ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Φορολογικές δηλώσεις: Παράταση από το ΥΠΟΙΚ για την υποβολή τους

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΕΦΟΡΙΑ

Ενα μήνα πα­ρά­τα­ση παίρ­νει η υπο­βο­λή των φο­ρο­λο­γι­κών δη­λώ­σε­ων, λόγω και του νέου εκλο­γι­κού κύ­κλου που ανοί­γει, ώστε να κλεί­σει στις 25 Ιου­νί­ου με τις δεύ­τε­ρες εκλο­γές. Καθώς η τρέ­χου­σα προ­θε­σμία έληγε στις 30 Ιου­νί­ου, το υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών απο­φά­σι­σε να κρα­τή­σει για ένα μήνα ακόμη ανοι­χτό το taxis για την υπο­βο­λή των φο­ρο­λο­γι­κών δη­λώ­σε­ων. Δεν αλ­λά­ζει ωστό­σο ο τρό­πος και το χρο­νο­διά­γραμ­μα πλη­ρω­μής.

Ένα μήνα πα­ρά­τα­ση

Έτσι, με από­φα­ση που υπέ­γρα­ψε σή­με­ρα, Τρίτη 23 Μαίου, ο υφυ­πουρ­γός Οι­κο­νο­μι­κών, κ. Από­στο­λος Βε­συ­ρό­που­λος, πα­ρα­τεί­νε­ται έως τις 31 Ιου­λί­ου 2023 και ώρα 15.00, η προ­θε­σμία για την υπο­βο­λή των δη­λώ­σε­ων φο­ρο­λο­γί­ας ει­σο­δή­μα­τος φο­ρο­λο­γι­κού έτους 2022 φυ­σι­κών και νο­μι­κών προ­σώ­πων και νο­μι­κών οντο­τή­των, των οποί­ων το φο­ρο­λο­γι­κό έτος λήγει την 31η Δε­κεμ­βρί­ου 2022.

Πώς θα πλη­ρω­θεί ο φόρος

Παρά την πα­ρά­τα­ση στην υπο­βο­λή, δεν αλ­λά­ζει το χρο­νο­διά­γραμ­μα της πλη­ρω­μής και η πρώτη δόση θα πρέ­πει να πλη­ρω­θεί έως 31 Ιου­λί­ου, ακόμη και για όσους υπο­βάλ­λουν τε­λευ­ταία στιγ­μή, μέσα στον Ιού­λιο, τη δή­λω­ση τους. Έτσι η κα­τα­βο­λή της πρώ­της δόσης του φόρου ει­σο­δή­μα­τος θα πρέ­πει να γίνει έως τις 31 Ιου­λί­ου.

Ανε­βά­ζει ρυθ­μούς η υπο­βο­λή

Ανε­βά­ζει ρυθ­μούς η υπο­βο­λή φο­ρο­λο­γι­κών δη­λώ­σε­ων καθώς πε­ρί­που 70.000 υπο­βάλ­λο­νται πλέον ημε­ρη­σί­ως. Από τις 31 Μαρ­τί­ου 2023 που άνοι­ξε η πλατ­φόρ­μα των φορο-δη­λώ­σε­ων έχουν υπο­βλη­θεί 1.548.609 δη­λώ­σεις σε σύ­νο­λο 6,5 εκατ. δη­λώ­σε­ων που ανα­μέ­νε­ται να υπο­βλη­θούν φέτος.

Από τα μέχρι τώρα στοι­χεία προ­κύ­πτει ότι πάνω από ένας στους δύο φο­ρο­λο­γού­με­νους δεν πλη­ρώ­νει φόρο για τα ει­σο­δή­μα­τα που απέ­κτη­σε το 2022, τρεις στους δέκα πλη­ρώ­νουν φόρο που κατά μέσο φθά­νει τα 828 ευρώ ενώ ένας στους έξι δι­καιού­νται επι­στρο­φή φόρου ει­σο­δή­μα­τος 354 ευρώ κατά μέσο όρο.

Ει­δι­κό­τε­ρα, όπως προ­κύ­πτει :

Το 53,15% των φο­ρο­λο­γου­μέ­νων δεν πλη­ρώ­νει φόρο για τα ει­σο­δή­μα­τα του 2022 .Σε 823.086 δη­λώ­σεις που έχουν εκ­κα­θα­ρι­στεί το απο­τέ­λε­σμα ήταν μη­δε­νι­κό.

Επι­στρο­φή φόρου που φτά­νει κατά μέσο όρο στα 354 ευρώ,προ­κύ­πτει για το 16,96% των φο­ρο­λο­γου­μέ­νων που αντι­στοι­χεί σε 262.644 φυ­σι­κά πρό­σω­πα

Πε­ρισ­σό­τε­ροι από 174.000 φο­ρο­λο­γού­με­νοι εχουν λάβει ήδη την επι­στρο­φή φόρου ει­σο­δή­μα­τος που δι­καιού­νται από την Εφο­ρία. Σε όλες τις άλλες πε­ρι­πτώ­σεις η φο­ρο­λο­γι­κή διοί­κη­ση προ­χω­ρά σε συμ­ψη­φι­σμούς της επι­στρο­φής φόρου με την οφει­λή του ΕΝΦΙΑ ή άλ­λους φό­ρους ενώ σε ορι­σμέ­νες πε­ρι­πτώ­σεις κυ­ρί­ως υψη­λών ποσών επι­στρο­φών φόρου γί­νε­ται επα­νέ­λεγ­χος.

Τι θα γίνει με τους συμ­ψη­φι­σμούς

Το πλάνο της ΑΑΔΕ με τους συμ­ψη­φι­σμούς προ­βλέ­πει:

Επι­στρο­φές φόρου ει­σο­δή­μα­τος σε φο­ρο­λο­γού­με­νους που δεν έχουν φο­ρο­λο­γι­κές ή ασφα­λι­στι­κές οφει­λές ή δέ­σμευ­ση ενη­με­ρό­τη­τας, απο­στέλ­λο­νται στην Τρά­πε­ζα της Ελ­λά­δος για άμεση επι­στρο­φή σε εβδο­μα­διαία βάση.

Επι­στρο­φές φόρου ει­σο­δή­μα­τος σε φο­ρο­λο­γού­με­νους που δεν έχουν ασφα­λι­στι­κές οφει­λές ή δέ­σμευ­ση ενη­με­ρό­τη­τας και έχουν φο­ρο­λο­γι­κές οφει­λές, συμ­ψη­φί­ζο­νται κε­ντρι­κά το πρώτο και το τρίτο δε­κα­ή­με­ρο κάθε μήνα, αρχής γε­νο­μέ­νης από το τέλος Απρι­λί­ου. Όσοι συμ­ψη­φι­σμοί δεν θα μπο­ρούν να διε­νερ­γη­θούν κε­ντρι­κά, θα διεκ­πε­ραιώ­νο­νται στο συ­ντο­μό­τε­ρο δυ­να­τό χρόνο από τις ΔΟΥ. Μετά το Πάσχα, ανα­μέ­νε­ται να τρέ­ξει ο πρώ­τος τέ­τοιου εί­δους κε­ντρι­κός συμ­ψη­φι­σμός.

Επι­στρο­φές φόρου ει­σο­δή­μα­τος που θα προ­κύ­ψουν από δη­λώ­σεις που θα υπο­βλη­θούν μετά την εκ­κα­θά­ρι­ση του ΕΝΦΙΑ 2023 και μέχρι την εξό­φλη­σή του, θα συμ­ψη­φί­ζο­νται κε­ντρι­κά και με τον φόρο αυτόν, όπως και με οποια­δή­πο­τε άλλη φο­ρο­λο­γι­κή οφει­λή.

Οφει­λές από το φόρο ει­σο­δή­μα­τος θα συμ­ψη­φί­ζο­νται κατά προ­τε­ραιό­τη­τα με δι­καιώ­μα­τα επι­στρο­φής από άλ­λους φό­ρους, που υπάρ­χουν ή θα γεν­νη­θούν μέχρι τις 31.7.2023, ώστε σε πε­ρί­πτω­ση εξό­φλη­σης του φόρου ει­σο­δή­μα­τος μέσω του συμ­ψη­φι­σμού, να χο­ρη­γεί­ται η έκ­πτω­ση 3%.

Πόσοι πλη­ρώ­νουν

Σχε­δόν τρεις στους δέκα, το 29,89% των φο­ρο­λο­γου­μέ­νων κα­λεί­ται να πλη­ρώ­σει επι­πλέ­ον φόρο για τα ει­σο­δή­μα­τα που απέ­κτη­σε το προη­γού­με­νο έτος.

Σε 462.879 δη­λώ­σεις που έχουν εκ­κα­θα­ρι­στεί το συ­νο­λι­κό ποσό του φόρου που πρέ­πει να πλη­ρώ­σουν οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι ανέρ­χε­ται σε 383,15 εκατ. ευρώ ή 828 ευρώ κατά μέσο όρο.

Οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι με χρε­ω­στι­κό εκ­κα­θα­ρι­στι­κό ση­μεί­ω­μα έχουν τη δυ­να­τό­τη­τα να εξο­φλή­σουν το φόρο ει­σο­δή­μα­τος:

Εφά­παξ με έκ­πτω­ση 3% έως 31 Ιου­λί­ου 2023.

Σε 8 ίσες μη­νιαί­ες δό­σεις με την πρώτη να κα­τα­βάλ­λε­ται έως 31 Ιου­λί­ου 2023 και την τε­λευ­ταία έως 29 Φε­βρουα­ρί­ου 2024.

Σε έως 24 μη­νιαί­ες έντο­κες δό­σεις με την πάγια ρύθ­μι­ση.

Σε 12 άτο­κες μη­νιαί­ες δό­σεις με πι­στω­τι­κή κάρτα. Οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι που θα επι­λέ­ξουν να εξο­φλή­σουν το φόρο με πλα­στι­κό χρήμα θα κερ­δί­σουν και την έκ­πτω­ση 3% που προ­βλέ­πε­ται στην εφά­παξ οφει­λή.

Πηγή imerisia.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.