Σε ανοδική τροχιά κινείται ο τουρισμός στα μικρά νησιά της Δωδεκανήσου. Μπορεί η φετινή σεζόν να φέρνει τους μεγαλύτερους προορισμούς στα όρια των αντοχών τους, καθώς παρουσιάζεται σημαντική υστέρηση στη ροή των κρατήσεων, ακόμη και κατά την υψηλή τουριστική περίοδο, τα μικρότερα νησιά του νομού δέχονται ωστόσο περισσότερους επισκέπτες οι οποίοι αναζητούν αυθεντικές, εναλλακτικές εμπειρίες.
Σύμφωνα με το δήμαρχο της Πάτμου, Γρηγόρη Στόικο, οι πληρότητες είναι υψηλές και αναμένεται να φτάσουν στο 100% στο αμέσως επόμενο διάστημα: «Αυτή τη στιγμή, στον οικισμό της Σκάλας οι πληρότητες των ξενοδοχείων και των καταλυμάτων ξεπερνούν το 90%, παρουσιάζεται δε ελαφρά, μονοψήφια για την ακρίβεια αύξηση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Στον Κάμπο και στο Γροίκο καθώς και στις άλλες περιοχές, οι πληρότητες κυμαίνονται στο 80%. Προβλέπεται όμως τον Αύγουστο να φθάσουμε στο 100%. Σε γενικές γραμμές είμαστε ικανοποιημένοι από την κίνηση, όταν ακούμε ότι στα μεγαλύτερα νησιά υπάρχουν κάποια κενά. Είμαστε σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο, έστω και εάν έχουμε μία μικρή αύξηση στο τέλος της σεζόν».
Όλο και περισσότερους φανατικούς οπαδούς αποκτά το νησί των Λειψών που και φέτος προβλέπεται να πετύχει αύξηση των τουριστικών αφίξεων! «Η πληρότητα των καταλυμάτων στους Λειψούς αγγίζει αυτή τη στιγμή το 90% και σε λίγες ημέρες θα φθάσει στο 100%. Το 70% των επισκεπτών προέρχονται από την Ιταλία, το 15% από την Ελλάδα και το υπόλοιπο 15% από χώρες όπως η Γερμανία, η Αγγλία και η Γαλλία. Η περσινή σεζόν έκλεισε με θετικό πρόσημο και όπως όλα δείχνουν θα έχουμε και πάλι αύξηση», δήλωσε ο δήμαρχος του νησιού, κ. Φώτης Μάγγος.
Η τουριστική ανάπτυξη των Λειψών δεν είναι καθόλου τυχαία. Οφείλεται στις στοχευμένες δράσεις προβολής του δήμου. «Πραγματοποιούμε μία σειρά από στοχευμένες προωθητικές ενέργειες. Διαφημιστήκαμε στο μετρό της Αθήνας για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά όπως και στο Blue Magazine της Aegean. Έχουμε επενδύσει στην ελληνική τουριστική αγορά και βλέπουμε ότι οι προσπάθειές μας έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Επίσης, συναντήσαμε 30 Ολλανδούς δημοσιογράφους το χειμώνα και τους παρουσιάσαμε το νησί. Πολλοί από αυτούς επισκέφθηκαν τους Λειψούς και δημοσίευσαν άρθρα στα έντυπα με τα οποία συνεργάζονται. Κατά καιρούς φιλοξενούμε σε συνεργασία με ιδιώτες bloggers οι οποίοι έχουν ένα μεγάλο αριθμό ακολούθων και προβαίνουν σε βιωματική ανάλυση των διακοπών τους… Με τον τρόπο αυτό καταφέρνουμε να διεισδύσουμε σε ένα κοινό με εξειδικευμένα ενδιαφέροντα και να αναδείξουμε την γκάμα εμπειριών που προσφέρουν οι Λειψοί.
Επίσης, προωθούμε το νησί ως ιδανικό προορισμό για την τέλεση γάμων και έχουμε ήδη πραγματοποιήσει τρεις τελετές φέτος και μένουν ακόμη τρεις! Σημειώστε ότι για κάθε γάμο φιλοξενούμε έως 100 άτομα για μία εβδομάδα τουλάχιστον», δήλωσε ο κ. Μάγγος.
Η Κάρπαθος, εξελίσσεται στον επόμενο top προορισμό της Δωδεκανήσου με διεθνή μέσα όπως το CNN να εκθειάζουν τις ασύγκριτες ομορφιές του νησιού.
«Η τουριστική σεζόν εξελίσσεται πάρα πολύ καλά για την Κάρπαθο. Είχαμε 1000 περισσότερους επισκέπτες το Μάιο και 2.000 επισκέπτες τον Ιούνιο. Υπάρχει συνεπώς σημαντική αύξηση, παρ’ όλες τις όχι τόσο θετικές αρχικές προβλέψεις. Πιστεύω ότι θα κινηθούμε ανοδικά ακόμη και τον Σεπτέμβριο. Άλλωστε πάντα ήταν καλός ο Σεπτέμβριος για το νησί μας, καλύτερος ακόμη και από τον Αύγουστο», δηλώνει ο κ. Μιχάλης Λυτός, πρόεδρος της επιτροπής Τουρισμού και Ανάπτυξης του δήμου και συμπληρώνει ότι η προώθηση των εναλλακτικών μορφών τουρισμού συνετέλεσε σε μεγάλο βαθμό στην ενίσχυση της τουριστικής κίνησης.
Συγκεκριμένα ανέφερε τα εξής: «Η Κάρπαθος συνδυάζει πάρα πολλά πράγματα μαζί. Πέρα από τον ήλιο και τη θάλασσα που θα βρει κανείς σε κάθε τουριστικό προορισμό, διαθέτει μία πλούσια λαϊκή παράδοση, ένα πλούσιο πολιτισμό και οπωσδήποτε μοναδικές γαστρονομικές απολαύσεις. Προσφέρει μία γκάμα εμπειριών που απ’ ό,τι φαίνεται γοητεύει τους επισκέπτες. Κυρίως όμως η αυθεντική και ζεστή φιλοξενία είναι αυτό που εκτιμούν οι τουρίστες.
Προφανώς λειτούργησε θετικά η στροφή που είχε κάνει η επιτροπή τουρισμού του δήμου μας στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο περιπατητικός, καταδυτικός κλπ. Έχει γίνει ακόμη πιο γνωστός ο προορισμός μέσα από αυτά τα εναλλακτικά τουριστικά προϊόντα. Έρχεται κόσμος ειδικά γι’ αυτά».
Η μικρή και γραφική Σύμη, αποτελεί πόλο έλξης για το διεθνές Jet Set. Προσελκύει μεγαλοεπιχειρηματίες απ’ όλο τον κόσμο. Χλιδάτα σκάφη αράζουν καθημερινά στο νησί ενώ και οι πληρότητες στα καταλύματα και στα ξενοδοχεία είναι υψηλές.
«Η Σύμη διαθέτει καλό και ποιοτικό τουρισμό. Προσωπικότητες από την Ελλάδα και το εξωτερικό που επιλέγουν τη Σύμη για τις διακοπές τους. Έχουμε πολλούς επισκέπτες από την Ινδία, το Μεξικό, την Ισπανία και απ’ όλη την Ευρώπη. Πλέον, δεν είναι μόνο Έλληνες και Τούρκοι που προσεγγίζουν τη Σύμη με τα σκάφη τους. Είναι μεγαλύτερη και ευρύτερη η γκάμα των επισκεπτών μας, εξέλιξη ιδιαίτερα θετική. Και οι πληρότητες των ξενοδοχείων και καταλυμάτων αρχίζουν να κινούνται ανοδικά τις τελευταίες ημέρες και γενικώς η κίνηση ακολουθεί ανοδική τροχιά. Σημειώστε ότι έχουμε κάθε εβδομάδα δύο προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων, ενώ και ο ημερήσιος τουρισμός από τη Ρόδο και την Τουρκία ενισχύουν τον προορισμό. Γενικώς μέχρι και τον Οκτώβριο προβλέπεται να έχουμε αρκετό κόσμο στη Σύμη. Η πρώιμη περίοδος Απριλίου-Ιουνίου χρειάζεται όμως κάποια ενίσχυση», δήλωσε ο δήμαρχος του νησιού, Λευτέρης Παπακαλοδούκας.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ