Για την λανθασμένη επιλογή της μπάλας νούμερο 5 στα παιχνίδια του Προπαιδικού πρωταθλήματος, τοποθετήθηκε ο προπονητής Μιχάλη Βιτζηλαίος, εξηγώντας τους λόγους που η συγκεκριμένη μπάλα δεν είναι η κατάλληλη για τις αναμετρήσεις.
Αναλυτικά η τοποθέτηση του έμπειρου τεχνικού ήταν η ακόλουθη:
«Λάθος η επιλογή της μπάλας νούμερο 5 για παιδιά 8 έως 13 ετών.
Με το άρθρο μου αυτό θα ήθελα να αναφερθώ στην χρησιμοποίηση μικρότερης μπάλας για το πρωτάθλημα ποδοσφαίρου στην κατηγορία του Προπαιδικού που αναφέρεται σε παιδιά ηλικίας 10-11 ετών. Αυτά που παραθέτω παρακάτω δεν είναι καινούργια αλλά έχουν ειπωθεί εδώ και δεκαετίες. Είναι άξιο απορίας ότι ορισμένοι υπεύθυνοι δεν τα ξέρουν ή τελικά δεν δίνουν την αναμενόμενη και δέουσα προσοχή όταν αυτό έχει να κάνει με την σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών;
Σύμφωνα με τον κ. Χαράλαμπο Ζελενίτσα Καθηγητή Φυσικής αγωγής Ms Sport Management, Προπονητή ποδοσφαίρου σε σεμινάριο με θέμα την Μοντέρνα προπόνηση ποδοσφαίρου στις αναπτυξιακές ηλικίες που έλαβε μέρος στη Αθήνα στις σχολές Δούκα τα παιδιά από 8-13 ετών θα πρέπει να παίζουν ποδόσφαιρο με μπάλα νούμερο 4.
Η μπάλα νούμερο 5 που χρησιμοποιείται από τους ενήλικες είναι πολύ μεγάλη και βαριά για τα μικρά παιδιά. Τα παιδιά στην αναπτυξιακή τους ηλικία θα πρέπει να παίζουν με μπάλα νούμερο 4 τόσο από σωματικής και ψυχολογικής άποψης όσο και από τεχνικής και τακτικής άποψης.
Από άποψη σωματικής υγείας που είναι και το κυριότερο:
1. Έχουν λιγότερες πιθανότητες να τραυματίσουν τα γόνατα, τους μηρούς και τους αστραγάλους τους την στιγμή της επαφής με αυτήν.
2. Έχουν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν ΟΣΤΕΟΧΟΝΔΡΙΤΙΔΑ κνημιαίου κυρτώματος που είναι πολύ συχνή πάθηση σε νεαρούς ποδοσφαιριστές.
3. Μειώνουν την αρνητική επίδραση στην περιοχή της λεκάνης όταν κάνουν σουτ.
4. Δεν υπάρχουν αρνητικές επιδράσεις στην ανάπτυξη των οστών.
5. Λιγότεροι μώλωπες και μελανιές από τη σύγκρουσή τους με τη μπάλα.
Από Ψυχολογικής άποψης:
1.Αναπτύσουν περισσότερο την αυτοπεποίθησή τους καθώς χειρίζονται με μεγαλύτερη ευκολία τη μπάλα.
2. Η μικρότερη και ελαφρύτερη μπάλα υπακούει καλύτερα στη θέληση του νέου παίχτη.
3.Παρακινούνται περισσότερο λόγω της υψηλής επιτυχημένης απόδοσής τους και με την επίτευξη περισσότερων τερμάτων.
Από άποψη της Τεχνικής:
1. Επιτρέπει στο νέο παίκτη να εκτελεί πιο εύκολα ντρίπλα, μεταβίβαση , το παιχνίδι σε πρώτο χρόνο, τη προσποίηση, τη παραλαβή κ.λ.π.
2. Διευκολύνει το παιχνίδι στον αέρα ( κεφαλιές, ψηλές σέντρες, μεταβιβάσεις)
3. Προσαρμόζεται καλύτερα στο πόδι του νέου παίκτη λόγο μικρού ύψους του άκρου του, δίνοντάς του περισσότερη άνεση και ικανοποιητικό έλεγχο της μπάλας.
4. Ενθαρρύνει τα παιδιά να χρησιμοποιούν το πιό αδύνατο πόδι τους όταν χτυπούν ή ελέγχουν τη μπάλα.
Από τακτικής άποψης:
Βασικά επιτρέπει την ροή του παιχνιδιού από την μία πλευρά του γηπέδου στην άλλη. Αυτό είναι αδύνατον να επιτευχθεί με την μπάλα των μεγάλων.Η μπάλα καλύπτει μεγαλύτερη απόσταση και μάλιστα πιο γρήγορα. Έτσι το παιχνίδι μοιάζει περισσότερο με αυτό των ενηλίκων. Ενθαρρύνει το παιχνίδι από τα πλάγια με σέντρες για πιθανή κεφαλιά από τους επιθετικούς. Τα κόρνερ και τα φάουλ γίνονται με πολύ καλύτερο τρόπο. Ο τερματοφύλακας δεν προβληματίζεται στο ελεύθερο λάκτισμα. Επίσης παρακινεί τα παιδιά σε επίτευξη τερμάτων από μακρινή απόσταση όπως ακριβώς κάνουν και οι ενήλικες.
Τέλος παρακινεί το καθαρό παιχνίδι fair play καθώς τα ελεύθερα χτυπήματα και τα πέναλτι με μπάλα νούμερο 4 έχουν περισσότερες πιθανότητες να είναι επιτυχημένα από ότι εάν χρησιμοποιούνταν μπάλα νούμερο 5.
Για όλους αυτούς τους λόγους ζητάω από την Ε.Π.Σ.Δ. να ξαναδεί το θέμα της μπάλας και να μην χρησιμοποιείτε μπάλα νούμερο 5 στο Προπαιδικό πρωτάθλημα που αναφέρεται σε παιδιά δημοτικού σχολείου».

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ