Ικανοποιητικά αλλά και ιδιαιτέρως σημαντικά είναι τα ευρήματα της τουριστικής ψηφιακής καμπάνιας της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, η οποία «τρέχει» σε 12 χώρες και συγκεκριμένα, σε Γερμανία, Βρετανία, Ιταλία, Γαλλία, Ολλανδία, Πολωνία, Βέλγιο, Φινλανδία, Δανία, Αυστρία, Ελβετία και Τσεχία και αγκαλιάζει προσωποποιημένα όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων.
Μέσα από αυτή την καμπάνια, αποδεικνύεται με τον πλέον σύγχρονο τρόπο ότι εάν υπάρχει ένα χαρακτηριστικό να ελκύσει τους δυνητικούς επισκέπτες των νησιών μας, είναι αυτό που δεν θα το βρουν πουθενά, ούτε στην χώρα τους είτε σε μια κοντινή χώρα: το αληθινό καλοκαίρι που μπορούν να βιώσουν στα νησιά μας, συνδυασμό με το νησιώτικο, ελληνικό τοπίο!
Η καμπάνια με τίτλο: «THE AEGEAN ISLANDS. Your real summer. Like no other», βασίστηκε στη μελέτη των εταιρειών – συμβούλων της Περιφέρειας, Novus Mind και HOWARTH, στην οποία τεκμηριώθηκε όλη η στρατηγική και τα μηνύματα επικοινωνίας, ενώ διαδικαστικά υλοποιείται από την Marketing Greece.
Πρόσφατα, παρουσιάστηκε στο περιφερειακό συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου κι έγινε ομοφώνως δεκτή –πέραν μερικών μικρών αντιρρήσεων που εξέφρασε η αντιπολίτευση, αν και άπαντες συμφώνησαν ότι έγινε άρτια δουλειά και η προβολή των νησιών μας με επαγγελματικό τρόπο από τους ειδικούς, είναι αναγκαία.
Εξηγώντας όλες τις παραμέτρους της καμπάνιας στην «δ» ο κ. Γιάννης Φώτης, σύμβουλος μάρκετινγκ στην εταιρεία Novus Mind, διευκρινίζει τα ακόλουθα:
«Η καμπάνια, είναι σε εξέλιξη. Ξεκίνησε στις 7 Ιουλίου 2020 και θα διαρκέσει 45 ημέρες. Αφορά δύο πράγματα: τους βασικούς άξονες της On Line στρατηγικής της ΠΝΑι για την προβολή των νησιών μας ως τουριστικών προορισμών, το πλάνο επικοινωνίας που θα χρησιμοποιήσουμε και την δημιουργία αυτής καθευτής και το κεντρικό μήνυμα που θέλουμε να μεταδώσουμε στις αγορές. Είναι η α’ φάση μιας σειράς από ανάλογες καμπάνιες που έχει προγραμματίσει η ΠΝΑι. Μετά την ολοκλήρωσή της σε 45 ημέρες θα προχωρήσουμε στην β’ φάση –αναλόγως με τις εξελίξεις και τα αποτελέσματα.
Απευθύνεται σε 12 χώρες οι οποίες έχουν επιλεγεί με βάση τρία κριτήρια: 1. η σημαντικότητα των αγορών σε σχέση με τις αφίξεις που είχαν καταγράψει το 2019 στο σύνολο των νησιών της ΠΝΑι 2. οι περιορισμοί που υπάρχουν είτε για εξερχόμενο τουρισμό είτε για είσοδο στην Ελλάδα (αναλόγως με τα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά κάθε χώρας) και 3. ο όγκος αναζητήσεων που έχουν γίνει για τα νησιά μας τις τελευταίες 28 ημέρες. Αυτό το τελευταίο στοιχείο, μας δείχνει μια δυναμική ζήτησης για τα νησιά μας. Αυτά μεταβάλλονται ανά εβδομάδα ή όποτε έχουμε νέα δεδομένα, σχετικά με το πότε ανοίγουν ή κλείνουν κάποιες αγορές. Π.χ. ενσωματώσαμε την αγορά της Φινλανδίας όταν είχαμε κάποια δεδομένα ότι αυξάνεται σημαντικά ο αριθμός των πτήσεων τσάρτερ προς την Ρόδο ενώ κλείσαμε την Σερβία όταν παρουσιάστηκε πρόβλημα κι έπειτα, συμπεριλάβαμε την Αγγλία, αφού ξεκίνησαν τα ταξίδια τους οι Βρετανοί. Τώρα, σχεδιάζουμε να εντάξουμε την Σουηδία. Βλέπετε, ενώ παλαιότερα, ένα Media Plan ήταν ένα στατικό έγγραφο που γινόταν μήνες πριν, πλέον η κατάσταση αξιολογείται σε εβδομαδιαία βάση. Και αυτή η αξιολόγηση λαμβάνει υπόψη της ένα δεύτερο έργο που έχει αναθέσει η ΠΝΑι προς την HOWARTH, ο ρόλος της οποίας είναι να παρακολουθεί μια σειρά από γεωγραφικές αγορές και να μας δίνει δεδομένα ως προς το τι συμβαίνει σε αυτές σε σχέση με τους περιορισμούς και την δυναμική τους».

Ο ΤΡΟΠΟΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΝΟΜΗΣ
Η καμπάνια αυτή υλοποιείται με δύο μέσα: α. με διαφημιστικά Banners για τα 4 κύρια νησιά, Ρόδο, Κω, Σαντορίνη και Μύκονο –όπου ο χρήστης πατάει πάνω και επισκέπτεται το επίσημο site της ΠΝΑι και β. είναι ένα βίντεο 30’’ που εξηγεί γιατί το καλοκαίρι στα νησιά είναι μοναδικό και είναι το ‘αληθινό’ καλοκαίρι. Ένα επιπλέον ενδιαφέρον στοιχείο είναι ο τρόπος ‘διανομής’ της μέσω διαδικτύου: «Μέχρι πρότινος, τα διαφημιστικά Banners τα διανείμαμε μέσω της Google σε διάφορες ιστοσελίδες. Το καινοτόμο είναι ότι δεν επιλέγουμε εμείς τα sites για να εμφανιστεί η καμπάνια αλλά τα επιλέγει ένας αλγόριθμος αυτόματα ανάλογα με το εξής: εάν ο χρήστης έχει κάνει τις τελευταίες 28 ημέρες οποιαδήποτε αναζήτηση για τα νησιά μας και ταυτόχρονα έχει αναζητήσει (μέσα από κάποιον ιστότοπο ή σε μηχανή αναζήτησης) έναν ανταγωνιστικό ως προς εμάς, τουριστικό προορισμό. Συνεπώς, σε αυτή την φάση η καμπάνια προσπαθεί να προσεγγίσει έναν δυνητικό επισκέπτη που σκέφτεται ανάμεσα σε ποιον προορισμό θα επιλέξει. Αυτή η δυνατότητα, μας δίνεται μέσα από ειδικές πλατφόρμες που ονομάζονται πλατφόρμες προγραμματικών διαφημίσεων: προγραμματίζεται ταυτόχρονα πού θα εμφανιστεί η καμπάνια και ποιος θα την δει», λέει ο κ. Φώτης.

ΠΟΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η Β’ ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΚΑΜΠΑΝΙΑΣ
Όσον αφορά το συνολικό κόστος της α’ φάσης ανέρχεται στα 65.000 ευρώ. Από εκεί και πέρα, ενώ ο αλγόριθμος παρακολουθεί, αποφασίζεται σε ποια χώρα η καμπάνια αποδίδει καλύτερα, αναλόγως πού υπάρχει ζήτηση κ.λπ.
Όπως ανέφερε ο κ. Φώτης, η καμπάνια ξεκίνησε στις 7 Ιουλίου και θα ολοκληρωθεί σε 45 ημέρες. Αμέσως μετά, θα ξεκινήσει η β’ φάση και θα αποφασιστούν οι χώρες, το δημιουργικό κ.λπ. Στην β’ φάση έχει πιο ενεργό ρόλο και η εταιρεία Marketing Greece.
«Η μελέτη βασίστηκε πάνω στα μοντέλα τα οποία περιγράφουν, το πώς ένας δυνητικός επισκέπτης, ένας τουρίστας, επιλέγει έναν προορισμό για τις διακοπές του. Αυτά είναι μοντέλα ταξιδιωτικής συμπεριφοράς και καταγράφουν όλες τις διαδικασίες, τα βήματα κ.λπ. για έναν επισκέπτη. Τους τελευταίους μήνες, όλα έχουν αλλάξει λόγω του Covid-19 και επηρεάζουν την απόφαση ενός τουρίστα για τις διακοπές του. Η μελέτη αναπροσάρμοσε τα μοντέλα και κατέληξε σε τέσσερις ομάδες ανθρώπων ως προς τα ψυχογραφικά τους χαρακτηριστικά. Έχουμε έναν τουρίστα – καταναλωτή που έχει να επιλέξει ανάμεσα σε τρία πράγματα: α. να περάσει τις διακοπές του μέσα στην χώρα του β. να περάσει τις διακοπές του κοντά στην χώρα του χωρίς να χρειάζεται να πάρει το αεροπλάνο και γ. να περάσει τις διακοπές του κοντά στην χώρα του ενώ θα χρειαστεί να πάρει το αεροπλάνο. Οι παράγοντες που επηρεάζουν τις αποφάσεις, ομαδοποιήθηκαν, καταγράφτηκαν και μελετήθηκαν και καταλήξαμε σε τέσσερις ομάδες ανθρώπων που ανάλογα με το Life Style θα αποφασίσουν. Κι εκεί φάνηκε, ότι εάν υπάρχει ένα χαρακτηριστικό να ελκύσει τους τουρίστες, είναι αυτό που δεν θα το βρουν πουθενά, ούτε στην χώρα τους είτε σε μια κοντινή χώρα: το αληθινό καλοκαίρι που μπορούν να βιώσουν στα νησιά μας, συνδυασμό με το νησιώτικο, ελληνικό τοπίο (!!!) Συνεπώς, γι αυτό τον λόγο, αποφασίστηκε να προβάλουμε την αυθεντικότητα του ελληνικού καλοκαιριού μέσα από αυτό το αμιγώς νησιώτικο τοπίο», κατέληξε ο κ. Φώτης.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ