήρη  ενεργοποίηση του συστήματος, που προγραμματίζεται να γίνει εντός του 2023, παρά τις χρονικές παρατάσεις που έχουν ήδη δοθεί, μεταξύ άλλων και λόγω του BREXIT. Η διαδικασία καταγραφής των επιβατών των χωρών εκτός Σένγκεν κατά την είσοδο τους στη χώρα, που στοχεύει βέβαια στην μεγιστοποίηση της ασφάλειας, είναι περίπλοκη και χρονοβόρα, καθώς απαιτεί τόσο λήψη βιομετρικών στοιχείων και δακτυλικών αποτυπωμάτων. Ακόμη και στην περίπτωση που ο χρόνος καταγραφής μειωθεί σε ένα λεπτό ανά επιβάτη, σε έναν λιμένα με 10 σταθμούς ελέγχου θα απαιτηθούν, για ένα κρουαζιερόπλοιο με 3000 επιβάτες τρίτων χωρών, 5 ώρες για να ολοκληρωθεί ο έλεγχος, χρόνος απαγορευτικός κατά την παραμονή ενός κρουαζιερόπλοιου. Υπενθυμίζεται ότι, ένας αντιπροσωπευτικός μέσος χρόνος παραμονής κρουαζιερόπλοιου σε έναν λιμένα είναι μεταξύ 9 και 14 ωρών περίπου, οπότε η διαδικασία αυτή μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την εμπειρία των επιβατών.

Προέγκριση του ταξιδιού
Είναι σημαντικό επίσης να αναφερθεί ότι 4-5 μήνες μετά την πλήρη εφαρμογή του νέου συστήματος Εισόδου-Εξόδου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προβλέπεται να ενεργοποιηθεί και το σύστημα ETIAS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφόρησης και Αδειοδότησης Ταξιδιού) που ουσιαστικά παρέχει προέγκριση ταξιδιού στους εκτός Σένγκεν επιβάτες κατά το αμερικανικό πρότυπο (ESTA). Ανάλογο σύστημα ασφαλείας θα ενεργοποιήσει στις πύλες εισόδου της, και η Μεγάλη Βρετανία στο επόμενο διάστημα.

Το πάνελ συντόνισαν η Γενική Διευθύντρια Ευρώπης της CLIA κ. Marie-Caroline Laurent και η Διευθύντρια Περιφέρειας Ανατολικής Μεσογείου της CLIA κ.  Μαρία Δεληγιάννη με συμμετοχή του κ. Nicola Cesaro, Διευθυντή Λειτουργιών  MSC Cruises, της κ. Βίκυς Κασελίμη, Ειδικής Συμβούλου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Helge Grammerstorf, Διευθυντή της CLIA στην Γερμανία.

Στο Συνέδριο συζητήθηκαν και άλλα σημαντικά θέματα για τον κλάδο της κρουαζιέρας, όπως η ηλεκτροδότηση των πλοίων κατά την παραμονή τους στον λιμένα, η χρήση εναλλακτικών καυσίμων στα κρουαζιερόπλοια, η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και υπηρεσιών κρουαζιέρας, η ψηφιακή μετάβαση κ.α.

Πηγή naftemporiki.gr

 

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου