Ειδήσεις

Xρ. Mιχαλάκης: «Η Ρόδος έπαιξε και κέρδισε σε ένα δύσκολο αγώνα, με όλες τις πιθανότητες εναντίον της»

Στους 525.000 έφθασαν μέχρι τις 15 Οκτωβρίου οι ξένοι επισκέπτες της Ρόδου. Εκτιμάται δε ότι η σεζόν θα κλείσει με 600.000 τουρίστες, αριθμός ρεκόρ για τα δεδομένα της Covid χρονιάς. Η Ρόδος, όπως δήλωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, Χρήστος Μιχαλάκης, σε σύγκριση με άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς, πέτυχε ένα εξαιρετικά ικανοποιητικό αποτέλεσμα:
«Δεν μπορούσαμε να προβλέψουμε από την αρχή την έκβαση αυτής της τόσο ιδιαίτερης τουριστικής σεζόν. Οι συνθήκες δεν ήταν φυσιολογικές και κανείς δεν ήταν σε θέση να διακρίνει πώς θα εξελισσόταν η κατάσταση. Για να είμαι ειλικρινής, στις αρχές Ιουνίου δεν περίμενα αυτό το ικανοποιητικό-δεδομένων πάντα των συνθηκών-αποτέλεσμα.
Μέχρι τις 15 Οκτωβρίου επισκέφθηκαν τη Ρόδο 525.000 τουρίστες και υπολογίζουμε ότι σε περίπτωση που συνεχίσουν να κυλούν όλα ομαλά, θα φθάσουμε τους 600.000 επισκέπτες μέχρι τις αρχές του Νοέμβρη. Αυτός ο αριθμός, αντιστοιχεί περίπου στο 25% των επισκεπτών που είχαμε το 2019. Βέβαια, δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τη φετινή σεζόν με την περσινή, αφού δεν μιλάμε για τις ίδιες συνθήκες. Εάν συγκρίνουμε όμως τις επιδόσεις της Ρόδου σε σύγκριση με άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς, το αποτέλεσμα είναι θετικό».
Όπως επεσήμανε ο κ. Μιχαλάκης, το υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού που επέδειξαν επιχειρηματίες και εργαζόμενοι σε συνδυασμό με την επιτυχή διαχείριση του προορισμού από τους ΟΤΑ και τους φορείς και κυρίως την συντονισμένη εικόνα του στο εξωτερικό, καθόρισαν αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα.
«Θέλω να ευχαριστήσω την Περιφέρεια και το Δήμο για την πρωτοβουλία της συντονισμένης προβολής του προορισμού και είμαστε ευτυχείς που συμμετείχαμε σε αυτή την διαδικασία. Η σωστή διαχείριση της εικόνας και της φήμης του προορισμού, είχε ως αποτέλεσμα να μη συζητούμε απλά για την ομαλή ολοκλήρωση της σεζόν, αλλά για μία υποτυπώδη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου που διανύουμε», ανέφερε ο πρόεδρος των τουριστικών πρακτόρων», είπε ο κ. Μιχαλάκης.

Η εικόνα του 2021
Μπορεί να είναι ακόμη αρκετά νωρίς και το τοπίο να είναι θολό, όμως οι προκρατήσεις για τη σεζόν του 2021, παρουσιάζουν θετικό πρόσημο σύμφωνα με τον πρόεδρο των τουριστικών πρακτόρων, ο οποίος δήλωσε χαρακτηριστικά: «Κάθε πρόβλεψη για το 2021 μπορεί να θεωρηθεί επιπόλαιη αυτή τη στιγμή, καθώς δεν γνωρίζουμε πώς θα εξελιχθεί η πανδημία. Εάν π.χ. βρεθεί το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού, θα συζητάμε σε εντελώς διαφορετική βάση. Πρέπει δε να συνυπολογίσουμε και την οικονομική κρίση που έχει μπροστά της η Ευρώπη, η οποία θα επηρεάσει τον τουρισμό. Καθώς απευθυνόμαστε στα μεσαία κοινωνικά στρώματα, η ύφεση της οικονομίας της Αγγλίας κατά 22% σύμφωνα με τις προβλέψεις, θα έχει επίπτωση στον τουρισμό. παρόλα αυτά, οι προκρατήσεις για το 2021, είναι θετικές. Δεν είμαστε όμως σε θέση να γνωρίζουμε εάν οι κρατήσεις αυτές είναι νέες ή αν έγιναν από ανθρώπους οι οποίοι επρόκειτο να μας επισκεφθούν φέτος, δεν τα κατάφεραν λόγω της πανδημίας και πήραν voucher για την επόμενη σεζόν. Και μη ξεχνάμε ότι οι τουρ οπερέιτορς πουλάνε τώρα πακέτα για το ’21 χωρίς εγγυήσεις. Ανά πάσα στιγμή μπορεί να ακυρώσουν τα πακέτα χωρίς να επιστρέψουν χρήματα. Ας κρατήσουμε όμως ότι αυτή τη στιγμή τα μηνύματα από την Αγγλία είναι θετικά».
Η παράταση της σεζόν
Η σεζόν αναμένεται να διαρκέσει στη Ρόδο μέχρι τις 15 Νοεμβρίου τουλάχιστον με αφίξεις από τη Μ. Βρετανία και τη Γερμανία. Όπως όμως επεσήμανε ο κ. Μιχαλάκης, δεν μπορούμε να μιλάμε φέτος για επιμήκυνση με τη σωστή-επιθυμητή έννοια του όρου. Το στοίχημα της επιμήκυνσης, αφορά όλη την τοπική κοινωνία, ΟΤΑ, φορείς, επιχειρηματίες, εργαζόμενους κλπ. Αναλυτικότερα ο κ. Μιχαλάκης ανέφερε τα εξής: «Είναι σημαντικό που φέτος τουριστικοί οργανισμοί δίνουν ψήφο εμπιστοσύνης στον προορισμό και θέλουν να επιμηκύνουν τα προγράμματά τους. Δεν μπορούμε όμως να μιλάμε για επιμήκυνση με τους όρους που προτιμούμε.
Πρέπει να είμαστε έτοιμοι, να δουλέψουμε όλοι οι φορείς μαζί, η αγορά, οι ξενοδόχοι, το υπουργείο, να επενδύσουμε στην επιμήκυνση. Είδαμε π.χ. ότι ο Εμπορικός Σύλλογος ανακοίνωσε πώς τα καταστήματα θα κλείνουν στις 6 το απόγευμα. Αυτό π.χ. δεν βοηθά το στόχο της επιμήκυνσης. Δεν αφορά η υπόθεση αυτή μόνο τους ξενοδόχους αλλά ούτε των τουριστικών οργανισμών. Όλοι πρέπει να δούμε πώς θα αλλάξουμε το προϊόν ώστε να είναι ελκυστικό για τους πελάτες του Νοεμβρίου.
Εμείς κάναμε ό,τι έπρεπε να γίνει. Θα επαναλάβω ότι η συνεργασία μας με το δήμο, την περιφέρεια και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ήταν εξαιρετική. Ήταν υποδειγματική για τα ελληνικά δεδομένα. Δοκιμάσαμε τη συνεργασία κάτω από αντίξοες συνθήκες και δεν ήμασταν μονιασμένοι από την αρχή. Κάναμε μία μεγάλη υπέρβαση όλοι μας και το αποτέλεσμα μας δικαίωσε».
Η ανάγκη ενός DMO
Σε ένα δύσκολο αγώνα, με όλες τις πιθανότητες εναντίον της, η Ρόδος έπαιξε και κέρδισε. Και τα κατάφερε χάρη στον άψογο συντονισμό Περιφέρειας, Δήμου και φορέων. Αυτή η υποδειγματική συνεργασία, όπως είπε ο κ. Μιχαλάκης, ανέδειξε την ανάγκη ύπαρξης και λειτουργίας ενός φορέα διαχείρισης προορισμού στη Ρόδο. «Η Ρόδος βγαίνει κερδισμένη από αυτή την τουριστική περίοδο. Απεδείχθη πόσο σημαντική είναι η ύπαρξη ενός φορέα διαχείρισης προορισμού και ευχόμαστε αυτή η πρωτοβουλία να εξελιχθεί σε DMO.
Η Ρόδος έδειξε μία ωριμότητα ως τουριστικός προορισμός. Ο πελάτης έφυγε ευχαριστημένος. Εμοιαζε σαν να παίζουμε σε ένα ποδοσφαιρικό αγώνα όπου όλα ήταν εναντίον μας. Και από τη σωστή διαχείριση που έγινε, όχι μόνο δεν χάσαμε, αλλά βγήκαμε κερδισμένοι. Αυτή η επιτυχία είναι κέρδος του προορισμού, και κερδίσαμε επειδή συνεργαστήκαμε όλοι μαζί, όπως έπρεπε να δουλεύουμε. Διατηρήσαμε την εικόνα του προορισμού όλοι μαζί και μπορούμε να κερδίσουμε πολλά περισσότερα εάν συνεχίσουμε έτσι», ανέφερε ο κ. Μιχαλάκης.

Δράσεις της Ένωσης
Τουριστικών Πρακτόρων
Η Ένωση Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου συγκρότησε ομάδες εργασίας που διαβουλεύονται με τους τοπικούς φορείς για την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν-υπό φυσιολογικές συνθήκες-και τον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος της Ρόδου, ώστε να εξασφαλιστεί η ώθηση του προορισμού για την επόμενη δεκαετία. Παράλληλα, πρόκειται να πραγματοποιηθεί το 2021 μία έρευνα γύρω από το τουριστικό brand της Ρόδου, τις αντιλήψεις των επισκεπτών, των εκπροσώπων των φορέων, των επαγγελματιών του κλάδου και των εργαζόμενων.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου