Ενθαρρυντικά είναι τα μηνύματα που έρχονται από την Διεθνή Έκθεση Κρουαζιέρας Seatrade Cruise Global (14-17 Μαρτίου) που διεξήχθη στο Fort Lauderdale των ΗΠΑ, για την Ρόδο. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη στο είδος της έκθεση και σημείο συνάντησης των εκπροσώπων της παγκόσμιας αγοράς, όπου παρουσιάζονται οι τελευταίες τάσεις και ανακοινώνονται οι μελλοντικοί σχεδιασμοί και στρατηγικές επιλογές των εταιρειών κρουαζιερόπλοιων.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε χθες προς την «δ» ο κ. Ιωάννης Μπρας (CEO 5-Senses της Consulting & Developing Project Manager Δικτύου Υδατοδρομίων της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου) οι εκτιμήσεις είναι πως το χαμένο έδαφος μπορεί να κερδηθεί –αλλά με κόπο.
«Στην έκθεση αυτή υπάρχει αυξημένη συμμετοχή αλλά και ενδιαφέρον. Η Ελλάδα συμμετέχει στην φετινή έκθεση με περίπτερο του ΕΟΤ και της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος ΕΛΙΜΕ και έχει σημαντικά ενισχυμένη παρουσία στις παράλληλες εκδηλώσεις και επιχειρηματικές συναντήσεις. Αξιοσημείωτη είναι η παρουσία τόσο της Ρόδου (ως προορισμός) όσο και της Μήλου. Από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου μετέβη ο αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων κ. Γιώργος Λεονταρίτης –για να κάνει επαφές με σκοπό να δημιουργηθούν μόνιμες κινηματογραφικές εγκαταστάσεις στην Σύρο. Από εκεί και πέρα, υπάρχει μια αυξητική τάση της Κρουαζιέρας προς την αγορά της Ασίας, ενώ έχει ανοίξει για τα καλά η αγορά της Κούβας. Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι σε παγκόσμιο επίπεδο θα σημειωθεί αύξηση της Κρουαζιέρας. Από αυτό, δυστυχώς, η Ελλάδα παραμένει εκτός του 2017 και ίσως του 2018. Για φέτος, τα αρχικά μηνύματα ότι θα έχουμε πτώση έως και 35%, επιβεβαιώνονται. Το γνωρίζαμε εξ αρχής και το περιμέναμε. Όσο για το 2018, ίσως να παραμείνουμε ως χώρα στα ίδια νούμερα. Κι αυτό γιατί η αγορά της Τουρκίας θα είναι κλειστή και για το επόμενο έτος, που σημαίνει πως το πρόβλημα θα συνεχιστεί. Δική μου άποψη είναι πως για το 2018, θα πρέπει να στοχεύσουμε για το επόμενος έτος προς τις γερμανόφωνες εταιρείες, καθώς υπάρχει ένα συνδυασμός πραγμάτων που οδηγούν προς εκεί. Να σημειώσουμε πως ανοίγει σιγά – σιγά και η αγορά Κρουαζιέρας της Αλεξάνδρειας, που σημαίνει πως θα δημιουργηθεί ανταγωνισμός και σε υπηρεσίες» όπως τόνισε.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις και τα μηνύματα από το Μαϊάμι, η Ελλάδα θα πρέπει να προετοιμαστεί με συγκεκριμένο πλάνο ενόψει του 2018 και να διεκδικήσει οργανωμένα μια μερίδα από την ‘πίτα’ της Κρουαζιέρας καθώς τα μηνύματα δείχνουν πως τα σημάδια ανάκαμψης θα ξεκινήσουν να φαίνονται μόνον από το 2019 κι έπειτα…
«Οι αποφάσεις για την επόμενη διετία όσον αφορά την Κρουαζιέρα θα παρθούν τον προσεχή Οκτώβριο οπότε θα πρέπει να προηγηθεί προετοιμασία για να διεκδικήσουμε τουλάχιστον αυτά που μπορούμε για το Αιγαίο (συνολικότερα). Η πρότασή μου εξ αρχής ήταν και παραμένει η δημιουργία ενός Cluster (σύμπλεγμα) Κρουαζιέρας που θα ενώνει όλα τα λιμάνια του Αιγαίου και με κοινό προγραμματισμό, στόχους και πολιτικές να διεκδικήσει δυναμικά ένα μεγάλο κομμάτι από τους επισκέπτες της Κρουαζιέρας. Όπως είναι γνωστό, δεν υπάρχει μέχρι τώρα κάτι τέτοιο και οι φορείς θα πρέπει να συντονιστούν με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρξει μια οργανωμένη προσπάθεια και σχέδιο για τις επόμενες κινήσεις. Εκτιμώ πως η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει το πλεονέκτημα να αποτελέσει τον κεντρικό φορέα συντονισμού για να προχωρήσει πάνω σε αυτό το Project και μπορεί να το υλοποιήσει με τον σωστό τρόπο», λέει ο κ. Μπράς.
Σημειώνεται πως η επόμενη διεθνής έκθεση με θέμα την Κρουαζιέρα θα πραγματοποιηθεί τον προσεχή Σεπτέμβριο 2017 στο Αμβούργο όπου η περιοχή μας, θα πρέπει να συμμετέχει –αλλά πιο συντονισμένα και οργανωμένα.
«Ο…. αυτόματος πιλότος έχει τελειώσει. Δεν μπορούμε να προχωρούμε στα τυφλά. Το Κουσάντασι για παράδειγμα, έχει τεράστια μείωση. Από τις 800 προσεγγίσεις έπεσαν στις… 80 φέτος! Αυτό ωστόσο, επηρεάζει άμεσα κι εμάς, όπως όλοι γνωρίζουν. Για να μιλήσω ειδικότερα για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, εάν καταφέρουμε μέχρι το 2018 να δρομολογηθούν τα υδροπλάνα στα νησιά, θα μπορέσουμε να λειτουργήσουμε πάνω σε ένα πιο ολοκληρωμένο σχέδιο» είπε ο κ. Μπρας, ο οποίος αποκάλυψε στην «δ» πως υπάρχουν πολλές εταιρείες οι οποίες έχουν εκφράσει εμπράκτως το ενδιαφέρον τους για τα υδατοδρόμια και ‘ανυπομονούν’ να εντάξουν στα προγράμματά τους τα δρομολόγια με υδροπλάνα στα νησιά μας.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ