Τοπικές Ειδήσεις

Πού ”αποδίδουν” περισσότερο τα Airbnb στην Ελλάδα – Οι νικητές και οι χαμένοι του 2025

Η αγορά των βραχυχρόνιων μισθώσεων στην Ελλάδα συνεχίζει να ωριμάζει, με τους διαχειριστές Airbnb να δείχνουν μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα στις νέες συνθήκες της ζήτησης και της τιμολόγησης. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Hosthub, η περίοδος Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2025 κατέγραψε συνολικά αύξηση πληροτήτων κατά 2,16%, με τον μέσο όρο να διαμορφώνεται στο 35% και ανώτατο όριο το 60% τον Αύγουστο, ενώ οι μέσες τιμές ανά διανυκτέρευση παρουσίασαν ήπια πτώση (-1,79%), στα 100,9 ευρώ.

Τα δεδομένα της πλατφόρμας, η οποία δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 115 χώρες, αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα της ελληνικής αγοράς, καθώς περιλαμβάνουν πολλές χιλιάδες καταλύματα σε όλη την επικράτεια. Η εικόνα που προκύπτει για το 2025 αποκαλύπτει ότι οι επιδόσεις των προορισμών δεν ήταν ομοιογενείς – με κάποιες περιοχές να ενισχύουν δυναμικά τη θέση τους και άλλες να καταγράφουν επιβράδυνση.

Αθήνα: Δυναμική επιστροφή του κέντρου
Το κέντρο της Αθήνας ξεχώρισε για ακόμα μία χρονιά, καταγράφοντας αύξηση πληρότητας κατά 7%, φτάνοντας το 49%, και άνοδο της μέσης τιμής κατά 2,85%, στα 91,95 ευρώ. Για την Αθήνα, ο Σεπτέμβριος είναι αποτελεί την κορύφωση της σεζόν, με την πληρότητα να ξεπερνά το 77% τον συγκεκριμένο μήνα.

Πάντως, η πρωτεύουσα φαίνεται να έχει αποκτήσει πλέον μια σταθερή ροή επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, χωρίς τις έντονες διακυμάνσεις παλαιότερων ετών. Η ζήτηση ενισχύεται τόσο από τον τουρισμό πόλης όσο και από επαγγελματικά ταξίδια και short stays.

Η Αθηναϊκή Ριβιέρα, από την άλλη, εμφανίζει σταθεροποίηση: η πληρότητα παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη (+0,41%), ενώ οι τιμές παρουσίασαν ελαφρά μείωση (-0,97%), στα 101,4 ευρώ. Οι αποδόσεις δείχνουν μια ώριμη αγορά που έχει σταματήσει να «τρέχει» με τους ρυθμούς ανάπτυξης των προηγούμενων ετών, καθώς η προσφορά έχει αυξηθεί σημαντικά και οι διαχειριστές προσαρμόζουν τις τιμές για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.

Κρήτη: Σταθερή ανάπτυξη και επέκταση της σεζόν
Η Κρήτη συνεχίζει την ανοδική της πορεία στη βραχυχρόνια μίσθωση. Το 2025 καταγράφηκε άνοδος πληρότητας κατά 2,67%, στο 30%, ενώ η μέση τιμή ανά διανυκτέρευση αυξήθηκε κατά 5,48%, στα 120 ευρώ.

Η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και η σταθερή ροή κρατήσεων έως και το φθινόπωρο ενισχύουν τη βιωσιμότητα των καταλυμάτων. Οι διαχειριστές φαίνεται να εφαρμόζουν πιο ώριμες στρατηγικές τιμολόγησης, ισορροπώντας μεταξύ πληρότητας και εσόδων.

Τα Ιόνια Νησιά σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση πληρότητας πανελλαδικά, με άνοδο 10,55%, φτάνοντας το 27,6%, ενώ οι τιμές κινήθηκαν ανοδικά κατά 2,54%, στα 157,7 ευρώ.

Η σταθερά υψηλή ζήτηση, σε συνδυασμό με ήπια αύξηση των τιμών, δημιουργεί ένα ισορροπημένο περιβάλλον για διαχειριστές και επενδυτές. Η περιοχή αναδεικνύεται σε ελκυστική επιλογή για όσους επιδιώκουν απόδοση με μικρότερη εποχικότητα και υψηλή ποιότητα επισκεπτών.

Κυκλάδες: Το 2025 έφερε «διόρθωση»
Αντίθετα, οι Κυκλάδες παρουσίασαν μείωση πληρότητας κατά 9,5%, και πτώση τιμών κατά 13,2%, στα 220,5 ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Αύγουστο τα καταλύματα οριακά ξεπέρασαν το 60% σε πληρότητα, ενώ η εποχικότητα είναι έντονη και η σεζόν περιορίζεται στο διάστημα Μαΐου – Σεπτεμβρίου.

Η μείωση αυτή αποδίδεται σε μια σειρά παραγόντων: μεταβλητότητα στη ζήτηση, αυξημένο κόστος λειτουργίας, αλλά και η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη, που φαίνεται να επηρέασε το κλίμα εμπιστοσύνης.

Οι διαχειριστές στις Κυκλάδες καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους, δίνοντας έμφαση στην επικοινωνία ασφάλειας, την ευελιξία τιμών και την επέκταση της σεζόν μέσα από θεματικές μορφές τουρισμού.

Θεσσαλονίκη: Μικρή πτώση, αλλά σταθερή αγορά
Η Θεσσαλονίκη εμφάνισε μείωση πληρότητας κατά 3,28%, στο 46%, αλλά αύξηση τιμών κατά 6,82%, στα 68,6 ευρώ.

Η πόλη παραμένει σταθερή επενδυτική επιλογή, καθώς οι διακυμάνσεις της ζήτησης είναι περιορισμένες και η αγορά χαρακτηρίζεται από σταθερή ροή επισκεπτών καθ’ όλη τη χρονιά. Οι διαχειριστές φαίνεται να εστιάζουν περισσότερο στη βελτιστοποίηση των εσόδων ανά κράτηση, παρά στην αύξηση των ποσοστών πληρότητας.

Η «μάχη» των πλατφορμών
Στο μέτωπο των Online Travel Agencies (OTAs), η Booking ενισχύει θεαματικά το μερίδιό της. Σε παγκόσμιο επίπεδο, από το 2018 έως το 2024, ανέβηκε από 38,16% σε 48,87%, ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό της αυξήθηκε από 48,06% σε 56,73%. Αντίθετα, η Airbnb υποχώρησε στο 32,6%, από 37,9% πέρυσι.

Η επιτυχία της Booking αποδίδεται στις προωθητικές τακτικές, όπως εκπτώσεις για κρατήσεις μέσω κινητού, το πρόγραμμα Genius, αλλά και στην ολοκληρωμένη εμπειρία που προσφέρει στους ταξιδιώτες (πτήσεις, μεταφορές, δραστηριότητες).

Παράλληλα, παρατηρείται επιστροφή των direct bookings, με ολοένα περισσότερους διαχειριστές να επενδύουν σε ιδιόκτητες ιστοσελίδες, email marketing και επαναλαμβανόμενους πελάτες, χτίζοντας τη δική τους ανεξάρτητη ταυτότητα.

Πηγή: powergame.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου