ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Όπως φαίνεται τα «φουγάρα» σβήνουν σταδιακά στα νησιά και μαζί με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα μειώνεται και το κόστος της ενέργειας για τους Έλληνες καταναλωτές, καθώς εξοικονομούνται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.

«Δίχτυ ασφαλείας» δημιουργούν οι νέες υποδομές του ΑΔΜΗΕ, οι οποίες τείνουν να λύσουν οριστικά πλέον το χρόνιο πρόβλημα της ηλεκτροδότησης του νησιωτικού συμπλέγματος ενώ δημιουργούν «χώρο» για την ανάπτυξη των ΑΠΕ. Όπως φαίνεται τα «φουγάρα» σβήνουν σταδιακά στα νησιά (έχουν ήδη τεθεί σε εφεδρεία οι αυτόνομοι σταθμοί σε Σύρο, Πάρο, Μύκονο) και μαζί με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα μειώνεται και το κόστος της ενέργειας για τους Έλληνες καταναλωτές καθώς εξοικονομούνται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ το χρόνο από τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ).

Ήδη, όπως προβλέπεται στο δεκαετές πλάνο του ΑΔΜΗΕ ολοκληρώνεται και η δεύτερη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων (χθες, Δευτέρα, εγκαινιάστηκε ο υποσταθμός στη Νάξο) ενώ μέχρι το τέλος του 2020 θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τη διασύνδεση Νάξου-Σαντορίνης και το 2021 ο διαγωνισμός για τους υποσταθμούς σε Φολέγανδρο, Μήλο, Σέριφο (τέταρτη φάση της διασύνδεσης των Κυκλάδων). Σε αυτό το πλαίσιο, προχωρά και η μικρή διασύνδεση της Κρήτης (Κρήτη-Πελοπόννησος) η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, για να πάρει κατόπιν σειρά και η μεγάλη διασύνδεση (με την Αττική), η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2023.

Στόχος, παραμένει, σύμφωνα με τη διοίκηση του ΑΔΜΗΕ, μέχρι το 2027 να έχουν διασυνδεθεί τα Δωδεκάνησα και μέχρι το 2029 τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, η διασύνδεση των Δωδεκανήσων προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ θα γίνει μέσω του Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης Κορίνθου το οποίο είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί το 2021, ενώ το σημείο σύνδεσης στα Δωδεκάνησα θα είναι στην Κω ή στη Ρόδο. Αντίστοιχα για τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου είναι υπό μελέτη αν η διασύνδεση θα γίνει με τη Θράκη ή την Εύβοια (Αλιβέρι ή Λάρυμνα).

Γιατί είναι όμως τόσο σημαντικές οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις;

Η απάντηση έχει δοθεί ήδη τόσο από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη, όσο και από τον πρόεδρος& διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, κ. Μάνο Μανουσάκη. Όπως έχουν αναφέρει επανειλημμένως, πρόκειται για έργα α οποία συμβάλουν καθοριστικά όχι μόνο στην αύξηση της αξιοπιστίας του Συστήματος, αλλά και στην ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας με ηλεκτρική ενέργεια. Πρόκειται για υποδομές οι οποίες συνεπάγονται χαμηλότερο κόστος ενέργειας λόγω της παύσης λειτουργίας ακριβών μονάδων παραγωγής, αύξηση της συμμετοχής των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας με συνεπακόλουθο τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αύξηση της ασφάλειας εφοδιασμού και ενισχυμένη αξιοπιστία και ποιότητα τροφοδοσίας ηλεκτρικής ενέργειας.

Οι προϋποθέσεις για να «μπουν» εγκαίρως τα νησιά στην πρίζα

Το δεκαετές πλάνο του ΑΔΜΗΕ περιλαμβάνει επενδύσεις 5 δις. ευρώ. Μέχρι το 2030, αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί όλα τα βασικά έργα του Διαχειριστή στη χώρα. Όμως για να συμβεί αυτό υπάρχουν κάποιες προϋποθέσεις. «Ο ΑΔΜΗΕ βάζει τα νησιά στην πρίζα για να αποκτήσουμε πιο φθηνό και πιο καθαρό ρεύμα. Για να γίνει αυτό όμως, δεν αρκεί μόνο η δουλειά των εργαζομένων και της διοίκησης. Χρειάζεται στήριξη από την πολιτική ηγεσία, να αφήνουν τις διοικήσεις να προχωρούν, να μην υπάρχει micromanagement. Είχα την τύχη να δουλέψω με υπουργούς που λειτουργούν με αυτό τον τρόπο», ανέφερε ο κ. Μανουσάκης κατά την ομιλία του στα εγκαίνια του υποσταθμού στη Νάξο την Τρίτη.

Πηγή: insider.gr

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

Εγγραφείτε στο Newsletter της Δημοκρατικής. Καθημερινή ενημέρωση στο e-mail σας.