«Βουνά»… απλήρωτων λογαριασμών ρεύματος, νερού, τηλεφώνου, δόσεων και ασφαλιστικών εισφορών συσσωρεύονται στη Ρόδο, αφού πλέον η αγορά έχει στεγνώσει από μετρητά.
Νοικοκυριά αλλά και καταστήματα και επιχειρήσεις δεν μπορούν να εξοφλήσουν τους λογαριασμούς που συσσωρεύονται, με αποτέλεσμα οι διακοπές στην ηλεκτροδότηση αλλά και στην κινητή και σταθερή τηλεφωνία να διαδέχονται η μία την άλλη.
Οι οφειλές στη ΔΕΥΑΡ διογκώνονται, ενώ στην ηλεκτροδότηση -όπως μετέφεραν στη «δ» καλά πληροφορημένες πηγές- αναμένεται «τσουνάμι» διακοπών παροχής από τον Σεπτέμβριο, τόσο από τον ΔΕΔΔΗΕ όσο και από τις ιδιωτικές εταιρείες, αφού η κατάσταση με τους απλήρωτους λογαριασμούς στην εποχή του κορωνοϊού τείνει να ξεφύγει από κάθε έλεγχο απειλώντας ακόμα και τη βιωσιμότητα των παρόχων!
Είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως πέρα από τα εκατοντάδες νοικοκυριά, πολλές επιχειρήσεις και καταστήματα έχουν αφήσει απλήρωτους λογαριασμούς σταθερής και κινητής τηλεφωνίας γι αυτό και πολλά POS (λόγω της σύνδεσης με την τράπεζα μέσω διαδικτύου) έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας.
Ιδιοκτήτης καταστήματος παροχής κινητής και σταθερής τηλεφωνίας δήλωσε στη «δ», πως οι απλήρωτοι λογαριασμοί συσσωρεύονται από την εποχή της καραντίνας και μάλιστα οι πελάτες πλέον είτε αναζητούν το φθηνότερο συμβόλαιο της αγοράς, είτε όσοι δεν μπορούν να αποπληρώσουν τις οφειλές τους, αποκτούν και δεύτερη συσκευή με άλλον αριθμό που δεν απαιτεί μηνιαίο πάγιο αλλά κάρτα ανανέωσης χρόνου ομιλίας.
«Πριν μερικά χρόνια, κυκλοφορούσε ως ανέκδοτο ο επιχειρηματίας να έχει τηλέφωνο με κάρτα και όχι με συμβόλαιο, σήμερα είναι όμως πραγματικότητα. Πολλοί πελάτες μας δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα πάγια της τηλεφωνικής τους σύνδεσης με αποτέλεσμα να διακοπεί. Προκειμένου να μην μείνουν χωρίς τηλέφωνο, επιλέγουν τη λύση της κάρτας ανανέωσης χρόνου ομιλίας. Από τον Μάρτιο και μέχρι σήμερα, οι απλήρωτοι λογαριασμοί συσσωρεύονται και όσα χρόνια είμαι στο χώρο, αυτό δεν έχει ξανασυμβεί. Ούτε καν στην εποχή της μεγάλης οικονομικής κρίσης… Για τον Ροδίτη, είτε καταστηματάρχη, είτε επιχειρηματία, ήταν αδιανόητο να κυκλοφορεί με κινητό τηλέφωνο με φραγή εξερχομένων κλήσεων ή ακόμα και εισερχομένων, ή με κομμένο σταθερό τηλέφωνο.
Όμως σήμερα είναι συνηθισμένο. Εχουμε πελάτες που κάποτε είχαν 5 και 10 εταιρικά τηλέφωνα και σήμερα προσπαθούν να κάνουν τη δουλειά τους με κάρτα των 12 ευρώ. Οι εταιρείες προχωρούν σε γενναίες προσφορές αλλά ο κόσμος δεν έχει λεφτά για να επωφεληθεί από αυτές. Το πρόβλημα για εμάς είναι μεγάλο, αφού είμαστε υποχρεωµένοι να αποδίδουμε κανονικά τον ΦΠΑ και το τέλος κινητής τηλεφωνίας ακόμα και για τους λογαριασµούς που δεν έχουμε εισπράξει», λέει στη «δ» ιδιοκτήτης καταστήματος κινητής τηλεφωνίας.
Στα ύψη έχει εκτοξευθεί και η παύση πληρωμών των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος τόσο προς τη ΔΕΗ όσο και προς τους υπόλοιπους προμηθευτές ρεύματος. Οι εταιρείες βλέπουν ήδη τις εισπράξεις τους να είναι μειωμένες κατά περίπου 30% και σε κάποιες περιπτώσεις να ανέρχονται και στο 40%, αφού οι καταναλωτές δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, εξαιτίας της ανεργίας και της κατρακύλας των μισθών και των εσόδων.
«Βουτιά» από τους απλήρωτους λογαριασμούς παρουσιάζουν και τα έσοδα της ΔΕΥΑΡ, αφού πολλοί καταναλωτές δεν αποπληρώνουν τους λογαριασμούς τους και όπως έχει ήδη γράψει η «δ», η μείωση των εισπράξεων, μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να φτάσει συνολικά στο 30%, με αποτέλεσμα να τίθεται ακόμα και θέμα επιβίωσης της εταιρείας.
Επιπλέον, η περίοδος της καραντίνας κατά την οποία οι επιχειρήσεις ήταν κλειστές αλλά και ο μικρός αριθμός εκείνων που άνοιξαν για την τουριστική σεζόν, έχουν κλονίσει σημαντικά τα έσοδα της ΔΕΥΑΡ, η οποία αναγκάστηκε να ζητήσει επιχορήγηση από το Δήμο Ρόδου με την μορφή άτοκου δανείου, προκειμένου να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία της.
Η «έκρηξη» των απλήρωτων λογαριασμών αναμένεται από τον Σεπτέμβριο, που θα αρχίσει σταδιακά το κλείσιμο των τουριστικών επιχειρήσεων οπότε και θα αποκαλυφθεί η «μαύρη τρύπα» στα έσοδα από την σεζόν στην χειρότερη τουριστική περίοδο της στα χρονικά τουρισμού.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ