Ειδήσεις

Γονείς «υποδεικνύουν» απαντήσεις στις Πανελλαδικές

Γονείς υποδεικνύουν τον τρόπο βαθμολόγησης των γραπτών στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ), ώστε να μη χάσουν μονάδες τα παιδιά τους στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Εως τώρα υπάρχουν σχετικές παρεμβάσεις γονέων για θέματα στην Κοινωνιολογία και στη Βιολογία Προσανατολισμού. Μεταξύ αυτών, οι γονείς αμφισβητούν την ορθότητα των ενδεδειγμένων απαντήσεων από τα φροντιστήρια, τα οποία εμφανίζονται να αποκτούν θεσμικό ρόλο στη διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

Ειδικότερα, με επιστολές που κοινοποιούνται και αναπαράγονται στο Διαδίκτυο, γονείς σχολιάζουν ενδεικτικές λύσεις στα θέματα των Πανελλαδικών· ο προφανής λόγος είναι πως τα παιδιά τους έχουν απαντήσει διαφορετικά.

Τι αναφέρουν

Ενδεικτικά, γονείς σε επιστολή τους προς την ΚΕΕ αναφέρουν ότι στην Κοινωνιολογία, με βάση τη διατύπωση του συγκεκριμένου ερωτήματος «Σωστό-Λάθος», η απάντηση δεν είναι «Σωστό» (σημείωση: όπως φέρεται να έχει υποδείξει η ΚΕΕ) αλλά «Λάθος» και παραθέτουν τους λόγους για τους οποίους (σύμφωνα με τους ίδιους) εντέλει πρέπει να ληφθούν ως ορθές και οι δύο απαντήσεις. «Το συγκεκριμένο ερώτημα (σημ.: όπως διατυπώθηκε) ήταν ασαφές και άδικο προς τα παιδιά που έχουν εμπεδώσει το δύσκολο αυτό βιβλίο», δηλώνουν οι γονείς.

Επίσης, στη Βιολογία για τους υποψηφίους του παλαιού συστήματος, οι γονείς θεωρούν ότι η απάντηση που «δίνουν σε ένα θέμα η Πανελλήνια Ενωση Βιοεπιστημόνων και κάποια φροντιστήρια θα ήταν σωστή μόνο στην περίπτωση που το θέμα δεν έδινε περισσότερες πληροφορίες. Το θέμα όμως δίνει».

Πάγια τακτική της ΚΕΕ είναι να μη σχολιάζει σχετικές παρεμβάσεις γονέων, ωστόσο η άκριτη δημοσίευση διαμαρτυριών και ανοικτών επιστολών στο Διαδίκτυο δημιουργεί ένα πλαίσιο αμφισβήτησης της διαδικασίας.

Κινητοποίηση

Σε αποχή από τη βαθμολόγηση γραπτών σήμερα και συμμετοχή στην κινητοποίηση στο υπουργείο Παιδείας, στη 1 το μεσημέρι, καλεί τους βαθμολογητές η Πανελλήνια Ενωση Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών (ΠΕΕΚΕ). Και αυτό, διότι με βάση τις αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας, περιορίζεται η διδασκαλία των κοινωνικών επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. «Στις 30/6 οι συνάδελφοί μας αναπληρωτές θα απολυθούν και δεν θα εργαστούν ξανά.

Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΠΕ78 θα διασκορπιστούν σε 3-4 σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου, με το ζήτημα της διαθεσιμότητας-απόλυσης να παραμένει ανοικτό», λέει η ένωση.

Δύσκολα τα θέματα στη Φυσική

Ενισχύονται οι εκτιμήσεις για πτωτική τάση των βάσεων των πολυτεχνείων και των σχολών θετικών επιστημών. Και αυτό διότι, μετά τα Μαθηματικά, και στη Φυσική Προσανατολισμού, που εξετάστηκε χθες, τα θέματα ήταν δυσκολότερα από πέρυσι. Οπως ανέφερε στην «Κ» η ομάδα καθηγητών του φροντιστηρίου «Μεθοδικό», τα θέματα της Φυσικής για την πολυπληθέστερη ομάδα υποψηφίων, των γενικών λυκείων με το νέο σύστημα, «παρότι η ύλη ήταν μειωμένη, ήταν συγκριτικά μεγαλύτερης έκτασης και δυσκολίας σε σχέση με πέρυσι. Οι υποψήφιοι αναμένεται να συνάντησαν δυσκολία, καθώς τα προβλήματα ήταν σχετικά απαιτητικά –χρειαζόταν ιδιαίτερη προσοχή στο ερώτημα Γ4–, και ειδικά το 4ο ζήτημα ήταν μεγάλης έκτασης, με περίπλοκα σχήματα, αρκετές αλγεβρικές πράξεις και υπολογισμούς. Βέβαια, οι μαθητές που ήταν καλά προετοιμασμένοι και διατήρησαν την ψυχραιμία τους θα πρέπει να ανταποκρίθηκαν με επάρκεια. Αντίστοιχης δυσκολίας ήταν και τα θέματα στις εξετάσεις των υποψηφίων με το παλαιό σύστημα».

Πηγή: kathimerini.gr

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου