Τοπικές Ειδήσεις

Σημαντικές αποφάσεις έλαβε η Επιτροπή Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης

Το ετήσιο πρόγραμμα διαμόρφωσης τουριστικής εμπειρίας και προβολής του δήμου Ρόδου για το έτος 2023 εγκρίθηκε ομοφώνως χθες το μεσημέρι στην συνεδρίαση της Επιτροπής Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης του Δήμου Ρόδου.
Όπως τόνισε ο εντεταλμένος αντιδήμαρχος Τουρισμού, Δημοσίων και Διεθνών Σχέσεων κ. Θανάσης Βυρίνης, ο σχεδιασμός δράσεων είναι μακρόπνοος και στοχευμένος, απαντώντας στις σύγχρονες επιταγές της τουριστικής προώθησης.
Ο αντιδήμαρχος Τύπου κ. Κώστας Ταρασλιάς (πρώην αντιδήμαρχος τουρισμού) αναφερόμενος στα αποτελέσματα των δράσεων τουριστικής προβολής και στις συνέργειες που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ του Δήμου Ρόδου και όλων των stakeholders, δήλωσε ότι: «Η τουριστική προώθηση είναι μία προσπάθεια που αφορά όλους μας. Και σε αυτή την προσπάθεια θέλησαν για πρώτη φορά να συμμετέχουν όλοι οι φορείς συντονισμένα. Η συνένωση δυνάμεων οδήγησε στα φετινά εντυπωσιακά αποτελέσματα. Βεβαίως η επαναδραστηριοποίηση του ΠΡΟΤΟΥΡ μας έδωσε τη δυνατότητα πιο ευέλικτων διαδικασιών ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τα αποτελέσματα μίας σειράς συνδυαστικών δράσεων».
Όπως ανέφερε ο κ. Ταρασλιάς στη συνέχεια, ο τρόπος παρουσίασης των προορισμών στις διεθνείς εκθέσεις τουρισμού έχει εξελιχθεί και η Ρόδος βρέθηκε πανέτοιμη να λάβει μέρος με το δικό της περίπτερο σε σημαντικές διεθνείς τουριστικές εκθέσεις. Σημείωσε συγκεκριμένα ότι η παρουσία του Δήμου Ρόδου στη διεθνή έκθεση τουρισμού του Λονδίνου τον περασμένο Νοέμβριο (WTM LONDON) ήταν εξαιρετική, γεγονός που επισημάνθηκε και από τον υπουργό Τουρισμού κ. Β. Κικίλια.
Στα θεαματικά αποτελέσματα της φετινής τουριστικής σεζόν αναφέρθηκε ακολούθως ο κ. Βυρίνης δηλώνοντας ότι το 2022 αποτελεί πλέον την νέα χρονιά-ορόσημο για το Ροδιακό τουρισμό αφού οι αφίξεις ήταν αυξημένες κατά 9% σε σύγκριση με το 2019. Συνολικά 2.550.000 αλλοδαποί επισκέπτες προσέλκυσε η Ρόδος μέσω πτήσεων τσάρτερ σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στατιστικά στοιχεία. Εάν προστεθούν σε αυτούς και οι τουρίστες που επισκέφθηκαν τη Ρόδο με ενδιάμεσες πτήσεις μέσω του «Ελευθέριος Βενιζέλος» αλλά και τους επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων, το νησί φιλοξένησε περισσότερους από 3 εκατ. τουρίστες συνολικά.
Ο βασικός στόχος του προγράμματος, σύμφωνα με τον κ. Βυρίνη είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της αποδοτικότερης προβολής της Ρόδου και κατ’ επέκταση των τουριστικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο νησί για το έτος 2023 με απώτερο στόχο την αύξηση της εισροής τουριστών στο νησί.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δράσεις οι οποίες ακολουθούν τις τάσεις του σύγχρονου τουριστικού marketing συμπεριλαμβανομένου του στρατηγικού σχεδιασμού. Περιλαμβάνονται επίσης δράσεις τουριστικής προβολής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αξιοποιώντας όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και ενημέρωσης, υλοποιώντας συγκεκριμένες ενέργειες συμπεριλαμβανομένων των εκθεσιακών συμμετοχών στις κύριες αγορές του εξωτερικού, της οργάνωσης προωθητικών ενεργειών και γενικά της χρήσης όλων των απαραίτητων εργαλείων προσέγγισης των αγορών – στόχων.
Στόχος της στρατηγικής προσέγγισης είναι να αναδειχθεί με ολοκληρωμένο τρόπο όλος ο τουριστικός πλούτος της Ρόδου από μία γκάμα ελκυστικών, ανταγωνιστικών και ώριμων τουριστικών προϊόντων. Αυτό, εκτός από τις δράσεις προβολής, θα επιτευχθεί με προτάσεις διαμόρφωσης και βελτίωσης της ίδιας της τουριστικής εμπειρίας, επεσήμανε ο κ. Βυρίνης. Το πρόγραμμα στοχεύει επίσης στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, για την οποία ήδη υπάρχουν αρκετά θετικά δείγματα. Άλλοι στόχοι είναι επίσης η προσέλκυση τουριστών υψηλής ποιότητας, η ομαλότερη γεωγραφική διασπορά της τουριστικής κίνησης στο νησί, η αύξηση της μέσης παραμονής των επισκεπτών. Μία διεθνής τάση είναι η αυξανόμενη κυριαρχία ενός πιο νεανικού κοινού (millennials) στη διαμόρφωση των ταξιδιωτικών προτιμήσεων και τάσεων, άρα καθίσταται αναγκαία η υιοθέτηση ενός πιο νεανικού και φιλικού ύφους στο περιεχόμενο προβολής και προώθησης της Ρόδου ως τουριστικού προορισμού με έμφαση στη βιωματική διάσταση μιας επίσκεψης στη Ρόδο.
Για ένα «πλούσιο» πρόγραμμα προβολής και προώθησης το οποίο κινείται στη σωστή κατεύθυνση, έκανε λόγο ο εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου κ. Σάββας Παγωνάκης, ενώ ο πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, κ. Χρήστος Μιχαλάκης, είπε ότι πέρα από τα ποσοτικά δεδομένα θα πρέπει να εστιάσει κανείς στα ποιοτικά στοιχεία, επισημαίνοντας ότι θα πρέπει όλοι μαζί οι φορείς να συναποφασίσουν ποια κατεύθυνση θα πρέπει να πάρει ο Ροδιακός τουρισμός και που θα πρέπει να φτάσει μέσα στην επόμενη δεκαετία. Τόνισε επίσης ότι θα πρέπει να δοθεί έμφαση στη διάσταση της προσβασιμότητας.
Ο διευθυντής του ΠΡΟΤΟΥΡ κ. Διονύσης Τσιλιγκίρης, είπε μεταξύ άλλων ότι ένας από τους βασικούς στόχους είναι η δημιουργία film office στη Ρόδο για την προσέλκυση κινηματογραφικών παραγωγών. Επίσης ανέφερε ότι μέσα από στοχευμένες δράσεις επιχειρείται η προσέλκυση επισκεπτών υψηλότερης εισοδηματικής στάθμης.
Ο κ. Αθηναγόρας Κωνσταντινίδης μέλος του ΔΣ του ΣΕΤΕ και του ΕΟΤ, αναφέρθηκε στο γεγονός ότι υπάρχουν πολλά τουριστικά σάιτ για τη Ρόδο με αποτέλεσμα να μην υφίσταται μία ενιαία προσέγγιση της τουριστικής προβολής του νησιού, και αυτό θα πρέπει να αναθεωρηθεί και να επανεξεταστεί. Οι σελίδες της Ρόδου στα σάιτ visitgreece.gr του ΕΟΤ και discovergreece.gr της Marketing Greece έχουν τα περισσότερα χτυπήματα συγκριτικά με τις υπόλοιπες, τόνισε ο κ. Κωνσταντινίδης, επισημαίνοντας ότι θα πρέπει να είναι μία, ενιαία η ηλεκτρονική σελίδα τουριστικής προβολής της Ρόδου και αντίστοιχα να μην υπάρχουν πολλά τουριστικά προφίλ για τη Ρόδο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (τα οποία συνδέονται με τα διάφορα ιντερνετικά σάιτ).
Μιλώντας για την επόμενη μέρα της τουριστικής προβολής της Ρόδου, ο πρόεδρος του ΠΡΟΤΟΥΡ κ. Αλέξανδρος Κολιάδης δήλωσε ότι όλες οι δράσεις θα πρέπει να γίνονται από ένα ενιαίο φορέα/οργανισμό ώστε να μην υπάρχει «διαίρεση/ διάσπαση» δυνάμεων που οδηγεί τελικά στην αποδυνάμωση της τουριστικής προώθησης του προορισμού.
«Ο κόσμος περιμένει από εμάς ό,τι καλύτερο γίνεται σε επίπεδο προβολής. Χρειάζεται πολλή περισσότερη διαφήμιση. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και πρέπει να ενισχυθούν οι συντονισμένες προσπάθειες προώθησης του προορισμού», τόνισε ο κ. Κολιάδης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου