Ειδήσεις

«Πάγωσε» η διαδικασία αποπληρωμής χρεών του Δήμου Ρόδου

Στο γραφείο του αντιδημάρχου Οικονομικών Ρόδου κ. Σάββα Διακοσταματίου πραγματοποιήθηκε χθες σύσκεψη με συμμετοχή υπηρεσιακών παραγόντων από την Διεύθυνση Πολεοδομικού Σχεδιασμού και την Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών με αντικείμενο τις αποζημιώσεις οι οποίες προκύπτουν από τα πολεοδομικά σχέδια και τις πράξεις εφαρμογών για μετά το 1983 και των αναλογιστικών μελετών πριν το 1983.
Όπως δήλωσε μετά το πέρας της σύσκεψης στους δημοσιογράφους ο κ. Διακοσταματίου: «Αυτή η συνάντηση έγινε, διότι προσπαθώντας να προωθήσουμε τα ληξιπρόθεσμα –για τα οποία έχω ξαναπεί ότι υπάρχει πρόβλημα-  απευθύνω εκ νέου έκκληση προς τους προμηθευτές μας, οι οποίοι έχουν ακόμη οφειλές από τον ΔΗΦΟΔΩ να έρθουν και να τα ρυθμίσουν με 12 δόσεις. Επειδή οι προμηθευτές μας είναι και οφειλέτες μας ταυτόχρονα, αρνούνται να αποδεχτούν την πρόταση της ρύθμισης διότι θεωρούν ότι θα δεσμευτούν για να πληρώσουν όλο το ποσόν. Δεν υφίσταται τέτοια υποχρέωση, δεν υπάρχει τέτοια περίπτωση, το διαβεβαιώνω ως αντιδήμαρχος Οικονομικών. Αν όμως δεν έρθουν τελικώς, τότε θα υποχρεωθούμε να γυρίσουμε πίσω αυτά τα χρήματα και θα τα χάσουμε! Είναι ένα μεγάλο θέμα. Δηλαδή έχουμε 5.900.000 ευρώ για να πληρώσουμε τον κόσμο και δεν έρχεται γιατί οφείλει ΔΗΦΟΔΩ και κάποιοι ενδεχομένως τους έχουν δώσει λάθος πληροφορίες ή λάθος συμβουλές. Ξαναλέω ότι δεν δημιουργείται καμία δέσμευση».
Ο αντιδήμαρχος Οικονομικών επέμεινε ότι τελεί εν αναμονή του νέου νόμου του υπουργείου Εσωτερικών, όπου   προβλέπεται με διαπιστωτική πράξη η διαγραφή των βεβαιωμένων οφειλών μέχρι την απόφαση του δικαστηρίου και απηύθυνε έκκληση προς πάσα κατεύθυνση να προχωρήσει η διαδικασία –χωρίς να αποτελεί αυτό δέσμευση.
«Είναι πράγματι απίστευτο, αν π.χ. σου χρωστάμε 10.000 ευρώ και μας χρωστάς 2.000 ευρώ, μπορούμε να το κάνουμε σε 12 δόσεις. Μπορείς να πληρώσεις 100 ευρώ και έλα να πάρεις 9.900 ευρώ! Δεν δημιουργείται καμία δέσμευση σε κανέναν. Έτσι κι αλλιώς, το ποσόν είναι βεβαιωμένο. Προκειμένου να μην χαθούν τα χρήματα, κάναμε σήμερα αυτή την σύσκεψη για να βρούμε εναλλακτικές λύσεις ώστε να πληρώσουμε αποζημιώσεις. Δηλαδή, αυτά που οφείλουμε για κοινόχρηστους χώρους, σχολεία, παιδικές χαρές κ.ο.κ. να πληρωθούν. Έδωσα κατευθύνσεις και περιμένω να ‘τρέξει’ η διαδικασία. Ούτως ή άλλως, αυτές οι συμφωνίες είναι δικαστικές αποφάσεις. Και σύμφωνα με την εγκύκλιο, δικαστικές αποφάσεις μπορούν να πληρωθούν μέσα από το πρόγραμμα ληξιπροθέσμων».
Όπως εξήγησε ο κ. Διακοσταματίου, για να πληρωθεί κάποιος πρέπει να έχει ασφαλιστική ενημερότητα, φορολογική ενημερότητα και δημοτική ενημερότητα. Το τρίτο δεν μπορεί να το παρέχει η δημοτική αρχή εφόσον υπάρχει οφειλή, όπως είχε γράψει η «δ».
«Εξετάζω και ένα εναλλακτικό σενάριο: αντί να πληρώσω τους προμηθευτές οι οποίοι δεν έρχονται να κάνουν αυτή την ρύθμιση, να πληρώσω άλλη οφειλή του Δήμου η οποία πάει προς τους δημότες μας» ανακοίνωσε ο αντιδήμαρχος.
Σε ερώτηση σχετικά με το σύνολο των οφειλών, είπε ότι δεν είναι διευκρινισμένες επακριβώς και ενημέρωσε ότι την επόμενη εβδομάδα θα έχει συνάντηση με τον δήμαρχο Ρόδου ώστε να βρεθεί λύση, και να μην χαθεί το κονδύλι αυτό που υπάρχει διαθέσιμο (5.900.000 ευρώ).

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου