Ειδήσεις

«Αντεστραμμένη Τάξη»: Μάθημα στο σπίτι, ασκήσεις στην… τάξη για τους μαθητές-Νέα εκπαιδευτική μέθοδος από το υπ. Παιδείας

 

Η νέα εκπαιδευτική μέθοδος  της «Ανεστραμμένης τάξης» παρουσιάστηκε από την υπουργό Παιδείας και στο υπουργικό συμβούλιο με το νομοσχέδιο για την Αναβάθμιση του Σχολείου και την Ενδυνάμωση των Εκπαιδευτικών. Μάλιστα η κυρία Κεραμέως αναφέρθηκε στη νέα μέθοδο τονίζοντας ότι οι μαθητές θα έχουν  πολλαπλές πηγές μάθησης για  καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και ότι θα μπει τέλος στην αποστήθιση, ενώ ταυτόχρονα θα δοθεί ελευθερία στους εκπαιδευτικούς ως προς τις μεθόδους αποτίμησης της επίδοσης μαθητών (όχι μόνο διαγωνίσματα αλλά και εργασίες και εφαρμογή της μεθόδου «ανεστραμμένης τάξης»), ελευθερία στο σχολείο για την έγκριση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ερευνών, πρακτικών ασκήσεων…

Η αντεστραμμένη τάξη
Η μέθοδος της ανεστραμμένης τάξης εφαρμόζεται σε διάφορες χώρες από τους εκπαιδευτικούς και στηρίζεται κυρίως στην προετοιμασία των μαθητών στο σπίτι τους, πριν το μάθημα, παρακολουθώντας διαδραστικά βίντεο σχετικά με τη θεωρία του μαθήματος, ενώ μέσα στην τάξη, την ώρα του μαθήματος, λύνουν προβλήματα, επεξεργάζονται δύσκολες έννοιες, εκτελούν βιωματικές δραστηριότητες και μαθαίνουν συνεργατικά, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση χρόνου στην τάξη, ο οποίος διατίθεται για παραγωγικότερη εργασία των μαθητών. Στο πλαίσιο της μεθοδολογίας της ανεστραμμένης τάξης, η πρακτική της παράδοσης μέσω της διάλεξης στη σχολική τάξη και η διεκπεραίωση δραστηριοτήτων μελέτης και εμβάθυνσης στα διδακτέα περιεχόμενα από τον μαθητή στο σπίτι αντιστρέφονται.

Ο μαθητής, αντί να παρακολουθεί την παράδοση του μαθήματος στην τάξη και να αναλαμβάνει εργασία για το σπίτι, παρακολουθεί την παράδοση από το σπίτι του μέσω ψηφιακού υλικού, κυρίως μέσω βίντεο, και κατά τη διάρκεια του μαθήματος στην αίθουσα διδασκαλίας διεκπεραιώνει μαθησιακές δραστηριότητες διερευνητικού και εποικοδομητικού χαρακτήρα σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό και τους συμμαθητές του. Ένα από τα βασικά στάδια της «Αντεστραμμένης Τάξης» , είναι ότι οι μαθητές πριν πάνε στο σχολείο λαμβάνουν μέσω μιας πλατφόρμας το εκπαιδευτικό υλικό για μελέτη. Μπορούν να το δουν όσες φορές θέλουν να εστιάσουν στα σημεία που επιθυμούν και μετα να λύσουν τις απορίες στο σχολεία. Το πρωτοποριακό στοιχείο αυτής της διαδικασίας είναι ότι με αυτόν τον τρόπο δημιουργείται μια μοναδική διαβάθμιση ως προς την αλληλεπίδραση των μαθητών με το εκπαιδευτικό υλικό, κάτι που δεν συμβαίνει κατά την παράδοση διαλέξεων στην τάξη. Στην πραγματικότητα πρόκειται για την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία, μεταβάλλοντας το παλαιό διδακτικό μοντέλο. Με τη χρήση των Νέων Μέσων στην εκπαιδευτική διαδικασία επιχειρείται η αναζήτηση και εξεύρεση καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας που να είναι κοντά στα ενδιαφέροντα και τα βιώματα των μαθητών.

Τα στελέχη του υπουργείου Παιδείας εκτιμούν ότι σε αυτό θα βοηθήσει και η μεγάλη εμπειρία, που απέκτησαν μαθητές και εκπαιδευτικοί κατά την περίοδο της πανδημίας και της αναγκαστικής εξ΄ αποστάσεως διδασκαλίας.

Πηγή : ethnos.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου