ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κούρεμα προστίμων μέχρι 90% για όσους «ομολογήσουν» στην εφορία μέχρι τον Οκτώβριο

news room 1 λεπτό ανάγνωση
περικοπές

Προ­θε­σμία μέχρι τις 30 Οκτω­βρί­ου έχουν οι λή­πτες και εκ­δό­τες ει­κο­νι­κών τι­μο­λο­γί­ων να απο­δε­χθούν τις φο­ρο­λο­γι­κές τους πα­ρα­βά­σεις και να υπα­χθούν στο ευ­νοϊ­κό­τε­ρο ποι­νο­λό­γιο που προ­βλέ­πει η νο­μο­θε­σία.

Ο προη­γού­με­νος νόμος προ­έ­βλε­πε την επι­βο­λή προ­στί­μων στο ισό­πο­σο ή δι­πλά­σιο της αξίας των εκ­δο­θέ­ντων ή λη­φθέ­ντων πλα­στών – ει­κο­νι­κών φο­ρο­λο­γι­κών στοι­χεί­ων, ενώ πλέον μπο­ρεί να κα­τα­βά­λουν μειω­μέ­νο φόρο που σε ορι­σμέ­νες πε­ρι­πτώ­σεις φθά­νει και το 90%.

Γεν­ναίο «κού­ρε­μα»…

Όσοι είχαν εντο­πι­σθεί από τις φο­ρο­λο­γι­κές αρχές μέχρι τα τέλη Ιου­λί­ου του 2015, αλλά δεν είχε εκ­δο­θεί πράξη διοι­κη­τι­κού προ­στί­μου ή οι υπο­θέ­σεις τους εκ­κρε­μούν στα διοι­κη­τι­κά δι­κα­στή­ρια ή στην επι­τρο­πή επί­λυ­σης δια­φο­ρών, μπο­ρούν να κά­νουν χρήση των ευ­ερ­γε­τι­κών δια­τά­ξε­ων και να πλη­ρώ­σουν μειω­μέ­να πρό­στι­μα από 50% έως 90% και να ξε­μπερ­δέ­ψουν με την Εφο­ρία.

Με στόχο λοι­πόν να αυ­ξη­θούν τα δη­μό­σια έσοδα, αδια­φο­ρώ­ντας μά­λι­στα με τον τρόπο που θα γίνει αυτό, το οι­κο­νο­μι­κό επι­τε­λείο προ­σκα­λεί όσους έχουν εκ­δώ­σει ή λάβει πλα­στά και ει­κο­νι­κά στοι­χεία να κά­νουν χρήση των ευ­ερ­γε­τι­κών δια­τά­ξε­ων μέχρι τις 30 Οκτω­βρί­ου. Από την ημε­ρο­μη­νία αυτή και μετά τα πρό­στι­μα επα­νέρ­χο­νται στο δι­πλά­σιο.

…σε αριθ­μούς

Συ­γκε­κρι­μέ­να όσοι υπο­βάλ­λουν δή­λω­ση απο­δο­χής θα πλη­ρώ­σουν μειω­μέ­να πρό­στι­μα ως εξής:

  • Για πλα­στά τι­μο­λό­για: «ορι­ζό­ντιο» πρό­στι­μο ίσο με 50% της αξίας κάθε στοι­χεί­ου.
  • Για έκ­δο­ση ει­κο­νι­κών ή λήψη ει­κο­νι­κών στοι­χεί­ων, νό­θευ­ση στοι­χεί­ων, καθώς και κα­τα­χώ­ρι­ση στα βι­βλία αγο­ρών ή εξό­δων χωρίς πα­ρα­στα­τι­κά: πρό­στι­μο ίσο με 40% της αξίας κάθε στοι­χεί­ου. Εάν η αξία του στοι­χεί­ου είναι με­ρι­κώς ει­κο­νι­κή, ποσό ίσο με το 40% του μέ­ρους της ει­κο­νι­κής αξίας. Όταν δεν δύ­να­ται να προσ­διο­ρι­σθεί η με­ρι­κώς ει­κο­νι­κή αξία, ποσό ίσο με το 20% της αξίας του στοι­χεί­ου.
  • Όταν η ει­κο­νι­κό­τη­τα ανά­γε­ται απο­κλει­στι­κά στο πρό­σω­πο του εκ­δό­τη, ποσό ίσο με το 20% της αξίας του στοι­χεί­ου.
  • Για την πε­ρί­πτω­ση λήψης ει­κο­νι­κού φο­ρο­λο­γι­κού στοι­χεί­ου, πρό­στι­μο 10% της αξίας για κάθε πα­ρά­βα­ση, εφό­σον η λήψη του στοι­χεί­ου δεν είχε ως απο­τέ­λε­σμα τη μεί­ω­ση του φόρου ει­σο­δή­μα­τος του οι­κεί­ου φο­ρο­λο­γι­κού έτους.
  • Για μη έκ­δο­ση ή ανα­κρι­βή έκ­δο­ση στοι­χεί­ων και άλλες πα­ρα­βά­σεις που έχουν ως απο­τέ­λε­σμα την από­κρυ­ψη της συ­ναλ­λα­γής ή μέ­ρους αυτής, εφό­σον η απο­κρυ­βεί­σα αξία είναι με­γα­λύ­τε­ρη των 1.200 ευρώ, πρό­στι­μο ίσο με το 25% της αξίας τους.
  • .liberal.gr/

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.