Την ανάγκη να προχωρήσει η Συνταγματική αλλαγή για να ιδρυθούν ιδιωτικά Πανεπιστήμια επανέλαβε για ακόμη μια φορά σήμερα ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος έφερε μάλιστα και το παράδειγμα της Βόρειας Κορέας σημειώνοντας ότι ακόμα και αυτή η χώρα έχει προχωρήσει στην ίδρυση τους.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο πλαίσιο της 82ης ΔΕΘ, επισκέφθηκε το πρωί την Τεχνόπολη όπου φιλοξενούνται επιχειρήσεις πληροφορικής, υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας και τόνισε με έμφαση την πρόθεση του να συγκρουστεί με την τυραννία της μετριότητας στα Ελληνικά Πανεπιστήμια που δεν επιθυμούν την αξιολόγηση και να απελευθερώσει τις δημιουργικές δυνατότητες της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Παράλληλα, σημείωσε ότι «όραμα του είναι η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα να γίνουν πόλος υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας». Σε ότι αφορά την πορεία της οικονομίας έδωσε έμφαση στην ανάγκη να τερματιστεί η υπερφορολόγηση καθώς η υψηλή φορολογία και οι εξαιρετικά υψηλές ασφαλιστικές  εισφορές υπονομεύουν την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.

«Τυραννία της μετριότητας» στα ελληνικά πανεπιστήμια

Πιο συγκεκριμένα αναφερόμενος στην κατάσταση που επικρατεί στα Ελληνικά Πανεπιστήμια ο πρόεδρος της ΝΔ σημείωσε:

«Μέχρι και η Βόρειος Κορέα απέκτησε ιδιωτικό Πανεπιστήμιο. Σήμερα εξάγουμε 60.000 φοιτητές σε περιφερειακές χώρες, όταν η χώρα μας θα μπορούσε να είναι ένα κέντρο εκπαίδευσης, όπου τα δημόσια Πανεπιστήμια θα βρίσκονται σε μία δημιουργική άμιλλα με τα ιδιωτικά. Θέλω να αλλάξουμε το άρθρο 16 και να δώσουμε τη δυνατότητα να δημιουργηθούν και ιδιωτικά Πανεπιστήμια στην χώρα μας… Η  έμφασή μου, όμως, παραμένει στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο. Θέλω να το ξεκαθαρίσω σε όλους του τόνους…  Και η πρότασή μας είναι μια πρόταση απελευθέρωσης του Δημόσιου Πανεπιστήμιου με μεγαλύτερη ευελιξία, μεγαλύτερη αυτονομία, περισσότερη αξιολόγηση, περισσότερη σύνδεση με την αγορά. Και δεν θα κουραστώ να το λέω: Ισορροπία μεταξύ δικαιωμάτων και υποχρεώσεων για όλους: Καθηγητές και φοιτητές. Το Κράτος παρέχει από το υστέρημα του Έλληνα φορολογούμενου, τη δυνατότητα σε κάθε Ελληνόπουλο να σπουδάσει δωρεάν. Αυτό σημαίνει ότι και ο φοιτητής έχει ορισμένες υποχρεώσεις… Να τελειώνει, παραδείγματος χάρη, εντός εύλογου χρονικού διαστήματος τις σπουδές του. Πολύ φοβάμαι ότι υπάρχει και μία τυραννία της μετριότητας στα ελληνικά Πανεπιστήμια, που βολεύεται πάρα πολύ από το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση, δεν κρίνουμε τους καθηγητές με βάση το δημοσιοποιημένο ερευνητικό τους έργο. Γιατί σήμερα αρκεί μια αναζήτηση στο google για να δούμε πραγματικά ποιος καθηγητής έχει πραγματικό βάθος και ποιότητα στην δουλειά του. Εμείς σε αυτήν την τυραννία της μετριότητος θα βρεθούμε απέναντι. Και θα απελευθερώσουμε τις δυνητικές δυνάμεις των Πανεπιστημίων. Είμαι σίγουρος ότι θα βρεθούν πολλοί καθηγητές και πάρα πολλοί φοιτητές οι οποίοι θα είναι ωφελημένοι από αυτή την πρωτοβουλία και θα τη στηρίξουν».

Σε δήλωσή του ο κ. Γαβρόγλου σχολίασε όλες τις τοποθετήσεις του κ. Μητσοτάκη για την Παιδεία, ενώ αναφερόμενος στη δήλωση, όπου χρησιμοποιήθηκε το παράδειγμα της Βόρειας Κορέας υποστήριξε: «Αφήνω ασχολίαστο τον θαυμασμό του Κυριάκου Μητσοτάκη για τη Βόρεια Κορέα».

Αναλυτικά η δήλωση του Κώστα Γαβρόγλου:

Σήμερα ο κ. Μητσοτάκης ξεπέρασε τον ίδιο του τον εαυτό στο ξετύλιγμα της ατζέντας του για τα Πανεπιστήμια. Ζήτησε από τη Θεσσαλονίκη ‘οι καθηγητές των ΑΕΙ να μπορούν να ιδρύουν επιχειρήσεις’. Αφήνω ασχολίαστο τον θαυμασμό του για την Βόρεια Κορέα. Θυμίζω στον κ. Μητσοτάκη ότι οι καθηγητές Πανεπιστημίου έχουν άλλο ρόλο και αν ήθελαν να γίνουν επιχειρηματίες, είμαι σίγουρος ότι δεν θα επέλεγαν την ακαδημαϊκή οδό.

Κατηγορεί εμένα προσωπικά ότι δεν ενισχύω την σύνδεση της αγοράς εργασίας με την ανώτατη εκπαίδευση. Πάλι αδιάβαστοι οι σύμβουλοι του κ. Μητσοτάκη. Την ίδια ώρα που έκανε τις δηλώσεις, συνεδρίαζε το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας και Ανθρωπίνου Δυναμικού, σκοπός του οποίου είναι η σύνδεση των πτυχίων με την αγορά εργασίας και στο οποίο συμμετέχουν εκπρόσωποι της εκπαίδευσης και των παραγωγικών φορέων!

Τουλάχιστον είναι ειλικρινής σε αυτό που θέλει να κάνει: Τη μία μέρα μιλώντας σε πρωτοετείς δημόσιου πανεπιστημίου εκθείαζε τις αρετές των ιδιωτικών πανεπιστημίων, την άλλη πρότεινε τα σχολεία να μην είναι υπό την εποπτεία της Πολιτείας αλλά να είναι αυτόνομα και σήμερα καλεί τους πανεπιστημιακούς να γίνουν επιχειρηματίες.

Ή δεν γνωρίζει τα της εκπαίδευσης ή τα γνωρίζει και προσπαθεί να την γελοιοποιήσει.

 

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ