Ειδήσεις

Πανελλαδικές εξετάσεις: Ο φόβος του κορωνοϊού στο πρώτο θρανίο

«Τα παιδιά φέτος βρίσκονται σε εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση, η οποία διαρκώς επιβαρύνεται από την καραντίνα» τονίζουν οι εκπαιδευτικοί στο «Έθνος της Κυριακής».

Στην τελική ευθεία των πλέον ιδιαίτερων Πανελλήνιων Εξετάσεων των τελευταίων δεκαετιών βρίσκονται φέτος οι περίπου 100.000 υποψήφιοι για την εισαγωγή στα ΑΕΙ, την ώρα που πυκνώνουν τα σενάρια ότι τα σχολεία δεν θα ανοίξουν ξανά.

Εκπαιδευτικοί σχολείων και φροντιστηρίων τονίζουν στο «Εθνος της Κυριακής» ότι «οι µαθητές φέτος βρίσκονται σε εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση, η οποία διαρκώς επιβαρύνεται από την καραντίνα και σε πολλές περιπτώσεις δεν µπορούν να συγκεντρωθούν στα τεστ που γράφουν». Μάλιστα όπως επισηµαίνει ο φροντιστής Φυσικής Γιώργος Χατζητέγας, «αυτό συµβαίνει περισσότερο µε τους αδύναµους µαθητές, οι οποίοι έχουν ‘‘χαθεί’’ µέσα σε αυτήν την πρωτόγνωρη κατάσταση». Επίσης, πολλά είναι τα παιδιά που φοβούνται µην κολλήσουν κορονοϊό. Αποκαλυπτική της αγωνίας των µαθητών για το άγχος τους σχετικά µε την πανδηµία είναι η απάντηση µαθητή σε ερώτηµα για τις Πανελλαδικές: «Και όταν πάω να δώσω εξετάσεις κολλήσω κορονοϊό και τον µεταφέρω στο σπίτι και αρρωστήσουν ο παππούς και η γιαγιά; ∆εν νοµίζω ότι αξίζει».

Εξι είναι τα κρίσιµα ζητήµατα αυτήν τη στιγµή που εναγωνίως ζητούν απάντηση:

  1. Η ηµεροµηνία διεξαγωγής των Πανελλαδικών. Το υπουργείο Παιδείας φέρεται να προσανατολίζεται στις ηµεροµηνίες 22 ή 29 Ιουνίου, ενδεχόµενο πολύ πιθανό δεδοµένου ότι στελέχη της κυβέρνησης δηλώνουν ότι στόχος είναι έως τις 15 Ιουλίου να έχουν ολοκληρωθεί οι εξετάσεις.
  2. Οι συνθήκες υπό τις οποίες θα διεξαχθούν οι εξετάσεις. Για λόγους υγειονοµικούς δεν υπάρχει περίπτωση οι Πανελλαδικές να γίνουν µέσα σε αίθουσες µε 20-30 παιδιά. Στελέχη του υπουργείου τονίζουν ότι για το συγκεκριµένο ζήτηµα θα βρεθεί λύση µε την αύξηση των εξεταστικών κέντρων αλλά και των συµµετεχόντων εκπαιδευτικών. Μάλιστα, η πρώτη µέρα των εξετάσεων θα είναι η δυσκολότερη ως προς αυτό το ζήτηµα, διότι στο µάθηµα της Νεοελληνικής Γλώσσας, που κατά παράδοση εξετάζεται πρώτο, συµµετέχουν όλοι οι υποψήφιοι, δηλαδή σχεδόν 90.000 παιδιά.
  3. Η γενναία µείωση της ύλης για φέτος δεν θα βοηθήσει στην επιλογή των θεµάτων. Οπως υπογραµµίζει στο «Εθνος της Κυριακής» ο κ. Στράτος Στρατηγάκης, «φέτος θα είναι πολύ δύσκολο για την επιτροπή των εξετάσεων να εντοπίσει θέµατα, ώστε να υπάρχει µια κλιµάκωση της βαθµολογίας και κυρίως για τους βαθµούς από 18 έως 20». Ακόµα ένα θέµα που έχει προκύψει είναι ότι στο µάθηµα της Φυσικής σε πολλά σχολεία δεν έχουν διδαχθεί ορισµένα κεφάλαια.
  4. Φόβος για µείωση αριθµού εισακτέων. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας φρόντιζε να διαµηνύει ότι φέτος θα κάνει δεκτές τις προτάσεις των ΑΕΙ σχετικά µε τον αριθµό των νέων φοιτητών που θέλουν να «πάρουν» στα τµήµατά τους. Αυτό στην πράξη σηµαίνει ότι για το 2020 ο αριθµός των εισακτέων θα ήταν σηµαντικά µειωµένος. Πάντως, σύµφωνα µε πληροφορίες, το υπουργείο Παιδείας σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία για τη χώρα, για πολιτικούς και µόνο λόγους, δεν θα προχωρήσει σε µείωση των εισακτέων. Από την πλευρά του και ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά από την κυβέρνηση να αποκλειστεί οποιαδήποτε σκέψη για µείωση του αριθµού των εισακτέων στα ΑΕΙ.
  5. ∆ιαχείριση άγχους και φόβος της πανδηµίας. Οι καθηγητές υπογραµµίζουν ότι ο εγκλεισµός στο σπίτι και η έλλειψη επαφής µε το σχολείο ή το φροντιστήριο δηµιουργούν πλήθος προβληµάτων στους µαθητές. Οπως χαρακτηριστικά τονίζει ο φροντιστής κ. Χατζητέγας, «τα παιδιά ζουν αποκλειστικά µέσα από το ∆ιαδίκτυο. Σχεδόν όλα ξενυχτάνε πάρα πολύ και δύσκολα… αντιδρούν όταν τους βάζουµε πρωινά διαγωνίσµατα». Επίσης, τα παιδιά φοβούνται για τον θάνατο κοντινών προσώπων, ενώ ποσοστό 61% των µαθητών δηλώνουν ότι η καραντίνα έχει επηρεάσει αρνητικά το διάβασµά τους.
  6. Παλαιοί απόφοιτοι. Η ανακοίνωση περικοπής της ύλης προκάλεσε τις σφοδρές αντιδράσεις χιλιάδων παλαιών αποφοίτων, οι οποίοι θα ξαναδώσουν φέτος Πανελλαδικές Εξετάσεις, καθώς εξαιρούνται από την αλλαγή. Ηδη δεκάδες υποψήφιοι έχουν στείλει σχετικά αιτήµατα στο υπουργείο Παιδείας, τα οποία όµως όπως φαίνεται δεν θα εισακουστούν.

Νομοσχέδιο εν μέσω καραντίνας

Την επόµενη εβδοµάδα αναµένεται να κατατεθεί στη Βουλή από το υπουργείο Παιδείας νοµοσχέδιο µε πλήθος σοβαρών διατάξεων, παρά τις σφοδρές αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας και της αντιπολίτευσης.

Μεταξύ των κρίσιµων ρυθµίσεων που περιλαµβάνει το νέο νοµοσχέδιο είναι οι εξής:

  • Αλλαγές στο εξεταστικό σύστηµα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ από το 2023, οι οποίες αφορούν τους µαθητές που θα φοιτήσουν την ερχόµενη σχολική χρονιά στην Α’ Λυκείου. Ανάµεσα σε αυτές είναι η επαναφορά των Λατινικών στην ύλη των Πανελλαδικών, όπως επίσης και το ότι για την πρόσβαση στα πανεπιστήµια θα µετρούν κατά 90% οι επιδόσεις στις Πανελλαδικές και κατά 10% οι βαθµοί και από τις τρεις τάξεις του λυκείου.
  • Επαναφορά της τράπεζας θεµάτων αρχικά για την Α’ Λυκείου.
  • Μείωση των οµάδων προσανατολισµού για τα ΑΕΙ από τέσσερις, που είναι σήµερα, σε τρεις, αφού θα ενοποιηθούν οι οµάδες Θετικών σπουδών και Υγείας.
  • Επαναφορά της βάσης του 10 (ή άλλης) για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και για την προαγωγή.
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών και δροµολόγηση της σχετικής διαδικασίας από το 2020.
  • Αλλαγές στις µετεγγραφές και εξορθολογισµός οικονοµικών και κοινωνικών κριτηρίων για τους φοιτητές

πηγή ethnos.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου