Ειδήσεις

Δύο χωριστές (;) συσκέψεις για τον θαλάσσιο τουρισμό

  • Φ. Χατζηδιάκος: «Η Ρόδος είναι καλός προορισμός και για τις εταιρείες κρουαζιέρας»
  • Γ. Χατζημάρκος: «Η φθίνουσα πορεία της κρουαζιέρας οφείλεται σε δικά μας λάθη και παραλείψεις»
  • Θ. Κόντες: «Η αστάθεια και η οικονομική κρίση οδήγησαν τα κρουαζιερόπλοια αλλού»

Η ενδυνάμωση του θαλάσσιου τουρισμού αποτέλεσε το  αντικείμενο των συσκέψεων που πραγματοποιήθηκαν χθες χωριστά  στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και στο Δήμο Ρόδου, αντί να πραγματοποιηθεί  μια κοινή, όπως  επέβαλλαν η κοινή λογική και η στοιχειώδης υπευθυνότητα.
Και στις δύο  συσκέψεις συμμετείχε κλιμάκιο της Ένωσης Ιδιοκτητών Κρουαζιερόπλοιων με επικεφαλής τον πρόεδρο  κ. Θεόδωρο Κόντε,  ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων καθηγητής του ΕΜΠ  κ. Κωνσταντίνος Μουντζούρης, το εκτελεστικό μέλος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας κ. Αντώνης  Καλούδης, ο  Αρχιπλοίαρχος της ναυτιλιακής εταιρείας Louis κ. Γιώργος Κούμπενας και ο πρόεδρος της Ένωσης Λεμβούχων Σαντορίνης κ. Μάκης Κανακάρης.
Προσκλήθηκαν και έλαβαν μέρος στην σύσκεψη  που πραγματοποιήθηκε στο  Δήμο Ρόδου, υπό την προεδρία του δημάρχου κ. Φώτη Χατζηδιάκου,  ο περιφερειάρχης κ.  Γιώργος Χατζημάρκος, ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Παναγιώτης Κουνάκης, η αντιδήμαρχος τουρισμού κ. Μαρίζα Χατζηλαζάρου, ο αντιδήμαρχος Πολεοδομικών Εφαρμογών κ. Γιώργος Κακούλης,  ο πρόεδρος του δημοτικού λιμενικού ταμείου κ. Μιχάλης Χριστοδούλου, ο διευθυντής του ΔΛΤΝΔ κ. Νώντας Αξιώτης,  η προϊσταμένη της διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Μαρίκα Δεληγιάννη, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί κ. Μιχάλης Μαστόρου, ο ναυτικός πράκτορας κ. Τσαμπίκος Χατζημιχάλης, ο λιμενάρχης κ. Νίκος Αρμπουνιώτης, ο προϊστάμενος του γραφείου ελέγχου διαβατηρίων λιμένος κ. Βασίλης Έξαρχος, ο προϊστάμενος του Τελωνείου κ. Βασίλης Κούρτης, ο προϊστάμενος του τμήματος ασφαλείας λιμένα κ. Παναγιώτης Ντόκος και άλλοι εκπρόσωποι φορέων.
Ανοίγοντας τη σύσκεψη ο δήμαρχος κ. Φώτης Χατζηδιάκος αναφέρθηκε  στην ανάγκη ενδυνάμωσης του θαλάσσιου τουρισμού.
«Υπάρχει διάχυτη η αντίληψη ότι έχουν  μειωθεί οι κατάπλοι  και ο αριθμός των τουριστών που έρχονται στη Ρόδο με τα κρουαζιερόπλοια. Στόχος μας είναι η βελτίωση των υποδομών  που διαθέτει το νησί και η παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου. Λόγος  έγινε και για την τιμή του νερού που παρέχεται στις εταιρείες κρουαζιέρας.  Θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό. Θέλουμε να δίνουμε το παρών σε όλες τις διοργανώσεις  και  να δείχνουμε πως η Ρόδος είναι καλός προορισμός και για  τις εταιρείες κρουαζιέρας. Θα κάνουμε ό,τι είναι εφικτό. Προσδοκώ σε γόνιμη συνεργασία», δήλωσε ο δήμαρχος κ. Φώτης Χατζηδιάκος.

Την άποψη ότι η κρουαζιέρα είναι «ο κοιμώμενος γίγαντας της ελληνικής οικονομίας», εξέφρασε ο  περιφερειάρχης κ.  Γιώργος Χατζημάρκος.
«Ο  συγκεκριμένος τομέας σήμερα δεν δείχνει δυναμική.  Είναι πολλές οι λύσεις που θα πρέπει να δώσουμε ώστε να αναπτυχθεί η κρουαζιέρα και να γνωρίσουν ανάπτυξη τα νησιά.  Και η χώρα χρειάζεται πόντους για το ΑΕΠ. Πιστεύω πως ο συγκεκριμένος κλάδος είναι ένα στοίχημα που θα πρέπει να κερδηθεί. ΄Εχουμε εξαιρετική συνεργασία με όλους τους φορείς. Είναι ανάγκη να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να δώσουμε το καλύτερο αποτέλεσμα.  Να προχωρήσουμε με κριτήρια και σχέδιο. Εκτός από πολιτικές αποφάσεις και τεχνικές λύσεις χρειάζονται και χρήματα. Θέλω να πιστεύω ότι θα διατηρηθούν οι πόροι από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η αριστερή στροφή της χώρας δεν αποτελεί  εμπόδιο για να υπηρετήσουμε κλάδους  που μπορούν να δημιουργήσουν ανάπτυξη. Πρέπει να λειτουργήσουμε γρήγορα και δώσουμε την σωστή κατεύθυνση. Μπορούμε να καταλήξουμε σε αποφάσεις που θα καταστήσουν τα λιμάνια μας πνεύμονες ανάπτυξης», τόνισε ο  περιφερειάρχης κ. Γιώργος Χατζημάρκος.
Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του  ο κ. Χατζημάρκος χαρακτηριστικά είπε πως η κρουαζιέρα στην Ελλάδα «δεν αποτυπώνει ανάπτυξη που να είναι αντίστοιχη της δυναμικής της χώρας μας σε αυτόν τον τομέα, κατάσταση που οφείλουμε και μπορούμε να ανατρέψουμε με μεθοδευμένες κινήσεις, στοχευμένες ενέργειες και φυσικά, χάραξη εθνικής στρατηγικής».
Ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου τόνισε πιο πέρα «πως σαν χώρα διαθέτουμε προορισμούς με την μεγαλύτερη διεθνή αναγνώριση και σταθερά αυξημένη ζήτηση από πλευράς επισκεπτών, όπως η Σαντορίνη, η Ρόδος, η Μύκονος και η Κως και οφείλουμε ως εκ τούτου να βρούμε τον τρόπο μέσα από εκτενή και συνεχή διάλογο με όλους τους φορείς της Ναυτιλίας,  να επανακάμψει η κρουαζιέρα στα νησιά μας και να κατακτήσει το Αιγαίο την κορυφή στον διεθνή χάρτη προορισμών, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες των επισκεπτών».
Κλείνοντας ο κ. Χατζημάρκος επεσήμανε πως προς αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να γίνουν όλες οι κινήσεις τόσο από πλευράς πολιτείας όσο και από τους εμπλεκόμενους φορείς, θέτοντας όλοι ως προτεραιότητα την αποκατάσταση της εικόνας της ελληνικής κρουαζιέρας και μετατροπή των λιμανιών του Αιγαίου σε πνεύμονες ανάπτυξης και μαγνήτες προσέλκυσης επενδύσεων.
Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της σύσκεψης ο κ. Γιώργος Χατζημάρκος υπογράμμισε:
«Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είναι η καρδιά της ελληνικής κρουαζιέρας.  Είχα την ευκαιρία να συναντηθώ με τα  μέλη της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και να μιλήσουμε για το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των λιμενικών ταμείων και για τεχνικά ζητήματα. Εμείς είχαμε ξεκινήσει  τη διαδικασία αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των λιμένων  η οποία  προσέκρουσε στην άρνηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Πιστεύω πως τώρα ψύχραιμα θα συζητήσουμε για το θέμα.  Στα προηγούμενα χρόνια δεν έγινε η δουλειά που έπρεπε ούτε ίσως και οι συγκρούσεις που απαιτούντο για να φθάσει η κρουαζιέρα στην κορυφή.  Η κάμψη δεν οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες. Η φθίνουσα πορεία του κλάδου οφείλεται σε δικά μας λάθη και παραλείψεις. Δεν είχαμε τα αντανακλαστικά για να αντιδράσουμε σωστά στις εξελίξεις του συγκεκριμένου κλάδου. Οι επιβάτες της κρουαζιέρας επιλέγουν τα νησιά. Φταίμε εμείς  που έφυγαν. Να σταματήσουμε να κάνουμε λόγο  για δράκους, εχθρούς και θεωρίες συνωμοσίας. Εμείς και μόνο ευθυνόμαστε για την αποτυχία στην κρουαζιέρα».
Την άποψη ότι θα πρέπει να συσταθεί  εθνική επιτροπή για τον τομέα  εξέφρασε στην σύσκεψη ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας κ. Θεόδωρος Κόντες.
«Είχαμε  δεσμευθεί ότι θα  βοηθήσουμε και θα κάνουμε κινήσεις   που θα βοηθήσουν  τον τόπο. Η Ρόδος και  τα αλλά νησιά  είναι οι κατάλληλοι προορισμοί   για να προωθηθεί η κρουαζιέρα.  Μην τα βλέπουμε όλα μαύρα. Υπάρχουν αιτίες για τη μείωση της  κίνησης.  Η  αστάθεια  και η οικονομική  κρίση οδήγησαν τα κρουαζιερόπλοια αλλού.  Εμείς είμαστε διατεθειμένοι να συνεργαστούμε.  Η κρουαζιέρα είναι η καλύτερη διαφήμιση. Οι επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων έρχονται ξανά για  διακοπές στα νησιά.  Επίσης, θα πρέπει να αναφέρω ότι οι πελάτες ζητούν νέους προορισμούς. Δεν είναι τυχαίο που η εταιρεία Luis περιέλαβε τη Σύμη στα προγράμματά της. Πρέπει να εφαρμοσθεί και σωστή λιμενική πολιτική. Θέλουμε επίσης να δημιουργηθεί εθνική επιτροπή κρουαζιέρας για την στήριξη του συγκεκριμένου κλάδου», δήλωσε ο κ. Θεόδωρος Κόντες.
Στην πολιτική που θα ακολουθηθεί στο εξής ώστε τα λιμάνια να είναι πιο λειτουργικά, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων κ. Κωνσταντίνος Μουτζούρης.
«Η νέα λιμενική πολιτική θα βασιστεί στη μη επέκταση του συστήματος. Χρειάζεται να εντατικοποιηθεί η χρήση των λιμένων. Έχουμε πολύ καλή συνεργασία με τη διοίκηση και τα στελέχη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου. Θα τους προσκαλέσουμε σε συνάντηση που  θα πραγματοποιηθεί  στις 12 Ιουλίου στον Πειραιά. Στόχος μας θα είναι η καλύτερη λειτουργία των λιμένων.  Πιστεύω ότι το σύστημα διοίκησης των λιμένων πάσχει. Θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο συνένωσης κάποιων φορέων», δήλωσε ο κ. Μουντζούρης.
Ο  πρόεδρος Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων τόνισε πως σε ορισμένες περιοχές της χώρας ορίστηκαν χερσαίες ζώνες αυθαίρετα.
«Σε πολλές περιοχές δεν χρειαζόταν να δημιουργηθούν χερσαίες ζώνες.  Δεν ήταν απαραίτητο να γίνει κάτι τέτοιο. Θα προσπαθήσουμε να εξετάσουμε ποιές δεν είναι απαραίτητες για να αποδοθούν στις κοινωνίες », δήλωσε ο κ. Μουτζούρης.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου