Τοπικές Ειδήσεις

«Επί τάπητος» τα προβλήματα των Σωματείων Μεταφορών

Στα προβλήματα του κλάδου αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας κ. Θεμιστοκλής Αμπλάς ο οποίος πραγματοποίησε επίσκεψη στην Ρόδο και είχε συνεργασία στο Εργατικό Κέντρο για θέματα της αρμοδιότητάς του.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΚΡ κ. Παναγιώτη Εγγλέζο: «Η Ομοσπονδία στην περιοχή μας έχει στη δύναμή της τέσσερα σωματεία (οδηγοί τουριστικών λεωφορείων, εργαζόμενοι στην ΔΕΣ ΡΟΔΑ, αμειβόμενοι οδηγοί ταξί και οδηγοί φορτηγών –στο σκυρόδεμα). Η σχέση και η συνεργασία μας είναι άψογη όλα αυτά τα χρόνια κι ευχόμαστε να συνεχιστεί. Εμείς έχουμε αναδείξει όλα τα προβλήματα, τα οποία και προωθούνται αρμοδίως. Τα τέσσερα αυτά σωματεία είναι μεγάλα κι έχουν πολλούς εργαζόμενους στο δυναμικό τους».
Σε κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν, ο πρόεδρος του ΕΚΡ κ. Παναγιώτης Εγγλέζος, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας κ. Θεμιστοκλής Αμπλάς, ο πρόεδρος του Σωματείο Οδηγών Τουριστικών Λεωφορείων Ρόδου ‘Ο Κολοσσός’ κ. Γιώργος Κρυστάλλης, ο πρόεδρος των εργαζομένων του Σωματείου Αμειβόμενων Οδηγών Ταξί κ. Παναγιώτης Κοντός, ο πρόεδρος των εργαζομένων φορτηγών και έτοιμου σκυροδέματος κ. Μιχάλης Ροδίτης και ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων της ΔΕΣ ΡΟΔΑ κ. Μανώλης Κοντουδάκης (και οργανωτικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας), τονίσθηκαν τα εξής:
«Η παρουσία της Ομοσπονδίας στην Ρόδο έχει πολλούς στόχους. Κατ’ αρχήν η ενδυνάμωση της συνεργασίας με το ΕΚΡ –η οποία είναι διαρκής εδώ και πολλά χρόνια. Επίσης είχε ενημερωτικό χαρακτήρα για τα πεπραγμένα ενόψει του συνεδρίου της Ομοσπονδίας, που θα διεξαχθεί στην Αθήνα στις 12 και 13 Δεκεμβρίου, καθώς και ενημέρωση των εργαζομένων στα συνδικάτα που ανήκουν σ’ εμάς. Πολλά από τα αιτήματα των εργαζομένων παραμένουν σε εκκρεμότητα αφού δεν έχουμε ανταπόκριση από την κυβέρνηση. Οι καταγγελίες που γίνονται αφορούν στην παραβίαση των χρονικών ορίων εργασίας, στην απλήρωτη εργασία, στην εργασία σε μέρες ανάπαυσης, στην μη χορήγηση κανονικής άδειας, στην μη αύξηση των μισθών και στην μη εφαρμογή των συλλογικών συμβάσεων.
Κατά την περίοδο της πανδημίας (αλλά και των μνημονίων) υπήρξαν πολλά προβλήματα στις εργασιακές σχέσεις –με αποτέλεσμα, ελάχιστοι κλάδοι σε όλη την χώρα, να έχουν κλαδικές συμβάσεις» όπως είπε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας.
Οι εργαζόμενοι σε αυτούς τους κλάδους, αναγκάστηκαν σε μεγάλες περικοπές των αμοιβών τους, με συνέπεια να υπογράφουν ατομικές συμβάσεις στο πλαίσιο του κατώτατου μισθού, ο οποίος δεν έχει φτάσει ακόμη στα όρια που προβλέπει ο νόμος. «Θεωρούμε ότι ο πληθωρισμός, η ακρίβεια και η ενεργειακή κρίση, έχει εξαφανίσει τα εισοδήματα και στους δικούς μας κλάδους. Έχουμε θέσει σαν στόχο να φτάσει ο κατώτατος μισθός στα 800 ευρώ, πριν περάσει στους κοινωνικούς εταίρους η δυνατότητα σύναψης της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, αφού κανένας δεν θέλει να δώσει ούτε ένα ευρώ, αύξηση. Η κυβέρνηση πρέπει να καταλάβει ότι είναι αναγκαίο, να αυξηθούν οι αποδοχές των εργαζομένων…» ανέφερε, ο κ. Αμπλάς.
Πολλά προβλήματα αντιμετώπισαν κατά την διάρκεια της πανδημίας και οι εργαζόμενοι στις μεταφορικές επιχειρήσεις αφού η εργοδοσία, έθετε το σύνολο του προσωπικού σε αναστολή σύμβασης εργασίας με αποτέλεσμα να φτωχοποιηθούν και να μην μπορούν να επιβιώσουν με τα 534 ευρώ (για όλο το διάστημα που τους έδινε και αργότερα με την είσοδό τους στο πρόγραμμα ‘Συνεργασία’).
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας δεσμεύτηκε ότι θα επιμείνει μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματα των συνδικάτων και ότι θα επανέλθει –εάν χρειαστεί με δυναμικές κινητοποιήσεις.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου