Ένας γνωστός έμπορος χρυσού που είχε κατηγορηθεί προ μερικών μηνών για λαθραία εξαγωγή πολυτίμων μετάλλων προς τη Γερμανία από ενεχυροδανειστήρια της πλατείας Συντάγματος «εμφανίζεται» ξαφνικά στην έρευνα των διωκτικών αρχών για την υπόθεση μεταφοράς δύο τόνων ηρωίνης με το πλοίο «Noor One».

Ο έμπορος χρυσού εμφανιζόταν στο Ντουμπάι να έχει συνεργασία σε «εμπόριο πετρελαίου», στο πλευρό του 52χρονου εφοπλιστή που εμφανίζεται ως ναυλωτής του δεξαμενόπλοιου «Noor One» στο δρομολόγιο από το Ιράν προς την Ελλάδα και ακολούθως προς τη Λιβύη.

Την ίδια ώρα έχουν υπάρξει πληροφορίες ότι ως «χρηματοδότες» αυτής της ναύλωσης εμφανίζονται δύο άλλοι επιχειρηματίες, ένας από τους οποίους είναι επίσης πρόεδρος άλλης περιφερειακής ΠΑΕ (η τέταρτη που μνημονεύεται «έμμεσα» σε αυτή την υπόθεση) και ο άλλος «παλιός έμπορος καυσίμων», οι οποίοι είχαν «αντιπρόσωπο» τον 52χρονο εφοπλιστή.

Ο ίδιος φέρεται ωστόσο να έχει αναφέρει σε συνεργάτες του ότι «δεν έχω καμία σχέση με την ηρωίνη, ήθελα απλώς το καράβι στο Πέραμα για να αρχίσει τα ταξίδια από τη Λιβύη προς Ελλάδα και Αλβανία» και έχει στη διάθεσή του «σειρά mail και sms με τα οποία διαμαρτυρόταν γιατί το πλοίο καθυστερούσε να έλθει στην Ελλάδα ενώ μόλις το είδε κατάλαβε ότι ήταν σαπιοκάραβο».

Την ίδια ώρα στη δικογραφία της υπόθεσης μνημονεύεται τα όνομα ενός Ιρανού που διέμενε σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας και μεθόδευε την εκφόρτωση των ναρκωτικών από το πλοίο «Noor One» στην οποία -σύμφωνα με το κατηγορητήριο- συμμετείχε ο 41χρονος επιχειρηματίας Ευθύμιος Γιαννουσάκης και ο 29χρονος Αλβανός συνεργάτης του.

Ερευνούν την «πορεία» του «Noor One»

Αυτά είναι ορισμένα από τα νέα στοιχεία τα οποία αποκαλύπτει «Το Βήμα» για την υπόθεση μεταφοράς δύο τόνων ηρωίνης με το μικροδεξαμενόπλοιο «Noor One», τα οποία εντοπίστηκαν σε δύο αποθήκες στο Κορωπί αλλά και στη βίλα της οικογένειας Γιαννουσάκη στη Φιλοθέη. Ωστόσο μεγάλο ζητούμενο είναι ο προσδιορισμός του ρόλου του 52χρονου ναυλωτή, του αναφερόμενου Ιρανού αλλά και ενός 50χρονου εμπόρου αυτοκινήτων που εμφανιζόταν στενός συνεργάτης του ήδη κατηγορούμενου Ευ. Γιαννουσάκη στο εμπόριο πετρελαίου στο Ντουμπάι.

Οι αξιωματικοί του Λιμενικού και της DEA αλλά και οι αρμόδιοι δικαστικοί λειτουργοί ερευνούν τη μετεξέλιξη και την «πορεία» του πλοίου «Noor One» προκειμένου να βρουν τι ακριβώς συμβαίνει με τη μεταφορά της ηρωίνης.

Το πλοίο «Κύθνος» (όπως λεγόταν πρωτύτερα το «Noor One») με ελληνική σημαία μέχρι το 2012 μετέφερε πετρέλαιο προς Ηγουμενίτσα για λογαριασμό μεγάλης πετρελαϊκής εταιρείας ενώ ιδιοκτήτης του φερόταν ναυτιλιακή εταιρεία στη Γλυφάδα που δεν φαίνεται να έχει οποιαδήποτε σχέση με την υπόθεση της ηρωίνης,.

Προ διετίας εκπρόσωπος της εταιρείας στη Γλυφάδα φέρεται να γνώρισε -στο πλαίσιο μίας αγοράς ΙΧ- τον 50χρονο έμπορο αυτοκινήτων, ο οποίος του είπε ότι ασχολείται πλέον με ναυτιλιακές επιχειρήσεις στη Μέση Ανατολή μαζί με τον Ευθ. Γιαννουσακη. Του ζήτησε λοιπόν να προχωρήσει στην αγορά του «Κύθνος» για να το χρησιμοποιεί σε εμπόριο πετρελαίων στη Μέση Ανατολή. Το μικρό τάνκερ μετονομάστηκε σε «Noor One» με σημαία πλέον Τόνγκο και από τότε μέχρι τις αρχές Ιουνίου -όταν και μετέφερε τα ναρκωτικά από το Ιράν στον Σαρωνικό- κινείτο στον Περσικό Κόλπο.

Πρόσωπα και πλοίο

Η αποπληρωμή του πλοίου σε δόσεις -συνολικό ποσό περίπου 300.000 ευρώ- ολοκληρώθηκε στις αρχές Ιανουαρίου του 2014.

Τότε ως διαχειριστής του πλοίου βρέθηκε ο Παντελής Κ., σύζυγος της συλληφθείσας Κατερίνας Α., που γνώριζε τον 50χρονο έμπορο αυτοκινήτων μέσω της φοίτησης συγγενικών τους προσώπων στο ίδιο εκπαιδευτήριο.

Στις αρχές του 2014 τον 50χρονο έμπορο αυτοκινήτων προσέγγισε -με τη μεσολάβηση του αρχικαπετάνιου Γιώργου Μπ. μεγάλης ναυτιλιακής επιχείρησης τροφοδοσίας πλοίων- ο 52χρονος μετέπειτα ναυλωτής του πλοίου. Ο 52χρονος ήταν και αυτός μεγαλοπαράγοντας περιφερειακής ΠΑΕ, ήταν πρόεδρος εταιρείας πετρελαιοειδών με δραστηριότητα στη Ρόδο και στην Πάτρα αλλά παρουσίαζε τα τελευταία χρόνια μεγάλα τραπεζικά χρέη, περίπου 20 εκατ. ευρω.

Ο 52χρονος πήγε αρκετές φορές στο Ντουμπάι, είχε συναντήσεις με τον Ευθ. Γιαννουσάκη και τον έμπορο αυτοκινήτων. Τους είπε ότι εκπροσωπεί «άλλον πρόεδρο περιφερειακής ΠΑΕ και παλιό έμπορο καυσίμων και ήθελε το «Noor One» για να μεταφέρει καύσιμα από τη Λιβύη στην Ελλάδα και στην Αλβανία ύστερα από συμφωνία με το αρμόδιο υπουργείο της αφρικανικής χώρας».

Σύμφωνα με πληροφορίες, τότε του είχε επισημανθεί από άλλους ναυτιλιακούς παράγοντες ότι «το πλοίο ήταν προβληματικό, ήταν μονοπύθμενο και θα είχε περιορισμένη χωρητικότητα». Όμως εκείνος φέρεται να έδωσε προκαταβολή 100.000 δολαρίων στον Γιαννουσάκη και στον συνεργάτη του με παραγγελία να φέρουν το πλοίο στην Ελλάδα για να το δρομολογήσει στη μεταφορά καυσίμων στην Μεσόγειο.

Το «ύποπτο δρομολόγιο»

Όπως λένε στελέχη των αρμοδίων υπηρεσιών, «εκεί λοιπόν, σε αυτό το «ύποπτο δρομολόγιο» για να έλθει το πλοίο στη χώρα μας και να παραδοθεί στον καινούργιο ιδιοκτήτη του γέμισε με δύο τόνους ηρωίνης από μικρότερο πλοίο που το προσέγγισε στον Περσικό Κόλπο. Όμως εξετάζουμε πέρα από τις επίσημες αναφορές, δικαιολογίες και τα «τρυκ» ποιοι ακριβώς συνεννοήθηκαν να φορτώσουν στο… υπό παράδοση πλοίο τα ναρκωτικά. Το αξιοπερίεργο είναι ότι μόλις το πλοίο που ήταν γεμάτο ηρωίνη έφτασε στο Πέραμα αμέσως άρχισαν να παρελαύνουν από εκεί πωλητές και υποψήφιοι αγοραστές του πλοίου και να το εξετάζουν εξονυχιστικά για να διαπιστώσουν -σύμφωνα με την εκδοχή τους- σε τι κατάσταση ήταν. Μάλιστα κάποιοι φώναζαν ότι σε κάποια σπασμένα σημεία της πλώρης είχαν βάλει ως μπαλώματα κόντρα πλακέ…»

Ο 52χρονος ναυλωτής του πλοίου υποστηρίζει ότι «έχω ηλεκτρονική -και όχι μόνο- αλληλογραφία όπου φαίνεται να διαμαρτύρομαι για μια βλάβη στην ηλεκτρογεννήτρια και στην άγκυρα που ακινητοποίησε το πλοίο με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η άφιξή του στην Ελλάδα και η χρήση του στη Μεσόγειο…».

Σημειώνεται, τέλος, ότι οι ερευνητές της υπόθεσης εστιάζουν το ενδιαφέρον τους στην παρουσία στο Ντουμπάι, στο πλευρό του 52χρονου υποψήφιου ναυλωτή, του εμπόρου χρυσού που φέρεται σε έρευνα του ΣΔΟΕ την περίοδο 2013-2014 να χρησιμοποιούσε εικονικές εταιρείες για εξαγωγή χρυσού στη Γερμανία. Ο έμπορος αυτός, που ήταν χρηματοδότης και ποδοσφαιρικής ομάδας του Βερολίνου, είχε κατηγορηθεί από στελέχη του ΣΔΟΕ ότι «χρησιμοποιεί τις εταιρείες διακίνησης χρυσού για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος από εγκληματικές δραστηριότητες».

Πηγή: Το Βήμα

ΑΠΟΛΟΓΗΘΗΚΑΝ ΤΑ 6 ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ
Αγνοια για τους 2 τόνους ηρωίνης επικαλέστηκαν οι Ινδοί του Noor One

Aρνήθηκαν, κατά την απολογία τους στον τρίτο τακτικό ανακριτή Πειραιά, οποιαδήποτε ανάμιξη στην υπόθεση μεταφοράς άνω των δύο τόνων ηρωίνης στην Ελλάδα τα έξι μέλη του πληρώματος του δεξαμενόπλοιου «NOOR ONE», όλοι τους Ινδοί υπήκοοι.
Αγνοια για τους 2 τόνους ηρωίνης επικαλέστηκαν οι Ινδοί του Noor One

Τα μέλη του πληρώματος φέρεται να υποστήριξαν ότι δεν γνώριζαν για το φορτίο της ηρωίνης και ότι το πλοίο ερχόταν στην Ελλάδα αποκλειστικά για επισκευαστικές εργασίες.

Οι συλληφθέντες, αφού ολοκλήρωσαν τις απολογίες τους στον ανακριτή χωρίς την παρουσία δικηγόρου, καθώς οι ίδιοι αρνήθηκαν την εκπροσώπησή τους, οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία αναμένεται η ειδική συνεδρίαση ανακριτή και εισαγγελέα προκειμένου να αποφασιστεί αν θα κριθούν προφυλακιστέοι.

Σημειώνεται ότι στην υπόθεση εντοπισμού της δεύτερης ποσότητας ηρωίνης σε αποθήκη στο Κορωπί, συνολικού βάρους 986 κιλών και 600 γραμμαρίων, εμπλέκονται 14 άτομα. Δέκα μέλη του πληρώματος, ένας Τούρκος υπήκοος με βελγικό διαβατήριο, ένας 47χρονος Ιρανός που φέρεται να έχει κομβικό ρόλο στην υπόθεση και δύο Έλληνες, ένας 32χρονος και μια 53χρονη η οποία φέρεται ως η εκπρόσωπος της πλοιοκτήτριας εταιρείας. O 47χρονος Ιρανός είναι ο μοναδικός που θέλησε να καταθέσει στην Ασφάλεια του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά. Κανονικά, ο 47χρονος ήταν να προσαχθεί και αυτός σήμερα στα δικαστήρια αλλά ζήτησε προθεσμία προκειμένου να εκπροσωπηθεί από δικηγόρο και θα απολογηθεί αύριο το μεσημέρι.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 47χρονος φέρεται να έχει δηλώσει ότι το δεξαμενόπλοιο παρέλαβε την ηρωίνη από διεθνή ύδατα μεταξύ του Πακιστάν και του Ομάν από πλοιάριο τροφοδοσίας από το οποίο επιβιβάστηκε ο ίδιος ως συνοδός φύλακας της ηρωίνης.

Ο ίδιος φέρεται επίσης να έχει υποστηρίξει ότι για τον ρόλο αυτό θα λάμβανε το ποσό των 50.000.000 ιρανικών ριάλ (περίπου 1,4 εκατ. ευρώ).

Το πλοίο, που έφερε τα ναρκωτικά στην Ελλάδα, φέρεται να βρισκόταν -στα τέλη Απριλίου- στο λιμάνι Σάρζα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και στις αρχές Μαΐου να είχε αποπλεύσει σε διεθνή ύδατα, ανοιχτά του Ομάν, όπου λάντζα τού φόρτωσε το «εμπόρευμα».

Αύριο, θα απολογηθούν ο 32χρονος Έλληνας μαζί με τον 47χρονο Ιρανό υπήκοο, ενώ την Πέμπτη, η 53χρονη Ελληνίδα με τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος μεταξύ των οποίων και ο πλοίαρχος του πλοίου. Εναντίον όλων των συλληφθέντων έχουν απαγγελθεί οι κατηγορίες της σύστασης εγκληματικής οργάνωσης και κατοχής και διακίνησης ναρκωτικών ουσιών.

Επίσης, έχει σχηματισθεί ξεχωριστή δικογραφία για λαθρεμπορία καυσίμων για κάποιους από τους συλληφθέντες, καθώς στο πλοίο βρέθηκαν 18 τόνοι καυσίμου χωρίς παραστατικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η απάντληση των 18 τόνων λαθραίων καυσίμων από το πλοίο θα γίνει αύριο το πρωί.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ