ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΥΠΟΙΚ: Αναδρομικό χαράτσι σε όσους πούλησαν ακίνητα την τελευταία 10ετία

news room 1 λεπτό ανάγνωση
πολυκατοικιες

Να πλη­ρώ­σουν φόρο για το σπίτι που πού­λη­σαν πριν πέντε ή και δέκα χρό­νια, πα­ρό­τι τότε δη­λώ­σαν κα­νο­νι­κά στο Ε1 το τί­μη­μα, όπως προ­βλε­πό­ταν και χωρίς να έχουν ποτέ καμία υπο­χρέ­ω­ση να πλη­ρώ­σουν πρό­σθε­το φόρο για τα ποσά που ει­σέ­πρα­ξαν, ανα­γκά­ζο­νται εν έτει 2016 οι ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των που επι­λέ­γο­νται για έλεγ­χο κα­τα­θέ­σε­ων από την εφο­ρία.

Ποιοι κιν­δυ­νεύ­ουν να πια­στούν στη φάκα της εφο­ρί­ας;

Η συ­ντρι­πτι­κή πλειο­νό­τη­τα όσων πού­λη­σαν και αγό­ρα­σαν ακί­νη­το την εποχή που το χρήμα έρεε, όταν δη­λα­δή ήταν κοινό μυ­στι­κό ότι στα συμ­βό­λαια ανα­γρα­φό­ταν η πολύ μι­κρό­τε­ρη αντι­κει­με­νι­κή αξία, παρά το ότι τα στε­γα­στι­κά δά­νεια χο­ρη­γού­νταν επί της πραγ­μα­τι­κής και πολύ υψη­λό­τε­ρης αξίας.

Η όρεξη των ελεγ­κτών άνοι­ξε ερευ­νώ­ντας εκα­το­ντά­δες ή μάλ­λον χι­λιά­δες πε­ρι­πτώ­σεις πω­λή­σε­ων ακι­νή­των από επαγ­γελ­μα­τί­ες, όπως απέ­δει­ξε ο έλεγ­χος, οι οποί­οι δεν είχαν κάνει ποτέ έναρ­ξη επαγ­γέλ­μα­τος και τε­λι­κά θη­σαύ­ρι­ζαν με το «μαύρο» χρήμα από τις αλ­λε­πάλ­λη­λες με­τα­βι­βά­σεις ακι­νή­των.

Όπως ανα­φέ­ρει, όμως, αρ­μό­διο στέ­λε­χος της Φο­ρο­λο­γι­κής Διοί­κη­σης, ήρθε η ώρα να ανοί­ξει και ο φά­κε­λος των υπο­λοί­πων με­τα­βι­βά­σε­ων.

Με πρό­σχη­μα τους ελέγ­χους για την κα­τα­πο­λέ­μη­ση της φο­ρο­δια­φυ­γής, όποιος ελέγ­χε­ται για οποιον­δή­πο­τε λόγο από τις ΔΟΥ ή το ΣΔΟΕ κιν­δυ­νεύ­ει να βρε­θεί υπό­λο­γος για ξέ­πλυ­μα «μαύ­ρου χρή­μα­τος», επει­δή η εφο­ρία σε κάθε έλεγ­χο που διε­ξά­γει  ανα­δρο­μι­κά από το 2000 και μετά, με βάση τις νέες έμ­με­σες τε­χνι­κές ελέγ­χου ή στα πλαί­σια έρευ­νας ύστε­ρα από κα­ταγ­γε­λί­ες, πλη­ρο­φο­ρί­ες, «λί­στες» κλπ, περνά από «κό­σκι­νο» όλες τις κι­νή­σεις των τρα­πε­ζι­κών λο­γα­ρια­σμών στην υπό διε­ρεύ­νη­ση πε­ρί­ο­δο.Στους ελέγ­χους αυ­τούς, η εφο­ρία δεν δέ­χε­ται ότι τα πχ 100.000 ευρώ ή 300.000 ευρώ που κα­τα­τέ­θη­καν στην τρά­πε­ζα και ξε­περ­νούν την αντι­κει­με­νι­κή αξία που γρά­φτη­κε στα συμ­βό­λαια, είναι χρή­μα­τα από εκεί­νη την πώ­λη­ση και τα αντι­με­τω­πί­ζει ως «μαύρο χρήμα» από άλλες πηγές που δεν δη­λώ­θη­καν.

Τι πρό­κει­ται να γίνει όμως;

Αν οι άμεσα εν­δια­φε­ρό­με­νοι δεν θέ­λουν να πάνε με τη δια­δι­κα­σία της από­κρυ­ψης ει­σο­δη­μά­των και να «φάνε» στο κε­φά­λι φόρο 42%, τότε δεν έχουν παρά να κά­νουν συ­μπλη­ρω­μα­τι­κή δή­λω­ση φόρου με­τα­βί­βα­σης και να πλη­ρώ­σουν φόρο με τον τρέ­χο­ντα συ­ντε­λε­στή 3%, πα­ρο­τρύ­νο­ντας πω­λη­τές και αγο­ρα­στές να τα βρουν με­τα­ξύ τους για τη δια­φο­ρά φόρου. 

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.