Ειδήσεις

Ποιοι μοιράζονται το πορτοφόλι του καταναλωτή

Της Αλεξάνδρας Γκίτση

Πιστοί, στα παραδοσιακά δίκτυα, όπως είναι τα αρτοποιεία, τα μικρά σημεία λιανικής και τα περίπτερα, παραμένουν οι Έλληνες καταναλωτές, μερίδα των οποίων επιλέγει να κάνει τις αγορές της σε φαρμακεία, καταστήματα καλλυντικών και καταστήματα παιγνιδιών όπως τα Jumbo. Αυτό προκύπτει από την τελευταίο έρευνα της IRI, σύμφωνα με τα ευρήματα της οποίας, την εβδομάδα που έληξε στις 11 Ιουνίου, οι Έλληνες καταναλωτές επισκέφθηκαν έξι διαφορετικούς τύπους καταστημάτων και 8 τον περασμένο μήνα.

 

IRI

 

Με βάση την έρευνα, οι καταναλωτές ξοδεύουν τα περισσότερα από τα χρήματά τους, με σειρά προτεραιότητας σε σούπερ μάρκετ, discounters, hypermarkets και αρτοποιεία, φαρμακεία, mini market, καταστήματα καλλυντικών, καταστήματα παιγνιδιών (Jumbo) και περίπτερα. Για του λόγου το αληθές, το 51% του δείγματος των 2.000 καταναλωτών που συμμετείχε στην έρευνα δήλωσε, πως πηγαίνει 2-3 φορές για να κάνει τις αγορές του σε κατάστημα discounter (Lidl), το 48% πηγαίνει 1-3 φορές στην Jumbo, με την ίδια συχνότητα επισκέπτονται οι καταναλωτές τα φαρμακεία (ποσοστό 63%), και τα καταστήματα καλλυντικών (ποσοστό 48%) ενώ ποσοστό 27% δήλωσε ότι 1-3 φορές την εβδομάδα κάνει τις αγορές του μέσω internet.

Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα είναι η πιστότητα των πελατών, σε άλλα δίκτυα, πέραν των σούπερ μάρκετ. Οι καταναλωτές με κατοικίδια είναι εμπιστεύονται περισσότερο τα καταστήματα pet, απ’ ότι στα σούπερ μάρκετ. Το 32,5% αυτής της ομάδας κάνει τις αγορές του από τα Pet Shop και το 11,1% μέσω internet. Εκτός από αυτή την κατηγορία καταναλωτών και όσοι ψωνίζουν καλλυντικά επιλέγουν άλλα κανάλια για τις αγορές τους πέραν των σούπερ μάρκετ. Το 18,5% επιλέγει να αγοράσει προϊόντα υγιεινής και καλλυντικά μέσω του δικτύου των φαρμακείων, το 16,8% από τα καταστήματα καλλυντικών, το 8,2% από τα πολυκαταστήματα και το 10,1% μέσω internet.

Σε ότι αφορά τα χρήματα που ξοδεύει ένας καταναλωτής επισκεπτόμενος κάποια αλυσίδα σούπερ μάρκετ, ανέρχεται στα 317 ευρώ μηνιαίως (σ.σ. 308 ευρώ για τις γυναίκες και 332 ευρώ για τους άνδρες). Για το 2018, η μέση μηνιαία δαπάνη φαίνεται ότι θα πέσει κάτω από τα 317 ευρώ, για το 17% του δείγματος. Στα 317 ευρώ θα παραμείνει για το 56% ενώ το 28% του δείγματος, που συμμετείχε στην έρευνα, δήλωσε πως θα ξοδέψει περισσότερα από 317 ευρώ. Αναφορικά με την καταναλωτική συμπεριφορά, το 22% των καταναλωτών επισκέπτεται τα σούπερ μάρκετ με λίστα αγορών την οποία ακολουθεί πιστά, το 67% χρησιμοποιεί τη λίστα αλλά κάνει και αγορές εκτός αυτής, ενώ το 10% δεν χρησιμοποιεί λίστα αγορών.

Τι “βλέπει” η IRI για το 2017 και το 2018

Σε ότι αφορά την πορεία της κατανάλωσης, για τη φετινή χρονιά η εταιρεία μέτρησης της κατανάλωσης, εκτιμά ότι αυτή θα καταγράψει πτώση 2,3% (σ.σ. η αρχική της πρόβλεψη έκανε λόγο για υποχώρηση 3,5%) σε σχέση με το 2016. Για το 2018, η IRI, “βλέπει” πως η αγορά θα συνεχίσει να βρίσκεται σε αρνητικό έδαφος, αν και η υποχώρηση της κατανάλωσης εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ θα περιοριστεί στο 1,5%. Με βάση πάντα την έρευνα της IRI, η μοναδική κατηγορία που θα διατηρήσει το θετικό momentum σε αξία πωλήσεων, θα είναι αυτή των κατεψυγμένων προϊόντων (+1,7% το 2017 και +2,2% το 2018), με όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες να παραμένουν σε αρνητικό έδαφος. Από τις αρχές του χρόνου μέχρι και σήμερα, οι κατηγορίες που εμφανίζουν αύξηση στον όγκο των πωλήσεών τους είναι τα τυποποιημένα τρόφιμα (+2,7%), τα snacks (+2,1%) και τα κατεψυγμένα τρόφιμα (+8,4%).

 

IRI2

 

Αναφορικά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, οι πωλήσεις τους αναμένεται να υποχωρήσουν εφέτος κατά 1,9% σε σχέση με το 2016, αν και το μερίδιο τους θα αυξηθεί ελαφρά στο 16,8% από 5,9% που ήταν το 2007. Πορεία η οποία συνδέεται και με το πρόγραμμα προσφορών που “τρέχουν” τα επώνυμα brands. Σημειώνεται πως οι προσφορές έχουν αυξηθεί εφέτος κατά 9,6% σε σχέση με το 2016, όπου είχαν μειωθεί κατά 5,6% έναντι του 2015.

Σε ότι αφορά την πορεία της κατανάλωσης τη φετινή χρονιά, η έρευνα της IRI, καταγράφει αύξηση 1,4% των πωλήσεων τις δύο πρώτες εβδομάδες του Ιουνίου και πτώση 2,3% από τις αρχές του χρόνου, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν. Οι μεγαλύτερες απώλειες, συνεχίζεται να καταγράφονται στην Βόρεια Ελλάδα (-5,8%), και ακολουθούν η Θεσσαλονίκη με -3,3%, η Κεντρική Ελλάδα – Ήπειρος με -3%, η Αττική με -1,4%, η Πελοπόννησος με -1%, ενώ μοναδική εξαίρεση αποτελεί η Κρήτη όπου σημειώνεται αύξηση πωλήσεων 2,7%.

capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου