Τοπικές Ειδήσεις

Επί ξυρού ακμής για το πλοίο της άγονης γραμμής – Οι δήμαρχοι Κάσου, Καρπάθου και Ανάφης στην «Κ»

Το πλοίο που θα εξυπηρετούσε την άγονη γραμμή κρίθηκε μη αξιόπλοο εν μέσω της τουριστικής σεζόν – «Καμπανάκι» κρούει η Κάσος

Αποτελούν τα καλά κρυμμένα «μυστικά» του τουρισμού για παρεΐστικες, χαλαρές και οικονομικές διακοπές με θέα τη θάλασσα του Αιγαίου, μακριά από τη μαζικότητα των Κυκλάδων. Όμως, η Κάρπαθος, η Ανάφη και κυρίως η Κάσος αντιμετωπίζουν ένα σημαντικό πρόβλημα στη μέση της καλοκαιρινής σεζόν: έμειναν χωρίς το βασικό πλοίο που τις εξυπηρετούσε.

Κάθε καλοκαίρι, το… ιστορικό «Πρέβελης» εκτελούσε δύο φορές την εβδομάδα το δρομολόγιο από τον Πειραιά, με στάσεις σε κάποια νησιά των Κυκλάδων (μεταξύ των οποίων και η Ανάφη) και σε δύο λιμάνια της Κρήτης, για να πιάσει μετά την Κάσο, την Κάρπαθο, τη Χάλκη και τη Ρόδο.

Πέρα από αυτό, το «Blue Star Patmos» εκτελεί κάθε Τρίτη δρομολόγιο προς την άγονη γραμμή, ενώ υπάρχει και γρήγορο πλοίο που κάνει δρομολόγια από τη Σητεία της Κρήτης προς Κάρπαθο, Κάσο και Ρόδο.

Έπειτα από μια πολύμηνη διαδικασία, την άνοιξη το ΣτΕ αποφάσισε ότι τη θέση του πλοίου «Πρέβελης» – το οποίο εδώ και 20 χρόνια συνέδεε τη λεγόμενη «άγονη γραμμή» – θα πάρει το «Olympus», το οποίο ανήκει στην εταιρεία που μειοδότησε στον σχετικό διαγωνισμό. Η εκτέλεση της γραμμής από το συγκεκριμένο πλοίο έχει σύμβαση μέχρι τις 31/10/2022, με δικαίωμα ανανέωσής της έως τις 28/02 του 2023.

Ωστόσο, το «Olympus» κρίθηκε μη αξιόπλοο έπειτα από επιθεώρηση αυτή την εβδομάδα, με αποτέλεσμα να σημάνει συναγερμός στο υπουργείο Ναυτιλίας, το οποίο κάνει αγώνα δρόμου για να βρεθεί πλοίο μέχρι την Παρασκευή.

Αναζητείται λύση
Σε ανακοίνωσή του, παραθέτοντας παράλληλα ένα ιστορικό της δικαστικής διαμάχης για το ποια εταιρεία θα αναλάβει την «άγονη γραμμή», το υπουργείο Ναυτιλίας εξηγεί ότι βρίσκονται σε εξέλιξη όλες οι απαραίτητες ενέργειες με σκοπό την αποκατάσταση της ομαλής εκτέλεσης των δρομολογίων και τη μετακίνηση επιβατών και οχημάτων κυρίως στα νησιά της Καρπάθου και της Κάσου.

Σημειώνεται ότι έχουν κινηθεί οι διαδικασίες του ν.4948/2022 για την κάλυψη επειγουσών συγκοινωνιακών αναγκών, ενώ υπάρχουν και διαρκείς επικοινωνίες με ακτοπλοϊκές εταιρείες για την κανονική εκτέλεση, με κάθε τρόπο, του δρομολογίου της Παρασκευής 15 Ιουλίου.

Μιλώντας στην «Κ», ο δήμαρχος Καρπάθου, Ιωάννης Νισύριος, εκτιμά ότι θα βρεθεί λύση και ότι κατά πάσα πιθανότητα το «Blue Star Patmos» θα αναλάβει και το έργο του «Οlympus» για το καλοκαίρι, ενώ έχει σύμβαση από τον Οκτώβριο να ξεκινήσει δρομολόγια τρεις φορές την εβδομάδα.

Σημειώνοντας ότι πρόκειται για μια εξαιρετική τουριστική χρονιά για την Κάρπαθο, επισημαίνει ότι από τα μέσα Ιουλίου ξεκινούν και τα δρομολόγια από τη Σητεία προς Κάρπαθο και Κάσο με ταχύπλοο.

Αποκλεισμένη η Κάσος
Κάρπαθος, Ανάφη και Κάσος είναι νησιά με διαφορετική δυναμικότητα: η πρώτη ως μεγαλύτερη σε έκταση και πιο γνωστή διαθέτει αερολιμένα, η δεύτερη ως πιο κοντινή είχε μέχρι πρότινος τέσσερα δρομολόγια την εβδομάδα από Πειραιά (δύο με το Blue Star και δύο με το «Πρέβελης»), ενώ στην πιο δυσχερή θέση βρίσκεται η τρίτη καθώς μένει μόνο με το ένα δρομολόγιο από το «Blue Star Patmos«, ενώ διαθέτει ένα μικρό δημοτικό αεροδρόμιο.

Οι κάτοικοι της Κάσου έχουν ήδη προχωρήσει σε κινητοποιήσεις αυτήν την εβδομάδα για τον αποκλεισμό τους, ενώ ο δήμαρχος του νησιού, Μιχαήλ Ερωτόκριτος, σημειώνει στην «Κ» ότι οι κινητοποιήσεις αυτές θα κλιμακωθούν αν δεν βρεθεί λύση ώστε να τελεστεί το δρομολόγιο της Παρασκευής.

Σημειώνεται ότι με το «Olympus» επρόκειτο να πάνε στην Κάσο περίπου 120 άτομα στις αρχές αυτής της εβδομάδας. Οι άνθρωποι αυτοί δεν μπόρεσαν να έρθουν με το πλοίο της Τρίτης, καθώς ήταν πλήρως κλεισμένο.

Λόγω της έλλειψης ακτοπλοϊκής σύνδεσης, αλλά και λόγω της χαμηλής ξενοδοχειακής δυναμικότητας (διαθέτει 400 κλίνες και ελάχιστα Airbnb) ο κ. Ερωτόκριτος αναμένει ότι η Κάσος θα «πιάσει» τους μισούς επισκέπτες σε σχέση με πέρσι που ήταν 15.000 άτομα.

Το νησί επισκέπτονται κυρίως άνθρωποι που έχουν καταγωγή από εκεί και έχουν μετακομίσει στη διπλανή Κάρπαθο, την Αθήνα, αλλά και τις ΗΠΑ.

Το πλήγμα δεν είναι μόνο για τον τουρισμό, καθώς η Κάσος κινδυνεύει να βρεθεί χωρίς κρίσιμες προμήθειες, κυρίως ευπαθή προϊόντα, αν έρχεται πλοίο από τον Πειραιά μόνο μια φορά την εβδομάδα.

Η Κάσος, πάντως, συνδέεται με πλοίο με την Κάρπαθο, με το δρομολόγιο να διαρκεί περίπου 1,5 ώρα.

Δήμαρχος Ανάφης: «Προγραμματισμός μηδέν»
Λύση για το πρόβλημα που έχει προκύψει κατά πάσα πιθανότητα θα βρεθεί, αλλά ο δήμαρχος Ανάφης, Ιωάννης Ρούσσος, καταγγέλλει τον ελλιπή προγραμματισμό, σημειώνοντας ότι οι πρακτικές αυτές «καταδικάζουν τα νησιά μας».

Όπως λέει χαρακτηριστικά, δεν γίνεται 12 Ιουλίου – εν μέσω της τουριστικής σεζόν – ξαφνικά να μένει χωρίς πλοίο η «άγονη γραμμή» και να μην υπάρχει κάποιος σχεδιασμός.

Ο κ. Ρούσσος αποδίδει το πολυετές – όπως λέει – πρόβλημα στις απευθείας αναθέσεις που γίνονται στις πλοιοκτήτριες εταιρείες, λίγους μόνο μήνες πριν αρχίσει η τουριστική σεζόν, αντί να υπάρχει ένας προγραμματισμός από το φθινόπωρο ή από την αρχή του χρόνου.

Στην καλύτερη περίπτωση, όπως λέει, είναι διαθέσιμα δρομολόγια μόνο για τους επόμενους δύο μήνες. Έτσι, εξηγεί, οι ξένοι τουρίστες που κλείνουν τα ταξιδιωτικά πακέτα πολλούς μήνες πριν τη χώρα μας, δεν μπορούν να προγραμματίσουν το ταξίδι τους σε κάποιον προορισμό, όπως η Ανάφη.

Πηγή kathimerini.gr

Σοφία Χαλδαίου

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου