Σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε χθες ο αντιδήμαρχος Μιχάλης Παλαιολόγου μίλησε για το έργο που παρήχθη από τη Διεύθυνση Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου Ρόδου κατά την προηγούμενη χρονιά, παρά τις «αντικειμενικές δυσκολίες» και παρουσίασε τους στόχους για το 2018. Ο κ. Παλαιολόγου εμφανίσθηκε ικανοποιημένος από την εικόνα που παρουσιάζει πλέον το νησί, από τη συνεργασία με την ανάδοχο εταιρεία αλλά και τους πολίτες.
Από τα σημαντικότερα επιτεύγματα της Διεύθυνσής την προηγούμενη χρονιά, σύμφωνα με τον κ. Παλαιολόγου είναι ο διαγωνισμός για την ανακήρυξη του ανάδοχου και η υπογραφή της σύμβασης για την αποκομιδή και διαχείριση δημοτικών αποβλήτων συσκευασίας, αλλά και τα μεγάλα βήματα που έχουν γίνει στην ανακύκλωση με την ολοκλήρωση και της κατασκευής του Κέντρου Διαλογής Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) Ρόδου
Αναφορικά με τους βασικούς στόχους της Διεύθυνσης Καθαριότητας και Ανακύκλωσης του Δήμου Ρόδου για τα 2018, ο αντιδήμαρχος, Μ. Παλαιολόγου δήλωσε: «Οι βασικές επιδιώξεις για το 2018 της Διεύθυνσης και προσωπικά του αντιδημάρχου Ρόδου Καθαριότητας και Ανακύκλωσης είναι η προώθηση της Ανακύκλωσης με την ενεργό συμμετοχή φορέων και πολιτών του νησιού μας και η συνεπαγόμενη αύξηση των ανακυκλώσιμων ποσοτήτων, η επέκταση του ΧΥΤΑ Βόρειας Ρόδου για την κάλυψη των αυξανόμενων αναγκών του βόρειου τμήματος του νησιού μας και η αδιάκοπη λειτουργία του νέου ΧΥΤΑ Νότιας Ρόδου για την εξυπηρέτηση των νότιων περιοχών του νησιού. Στόχος μας είναι και το 2018 να παρέχουμε τη βέλτιστη δυνατή ποιότητα υπηρεσιών Καθαριότητας και Ανακύκλωσης σε όλη τη Ρόδο και να συντελούμε ως Διεύθυνση στην επίτευξη ενός καλύτερου βιοτικού επιπέδου για όλους όσοι ζουν στο νησί μας και για όσους το επισκέπτονται».
Σε ερώτηση εάν είναι ικανοποιημένος από την εικόνα του νησιού μετά την ανάληψη της καθαριότητας από την ανάδοχο εταιρεία, ανέφερε: «Εχθρός του καλού είναι πάντα το καλύτερο. Ξεκινήσαμε στα μέσα της τουριστικής περιόδου πέρυσι, οπότε κάποια πράγματα δεν προλάβαμε να διευθετήσουμε. Την επόμενη φορά όμως θα είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι. Δεν μπορώ να σας κρύψω ότι είμαστε ευχαριστημένοι από το αποτέλεσμα. Θέλω να επισημάνω ότι βοηθά πολύ το ότι ο ανάδοχος είναι από τη Ρόδο. Γνωρίζει τις ανάγκες του νησιού, άμεσα γίνονται οι όποιες διορθώσεις σε όποια αστοχία τυχόν παρουσιαστεί. Ειλικρινά δεν περίμενα προσωπικά, αυτά τα πολύ καλά αποτελέσματα κατά την πρώτη περίοδο ανάληψης καθηκόντων του αναδόχου. Φυσικά σε αυτή την επιτυχία συνέβαλε και η συνεργασία με τους υπαλλήλους της Διεύθυνσης Καθαριότητας. Δεν έχει αναλάβει ο ανάδοχος όλο το νησί, υπάρχει μία διαρκής συνεργασία.
Ο κ. Παλαιολόγου τόνισε ότι στη Ρόδο το φαινόμενο της διακύμανσης του πληθυσμού καθιστά ιδιαίτερα δύσκολο το σχεδιασμό και την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας. Ο ρόλος της αναδόχου εταιρείας είναι διαφορετικός ανά περιοχή ώστε να εξασφαλίζονται σε κάθε περίπτωση οι υπάρχουσες ανάγκες.
Όσο για τα αρνητικά σχόλια που είχαν εκφραστεί από πολλές πλευρές για την απόφαση παραχώρησης της καθαριότητας σε ιδιώτη και για το πώς αισθάνεται σήμερα, ο κ. Παλαιολόγου, που βλέπει την επιτυχή έκβαση αυτής της προσπάθειας απαντά: «Αισθάνομαι δικαιωμένος που επέμενα σε αυτή τη λύση. Είχα διαβεβαιώσει τους εργαζόμενους ότι δεν θα απολυθεί κανείς. Το αποδείξαμε έμπρακτα, όχι μόνο δεν απολύθηκε κανείς αλλά βρισκόμαστε στη διαδικασία προκήρυξης 75 μόνιμων θέσεων στη διεύθυνση καθαριότητας και ανακύκλωσης. Σε όλο αυτό το λαϊκισμό, απαντάμε και με τις νέες προσλήψεις αλλά και με την αισθητή βελτίωση των συνθηκών εργασίας του προσωπικού».
Ο αντιδήμαρχος κ. Μιχάλης Παλαιολόγου δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι είναι εξαιρετική η συνεργασία με τους πολίτες, οι οποίοι συμμετέχουν ενεργά στην ανακύκλωση.
Οι διεκδικήσεις των εργαζόμενων της πρώην ΔΕΚΡ
Σε ερώτηση σχετικά με τις αντιδράσεις των εργαζόμενων της πρώην ΔΕΚΡ κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, όπου αναβλήθηκε η λήψη απόφασης αποδοχής του σώματος του εξωδικαστικού συμβιβασμού ύψους 1,5 εκατ. ευρώ που προτείνουν, ο κ. Παλαιολόγου δήλωσε:
«Είναι αναφαίρετο συνταγματικό δικαίωμα κάθε εργαζόμενου να διεκδικεί δεδουλευμένα. Η άποψη της πλειοψηφίας της δημοτικής αρχής είναι αυτή. Στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου κι ενώ είχαν γίνει κάποιες συνεννοήσεις, προέκυψε αντιπαράθεση με κάποιους λίγους εργαζόμενους της πρώην ΔΕΚΡ, επειδή αναβλήθηκε η λήψη απόφασης για τα αιτήματα που είχαν. Πιστεύω ότι πρέπει να πάρουν τα χρήματα που ορίζουν οι δικαστικές αποφάσεις, που είναι άμεσα εκτελεστέες. Πρέπει όμως να λαμβάνουμε υπόψη ότι η δημοτική αρχή έχει κάποιους περιορισμούς από τη νομοθεσία. Οποιαδήποτε λύση θα πρέπει να είναι σύννομη, να μην κολλήσει πουθενά. Αν π.χ. υπερψηφίζαμε τα αιτήματά τους και επέστρεφαν οι αποφάσεις, θα μας επέρριπταν ευθύνες οι εργαζόμενοι. Η άποψή μου λοιπόν και η άποψη της πλειοψηφίας είναι ότι θα πρέπει να πάρουν τα χρήματα που δικαιούνται. Θα πρέπει όμως να τεκμηριωθεί ο εξωδικαστικός συμβιβασμός για να μην έχουμε κανένα πρόβλημα».
Ο κανονισμός καθαριότητας
Τέλος ο κ. Παλαιολόγου ανέφερε ότι ο κανονισμός καθαριότητας είναι πλέον πιο αυστηρός, όμως οι πολίτες σε συντριπτικό ποσοστό ανταποκρίνονται στις συστάσεις που τους γίνονται: «Ο κανονισμός καθαριότητας έχει γίνει πιο αυστηρός. Οι συστάσεις είναι πάρα πολλές, όμως βλέπουμε ότι υπάρχει άμεση συμμόρφωση. Στο 90% των περιπτώσεων υπάρχει αποκατάσταση. Γι’ αυτό λέω ότι η συνεργασία με τους πολίτες είναι πάρα πολύ καλή».
Ανακύκλωση
Για τον τομέα της ανακύκλωσης ο κ. Παλαιολόγου ανέφερε: «Παραδόθηκε τον Αύγουστο του 2017 και λειτουργεί κανονικά υπό την επίβλεψη της Διεύθυνσής, στο πλαίσιο της σύμβασης παροχής υπηρεσίας από την ανάδοχο κοινοπραξία. Κατά τους έξι μήνες λειτουργίας του ΚΔΑΥ, ανακτήθηκαν συνολικά 733 τόνοι ανακυκλώσιμων υλικών.
Αποκομιδή
Για τον τομέα της αποκομιδής ο κ. Παλαιολόγου δήλωσε: «Από τον Απρίλιο έως το Νοέμβριο η αποκομιδή απορριμμάτων γινόταν καθημερινώς, επτά μέρες την εβδομάδα, και τους υπόλοιπους τέσσερις μήνες γινόταν έξι φορές την εβδομάδα (εκτός Κυριακής). Αλλά και τις Κυριακές κατά τους τέσσερις αυτούς μήνες αποκομίζονταν απορρίμματα από σημεία έντονης εμπορικής δραστηριότητας, εκδηλώσεων κ.τ.λ. Η αποκομιδή γινόταν τις πρώτες πρωινές ώρες ώστε να ελαχιστοποιείται η όχληση, με ελάχιστες εξαιρέσεις, ενώ έμφαση δόθηκε κατά τη θερινή περίοδο στις περιοχές με έντονο τουριστικό ενδιαφέρον, όπου η αποκομιδή γινόταν δύο φορές την ημέρα. Με την προμήθεια των νέων μέσων αποκομιδής το 2017, βελτιώθηκε τόσο η αποδοτικότητα της υπηρεσίας μας όσο και το εργασιακό περιβάλλον για τους εργαζόμενους.
Η αποκομιδή ογκωδών αντικειμένων γινόταν ανελλιπώς κατά το 2017 σε όλο το νησί, πέντε μέρες την εβδομάδα εκτός Σαββάτου και Κυριακής. Τα Σάββατα και τις Κυριακές αποκομίζονταν τα ογκώδη αντικείμενα από επιλεγμένα σημεία και περιοχές όπου συγκεντρώνονταν μεγάλες ποσότητες λόγω έντονης εμπορικής δραστηριότητας, εκδηλώσεων, τουριστικού ενδιαφέροντος κλπ. Οι παραβάσεις του κανονισμού καθαριότητας για τα ογκώδη αντικείμενα, όπου καταγράφηκαν και οι περισσότερες, αντιμετωπίστηκαν άλλοτε με συστάσεις προς συμμόρφωση στους υπαίτιους και άλλοτε με άμεση επίδοση βεβαίωσης παράβασης, ανάλογα με το είδος και το μέγεθος της προκαλούμενης ρύπανσης».
Σάρωση
Για τον τομέα της σάρωσης ο κ. Παλαιολόγου δήλωσε: «Η χειρωνακτική σάρωση γινόταν όλο το 2017 καθημερινά, επτά ημέρες την εβδομάδα, ενώ κατά τη θερινή περίοδο χρησιμοποιήσαμε εποχιακό προσωπικό για να καλύψουμε τις αυξημένες ανάγκες. Η μηχανική σάρωση ενισχύθηκε με την προμήθεια ενός επιπλέον σαρώθρου. Σημαντικός παράγοντας της αυξημένης αποδοτικότητας των υπηρεσιών σάρωσης ήταν η προμήθεια από τον ανάδοχο 60 αμαξιδίων πεζού χειριστή, 4 τρίκυκλων και νέων εργαλείων. Μέσα στο 2017 δώσαμε έμφαση στην υπηρεσία αποψίλωσης, με την προμήθεια από τον ανάδοχο φορητών χλοοκοπτικών μηχανημάτων που επιταχύνουν τις εργασίες και την προσθήκη πέντε ακόμα ειδικών συνεργείων».

Σχολιασμός άρθρου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ