«Προίκα» αξίας δώδεκα εκατομμυρίων ευρώ θα αφήσει η απερχόμενη δημοτική αρχή η οποία στα τρεισήμισι χρόνια της θητείας της φρόντισε να νοικοκυρέψει τα οικονομικά και να περιορίσει στο ελάχιστο τις οφειλές του Δήμου.
Στον αγώνα που έχουν να κάνουν οι νέοι αιρετοί από την 1η Σεπτεμβρίου και οι υπηρεσιακοί παράγοντες αναφέρθηκε σε συνέντευξη τύπου χθες, ο απερχόμενος αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Νίκος Τσουκαλάς, τονίζοντας πως οι κανονισμοί και οι εγκύκλιοι των αρμοδίων υπουργείων θα πρέπει να τηρούνται με θρησκευτική ευλάβεια.
Στην αντίθετη περίπτωση, όπως είπε, δεν θα αποφευχθεί η αύξηση των δημοτικών τελών και των φόρων, γεγονός που θα φέρει σε πολύ δύσκολη θέση τους πολίτες.
Ο κ. Τσουκαλάς αναφέρθηκε και στον «πονοκέφαλο» που έχει προκαλέσει στη δημοτική αρχή ο ΕΝΦΙΑ.
Για τις προσπάθειες που γίνονται ώστε να μην καταβληθεί ποσό ύψους 1.500.000 ευρώ στην Εφορία αλλά λιγότερα χρήματα, που θα σχετίζονται μόνο με τα ακίνητα που μισθώνονται, ο κ. Τσουκαλάς ενημέρωσε χθες το δήμαρχο κ. Στάθη Κουσουρνά.
«Με τον κ. Στάθη Κουσουρνά έχουμε στενή συνεργασία για πάρα πολλά θέματα. Τον ενημέρωσα για τα οικονομικά στοιχεία που θα παραδώσουμε στη νέα δημοτική αρχή. Την επόμενη Πέμπτη, 28 Αυγούστου, σε συνέντευξη τύπου, θα κάνουμε οικονομικό απολογισμό για να γνωρίζουν οι πολίτες τι έγινε στη διάρκεια της θητείας μας», δήλωσε ο κ. Νίκος Τσουκαλάς και πρόσθεσε πως στο ταμείο του Δήμου θα μείνουν δώδεκα εκατομμύρια ευρώ.
«Τα ταμειακά διαθέσιμα θα είναι δώδεκα εκατομμύρια ευρώ. Οι υποχρεώσεις μας θα είναι μηδαμινές και ενταγμένες στη διαδικασία της κάλυψης από τα κονδύλια του υπουργείου Εσωτερικών. Παραδίδουμε Δήμο νοικοκυρεμένο. Μπαίνουν οι βάσεις προκειμένου από τα έσοδα που έχουμε να υλοποιούνται έργα στη Ρόδο. Να μην περιμένουμε δηλαδή μόνο από τα κονδύλια που έρχονται από το ΕΣΠΑ ή άλλα χρηματοδοτικά προγράμματα. Ακόμη και τα έσοδα από το Δημοτικό Φόρο μπορούν να διατίθενται για την κατασκευή έργων υποδομής. Αυτό θα γίνει αν δεν καταργηθεί ο φόρος», δήλωσε ο κ. Τσουκαλάς.
Σε ερώτηση σχετικά με τον ΕΝΦΙΑ ο κ. Τσουκαλάς δήλωσε πως αν δεν γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις στα στοιχεία, ο Δήμος Ρόδου θα πρέπει να καταβάλει στην Εφορία 1.500.000 ευρώ.
«Είχα συνεργασία με στελέχη της ΔΟΥ τα οποία με ενημέρωσαν πως η διαδικασία των διορθώσεων του ΕΝΦΙΑ θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο. Αν όλα πάνε καλά το ποσό που θα κληθεί τελικά να καταβάλει ο Δήμος Ρόδου θα είναι πολύ μικρότερο. Θα δοθούν χρήματα δηλαδή μόνο για τα ακίνητα που μισθώνουμε, όπως για παράδειγμα το Νεώριο και το κτηριακό συγκρότημα της Νέας Αγοράς. Για το λόγο αυτό θα πρέπει να είμαστε πολύ πιο αυστηροί με τους μισθωτές, οι οποίοι επιβάλλεται να πληρώνουν τα ενοίκια. Έτσι θα έχουμε και εμείς χρήματα για να πληρώνουμε τους φόρους», τόνισε ο κ. Νίκος Τσουκαλάς και πρόσθεσε πως οι υπηρεσιακοί παράγοντες θα πρέπει να είναι πιο αυστηροί στο θέμα της είσπραξης των μισθωμάτων.
«Θα πρέπει να γίνουν πιο αυστηροί οι υπηρεσιακοί παράγοντες του Δήμου Ρόδου ώστε να συγκεντρώνονται τα απαιτούμενα έσοδα που έχουν θεσμοθετηθεί. Ουσιαστικά θα πρέπει να εφαρμοσθεί ο νόμος και να ακολουθούνται οι διαδικασίες που προβλέπονται για τους καλοπληρωτές. Δεν μπορεί να δημιουργούνται στην αγορά συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών.
Σε ερώτηση σχετικά με τα έσοδα που θα συγκεντρώσει ο Δήμος Ρόδου από τη διαδικασία της ρύθμισης των οφειλών, ο κ. Τσουκαλάς δήλωσε:
«Μπορεί να ήρθαν μόνο 500 άτομα για να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους αλλά μεταξύ αυτών ήταν και όσοι χρωστούν μεγάλα ποσά στο Δήμο. Αν είναι συνεπείς και πληρώνουν τις δόσεις τους, τότε ο Δήμος θα έχει τα έσοδα που πρέπει. Κανένα δεν συμφέρει να μην τηρηθεί η διαδικασία».
Για τους επιχειρηματίες που δεν προσήλθαν για να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους, ο κ. Τσουκαλάς είπε:
«Στα πλαίσια του νόμου προβλέπεται και για αυτούς η πληρωμή των οφειλομένων σε 12 μήνες χωρίς την απαλοιφή των προστίμων και των προσαυξήσεων. Για τους υπόλοιπους είναι στη διακριτική ευχέρεια του Δήμου να κινήσει τις διαδικασίες για κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών και εξώσεις. Το Ελεγκτικό Συνέδριο διενεργεί εντατικούς ελέγχους στα έσοδα των ΟΤΑ».
Σε ερώτηση σχετικά με τις συμβουλές που θα ήθελε να δώσει στη νέα δημοτική αρχή για τη διαχείριση των οικονομικών, ο κ. Τσουκαλάς δήλωσε:
«Δεν θα πρέπει να υπάρχουν αποκλίσεις στην υλοποίηση του προϋπολογισμού. Αν όχι θα πρέπει να μειωθούν και άλλο οι δαπάνες και να αυξηθούν τα έσοδα. Αυτό σημαίνει αύξηση των τελών και των φόρων. Ο συνάδελφος που θα αναλάβει θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός. Διαφορετικά η νέα δημοτική αρχή θα κληθεί να λάβει πολύ δύσκολες αποφάσεις. Θέλω να αναφέρω πως μειώσαμε πολύ τις δανειακές μας υποχρεώσεις. Πρέπει να δίνεται προτεραιότητα σε ζητήματα που σχετίζονται με την καθημερινότητα. Να πληρώνονται οι προμηθευτές για να μην υπάρχουν ελλείψεις».
Ο κ. Τσουκαλάς τόνισε ακόμα πως είναι σημαντικό να υπάρχει και εργασιακή ειρήνη στο Δήμο.
«Όταν αναλάβαμε το έτος 2011 αναπτύχθηκε παραφιλολογία για το αν θα καταρρεύσει ο Δήμος και το πότε θα πάψει να πληρώνει το προσωπικό του. Πετύχαμε να υπάρχει εργασιακή ειρήνη. Αυτό θα πρέπει να εξασφαλίσει και η νέα δημοτική αρχή», τόνισε ο κ. Νίκος Τσουκαλάς.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ