Τοπικές Ειδήσεις

Σοβαρές στρεβλώσεις στα κριτήρια για τον χαρακτηρισμό επιχείρησης ως «εποχικής»

Στην ανάγκη τροποποίησης του νομοθετικού πλαισίου που καθορίζει την εποχικότητα στην απασχόληση, επικεντρώνεται εκ νέου το Εργατικό Κέντρο της Ρόδου, ζήτημα για το οποίο ο πρόεδρός του κ. Παναγιώτης Εγγλέζος προγραμματίζει σειρά επαφών στο αμέσως προσεχές διάστημα.
Το θέμα, απασχολεί εκ νέου το Εργατικό Κέντρο Ρόδου, καθώς εξαιτίας του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου στην περίοδο της πανδημίας αναδείχθηκαν οι σοβαρές στρεβλώσεις στα κριτήρια για τον χαρακτηρισμό μιας επιχείρησης ως εποχικής, που έχουν άμεσο αντίκτυπο στους εργαζόμενους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι περίπου 250 εποχικά απασχολούμενοι στα καταστήματα duty free του αεροδρομίου της Ρόδου, που ούτε και φέτος δικαιούνται το επίδομα ανεργίας παρότι εργάστηκαν μόνο για τις ανάγκες της τουριστικής περιόδου.
Στόχος του Εργατικού Κέντρου Ρόδου είναι η διαμόρφωση ενός νέου εθνικού πλαισίου που θα ορίζει την εποχικότητα με βάση τη φύση του επαγγέλματος και την περιοχή απασχόλησης, περιορίζοντας τις στρεβλώσεις και λύνοντας τα χέρια εργοδοτών και εργαζομένων.
Παρότι, η αλλαγή του πλαισίου το οποίο θα αλλάξει τον χάρτη των εργασιακών δεδομένων όχι μόνο στη Ρόδο αλλά σε κάθε τουριστική περιοχή, είναι πάγιο αίτημα της διοίκησης του ΕΚΡ, εντούτοις όπως δηλώνει στη «δ» ο κ. Π. Εγγλέζος, η πανδημία ανέδειξε ότι η ανάγκη είναι πιο επιτακτική από ποτέ προκειμένου να διασφαλιστεί η οικονομική ασφάλεια των εργαζομένων.
Ηδη, το Εργατικό Κέντρο Ρόδου βρίσκεται σε επικοινωνία με το γραφείο του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Κωστή Χατζηδάκη, προκειμένου να τεθεί το θέμα επί τάπητος σε συνάντηση που θα καθοριστεί με αφορμή το γεγονός ότι περίπου 250 εργαζόμενοι στα Duty Free και 120 αμειβόμενοι οδηγοί ταξί δεν μπορούν να λάβουν το επίδομα ανεργίας.
Αυτό συμβαίνει λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών της πανδημίας καθώς στη μεν πρώτη περίπτωση προσελήφθησαν λιγότεροι υπάλληλοι για να καλύψουν εποχικές ανάγκες και άρα η επιχείρηση δεν μπορεί να απολύσει το 75% που απαιτείται για να χαρακτηριστεί εποχική και στη δε δεύτερη περίπτωση η συρρικνωμένη σεζόν περιόρισε σημαντικά την περίοδο απασχόλησης των οδηγών.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι με παρέμβαση του ΕΚΡ, πέρυσι οι εργαζόμενοι είχαν λάβει το επίδομα των 800 ευρώ, το οποίο φέτος δεν θα καταβληθεί και όπως εξήγησε ο κ. Π. Εγγλέζος, απαιτείται συνολική αντιμετώπιση του ζητήματος της εποχικότητας που θα επιλύει αυτά τα ζητήματα.
Να σημειωθεί ότι ως εποχιακή θεωρείται, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 του Ν. 3144/2013, η εργασία που παρέχεται σε επιχειρήσεις, εκμεταλλεύσεις, υποκαταστήματα ή παραρτήματα επιχειρήσεων οι οποίες από τη φύση τους, τις καιρικές ή ιδιαίτερες συνθήκες ή λόγω των χρησιμοποιούμενων πρώτων υλών λειτουργούν κατά ημερολογιακό έτος για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από δύο και μικρότερο από εννέα μήνες, κατά το υπόλοιπο δε χρονικό διάστημα του ημερολογιακού έτους δεν απασχολούν προσωπικό που υπερβαίνει το 25% του μέσου όρου του προσωπικού, το οποίο απασχολούν κατά την περίοδο αιχμής της δραστηριότητάς τους.
Η εποχική εργασία, ως μορφή ευέλικτης απασχόλησης είναι η απασχόληση του εργαζομένου για συγκεκριμένους μήνες του έτους.
Η εποχική απασχόληση εξυπηρετεί κυρίως, επιχειρήσεις με αμιγώς εποχική δραστηριότητα, όπως για παράδειγμα επιχειρήσεις, καταστήματα και ξενοδοχεία που λειτουργούν μόνο στη διάρκεια της τουριστικής σεζόν. Επίσης, χρησιμοποιείται και από επιχειρήσεις που καίτοι λειτουργούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ορισμένες χρονικές περιόδους έχουν αυξημένο φόρτο εργασίας και άρα αυξημένη ανάγκη για εργατικό δυναμικό.
Αξίζει, να σημειωθεί ότι συνήθως οι εποχικοί εργαζόμενοι δεν θεωρούνται μερικώς εργαζόμενοι, παρά μόνο στις περιπτώσεις που ισχύουν γι’ αυτούς και οι προϋποθέσεις για τη μερική απασχόληση, δηλαδή η παροχή της εποχικής εργασίας λιγότερες ώρες τη μέρα.
Η ετήσια περίοδος παροχής της εποχικής απασχόλησης δεν μπορεί να είναι μικρότερη από δύο, ούτε μεγαλύτερη από εννέα μήνες.
Σύμφωνα με τον κ. Π. Εγγλέζο, πρόταση του ΕΚΡ είναι να ενταχθούν στα εποχικά επαγγέλματα και οι αμειβόμενοι οδηγοί ταξί. Στη Ρόδο φέτος, οι 120 οδηγοί ταξί δεν δικαιούνται ανεργία καθώς δεν συμπλήρωσαν τις απαιτούμενες ώρες απασχόλησης.
Όπως λέει ο πρόεδρος του ΕΚΡ, θα επαναφέρει το αίτημα για την τροποποίηση του ισχύοντος καθεστώτος ως προς τον χαρακτηρισμό μιας επιχείρησης ως εποχικής προκειμένου να αρθούν μια σειρά από αδικίες και στρεβλώσεις που αναδείχθηκαν στην περίοδο της πανδημίας.
Από τους 52.000 περίπου εργαζόμενους που αποτελούν το εργατικό δυναμικό της περιοχής, οι 48.000 είναι εποχικά εργαζόμενοι.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου