Συνεντεύξεις

Κ. Κυριακούλης: «Οι επιδόσεις των μαθητών μας στις Πανελλαδικές εξετάσεις ήταν και φέτος εξαιρετικές»

«Για μια ακόμη χρονιά οι επιδόσεις των μαθητών των Εκπαιδευτηρίων ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ στις Πανελλήνιες Eξετάσεις ήταν εξαιρετικές, πολύ καλύτερες στατιστικά από τις αντίστοιχες των μαθητών σε όλη την επικράτεια».
Στη μεγάλη επιτυχία που σημείωσαν και φέτος οι μαθητές των Εκπαιδευτηρίων «Ροδίων Παιδεία», αναφέρεται σε συνέντευξή του στη «δ», ο Γενικός Διευθυντής του σχολείου κ. Κυριάκος Κυριακούλης.
«Ο προσεκτικός σχεδιασμός, το έμπειρο και ικανότατο καθηγητικό δυναμικό, η απόλυτη οργάνωση και η προσήλωση στις ανάγκες του κάθε μαθητή ξεχωριστά, βοηθούν τους μαθητές μας να καταφέρνουν πάντα να έχουν πολύ υψηλές βαθμολογίες και να επιτυγχάνουν τους στόχους τους», δηλώνει ο κ. Κυριάκος Κυριακούλης.
Ο Γενικός Διευθυντής των Εκπαιδευτηρίων «Ροδίων Παιδεία» υπογραμμίζει πως το αίτημα της κοινωνίας για ποιοτική εκπαίδευση είναι μεγαλύτερο τώρα και θα γίνεται εντονότερο καθώς κάθε οικογένεια θα απαιτεί τη συστηματική καλλιέργεια των δεξιοτήτων και ικανοτήτων των παιδιών της.
Σε ερώτηση σχετικά με τις προτεραιότητες που θέτει για την νέα σχολική χρονιά, ο κ. Κυριάκος Κυριακούλης δηλώνει:
«Προτεραιότητα αδιαπραγμάτευτη για τα Εκπαιδευτήρια ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ήταν και συνεχίζει να αποτελεί η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές.Τα Εκπαιδευτήρια ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ φιλοδοξούν να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στο ελληνικό και διεθνές εκπαιδευτικό περιβάλλον και να ενισχύσουν την ελκυστικότητά τους μέσω της ανάδειξης του εκπαιδευτικού τους έργου»
Η συνέντευξη του κ. Κυριάκου Κυριακούλη, αναλυτικά:

• Πώς πήγαν φέτος οι μαθητές των Εκπαιδευτηρίων Ροδίων Παιδεία στις Πανελλήνιες Εξετάσεις;
Για μια ακόμη χρονιά οι επιδόσεις των μαθητών των Εκπαιδευτηρίων ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ στις Πανελλήνιες Εξετάσεις ήταν εξαιρετικές, πολύ καλύτερες στατιστικά από τις αντίστοιχες των μαθητών σε όλη την επικράτεια. Ειδικότερα στην κατηγορία των αριστούχων (γραπτές επιδόσεις από 18 έως 20) τα ποσοστά του σχολείου μας ήταν πολύ υψηλότερα. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην Τεχνολογική Κατεύθυνση στην οποία φοιτά ο κύριος όγκος των μαθητών, που στοχεύουν την εισαγωγή σε υψηλόβαθμες Πολυτεχνικές σχολές, τα ποσοστά των αριστούχων μας ήταν από 50% (ΑΟΔΕ) έως 500% (Μαθηματικά κατεύθυνσης , Φυσική κατεύθυνσης) υψηλότερα από τα αντίστοιχα πανελλαδικά. Ο προσεκτικός σχεδιασμός, το έμπειρο και ικανότατο καθηγητικό δυναμικό, η απόλυτη οργάνωση και η προσήλωση στις ανάγκες του κάθε μαθητή ξεχωριστά, βοηθούν τους μαθητές μας να καταφέρνουν πάντα να έχουν πολύ υψηλές βαθμολογίες και να επιτυγχάνουν τους στόχους τους.

• Τα στοιχεία σας δείχνουν αύξηση ή μείωση των αποφοίτων που συγκεντρώνουν τις προϋποθέσεις για να εισαχθούν σε καλές πανεπιστημιακές σχολές;
Για να απαντήσει κανείς με σιγουριά θα πρέπει να έχει ασφαλή στοιχεία για τις βάσεις των βαθμολογιών στις διάφορες σχολές. Ωστόσο μπορούμε να πούμε ότι παρά τη διαφαινόμενη αύξηση των βάσεων θα έχουμε σαφώς περισσότερους μαθητές που θα πετύχουν την εισαγωγή τους σε υψηλόβαθμες πανεπιστημιακές και πολυτεχνικές σχολές.

• Ποια θα ήταν η ευχή σας για την πρώτη των πρώτων κ. Κατερίνα Μισθού που συγκέντρωσε την πιο υψηλή βαθμολογία;
Η Κατερίνα Μισθού ήταν ανέκαθεν μεθοδική και αποτελεσματική και δεν συγκαταλέγεται τυχαία στους μαθητές με την υψηλότερη βαθμολογία. Εύχομαι στην Κατερίνα και σε όλα τα παιδιά να διατηρήσουν τον ενθουσιασμό, τη δύναμη και τη διάθεση να βελτιώνουν τον εαυτό τους και τους άλλους. Να έχει πάντα υγεία και χαμόγελο.

• Ζήτημα δημιουργήθηκε με τις εξετάσεις των μαθητών της Α’ Λυκείου εξαιτίας της τράπεζας θεμάτων, τη λειτουργία της οποίας υπερασπίστηκε με δηλώσεις του ο υπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος.
Εδώ θα πρέπει να λύσουμε μία παρεξήγηση που έχει δημιουργηθεί στο ευρύ κοινό. Τα όποια προβλήματα δημιουργήθηκαν εφέτος και είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση του ποσοστού των μετεξεταστέων μαθητών της Α΄ Λυκείου, δεν έχουν ως αιτία την Τράπεζα Θεμάτων. Το πρόβλημα προέκυψε, και εν μέρει αποκαταστάθηκε με πρόσφατη τροπολογία, από τον αλγόριθμο υπολογισμού του τελικού βαθμού του μαθητή και από τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να πληροί για την προαγωγή. Η λογική και το πνεύμα ύπαρξης και λειτουργίας μιας Τράπεζας Θεμάτων δεν με βρίσκει αντίθετο. Απαιτούνται βελτιώσεις, προσαρμογές για να διατηρηθεί αποτελεσματικός και αξιόπιστος ο νέος θεσμός.

• Πώς εξελίσσεται η κατάσταση στη χώρα και στη Ρόδο για την ιδιωτική παιδεία;
Το αίτημα της κοινωνίας για ποιοτική εκπαίδευση είναι μεγαλύτερο τώρα και θα γίνεται εντονότερο καθώς κάθε οικογένεια θα απαιτεί τη συστηματική καλλιέργεια των δεξιοτήτων και ικανοτήτων των παιδιών της και θα επιλέγει την εκπαίδευση που προετοιμάζει το άτομο να μαθαίνει και να προσαρμόζεται δια βίου σε μια κοινωνία υψηλής διακινδύνευσης, να διαχειρίζεται την πληροφορία, τον κίνδυνο και τις προσωπικές του σχέσεις, να καινοτομεί και να παράγει. Αυτή την εκπαίδευση μπορεί να παρέχει η ιδιωτική εκπαίδευση και τα καλά ιδιωτικά σχολεία και παρά την οικονομική πίεση που δέχονται τώρα προβλέπω σε σταδιακή ανάκαμψή τους. Σε ό,τι αφορά τα εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» έχουν διατηρήσει σταθερό τον αριθμό των μαθητών μας και μάλιστα στο Λύκειο καταγράφουμε αύξηση μαθητών. Το καλοκαιρινό σχολείο (summer school) κάθε χρόνο παρουσιάζει αύξηση μαθητών και η φετινή χρονιά είναι η καλύτερη όλων των εποχών με διπλασιασμό μαθητών και προσωπικού. Το αθλητικό κέντρο είναι πλέον σημείο αναφοράς με εκατοντάδες αθλητές όλων των ηλικιών και με συνεχή εμπλουτισμό των προγραμμάτων και αθλημάτων. Επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας στα απογευματινά προγράμματα εκπαίδευσης και απευθυνόμαστε πλέον σε όλους τους μαθητές τις Ρόδου με παροχές που περιλαμβάνουν φροντιστήρια δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κέντρα ξένων γλωσσών, κέντρα μελέτης, σχολές πληροφορικής και αναπτύσσουμε δυναμικά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Πιστεύω πως το μέλλον της ιδιωτικής εκπαίδευσης είναι ευοίωνο μόνο με προϋποθέσεις υψηλής ποιότητας, συστηματικής οργάνωσης και έμπρακτων αποτελεσμάτων. Η μέχρι τώρα πορεία του εκπαιδευτικού μας οργανισμού, εγγυάται την λαμπρή συνέχειά του.

• Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης υπήρξε διαρροή μαθητών προς τα δημόσια σχολεία και πως αντιμετωπίζει η διοίκηση των εκπαιδευτηρίων «Ροδίων Παιδεία» το θέμα;
Τα εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» τα τελευταία δύο χρόνια προσάρμοσαν την πολιτική διδάκτρων, προσφορών και υποτροφιών ώστε να στηρίξουν την επιλογή των οικογενειών για μια ποιοτική εκπαίδευση των παιδιών τους στο σχολεία μας. Παρά την αύξηση εγγραφών, η οικονομική στενότητα και δραματική μείωση εισοδημάτων πράγματι ανάγκασε γονείς να στερηθούν το αγαπημένο τους σχολείο. Είναι αλήθεια πάντως πως οι γονείς μας με στερήσεις και θυσίες προσπαθούν την πρωτόγνωρη αυτή κρίση να μην την πληρώσουν τα παιδιά τους και εμπιστεύονται τα εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»

• Ποιοί είναι οι στόχοι σας για τη νέα σχολική χρονιά ;
Προτεραιότητα αδιαπραγμάτευτη για τα Εκπαιδευτήρια ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ήταν και συνεχίζει να αποτελεί η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης σε όλους τους μαθητές.Τα Εκπαιδευτήρια ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ φιλοδοξούν να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στο ελληνικό και διεθνές εκπαιδευτικό περιβάλλον και να ενισχύσουν την ελκυστικότητά τους μέσω της ανάδειξης του εκπαιδευτικού τους έργου. Επιδιώκουν τη βέλτιστη ποιοτική οργάνωση, την ενίσχυση και διεύρυνση της εμβέλειας των εκπαιδευτικών τους δραστηριοτήτων.Ειδικότερα, στα όσα έχουν προγραμματιστεί για τη νέα σχολική χρονιά συγκαταλέγονται τα ακόλουθα:
(α) Ανάδειξη του επιπέδου ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Εμπλουτισμός της οργάνωσης των σπουδών μέσω νέων μεθόδων και συνεργασιών, όπως είναι για παράδειγμα ο σχεδιασμός καινοτόμων προγραμμάτων ενεργούς μάθησης και διαδικτυακής εκπαιδευτικής συνεργασίας. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η συστηματική λειτουργία της πλατφόρμας ηλεκτρονικής μάθησης. (β) Πολύπλευρη στήριξη του μαθητή προς την κατεύθυνση της αυτονομίας και του αυτοελέγχου(γ) Ανάπτυξη δεξιοτήτων στους μαθητές (επικοινωνίας, κριτικής σκέψης και επίλυσης προβλήματος)(δ) Ανάπτυξη της εφαρμοσμένης εκπαιδευτικής έρευνας σε επιλεγμένους τομείς (ενδεικτικά: εργαστηριακές ασκήσεις και αναφορές, εκπόνηση και συγγραφή ερευνητικών εργασιών) και των επιμορφωτικών δραστηριοτήτων για τους εκπαιδευτικούς (στοχευμένες παιδαγωγικές συναντήσεις)(ε) Λειτουργία επιπρόσθετων εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, όπως είναι για παράδειγμα τα θερινά προγράμματα.
(στ) Προσέλκυση μαθητών παρά την οικονομική κρίση, με τις ακόλουθες ενέργειες: ανάδειξη των πλεονεκτημάτων των προγραμμάτων σπουδών και βελτίωσή τους, βελτίωση μέριμνας προς μαθητές, διδασκαλία που αξιοποιεί τις δυνατότητες των ΤΠΕ και προσέλκυση ξένων μαθητών (λειτουργία ξενόγλωσσων θερινών προγραμμάτων)

• Η πρόταση των μαθητών σας για την αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων στην γέφυρα της Κρεμαστής βραβεύθηκε. Οι τοπικοί φορείς όμως έδειξαν ενδιαφέρον για την εφαρμογή της στη στιγμή που και το κόστος του έργου είναι πολύ μικρό;
Η πρόταση των μαθητών μας αποτέλεσε μία εναλλακτική για την αύξηση της ασφάλειας διάβασης της γέφυρας. Είναι λογικό ότι από τη στιγμή που πρόκειται για μια πρόταση με μια σειρά παρεμβάσεων και όχι ανακατασκευής της γέφυρας, το κόστος μιας τέτοιας εγκατάστασης να είναι σημαντικά μικρότερο. Εντούτοις, από τη στιγμή που το έργο μιας νέας γέφυρας είχε ήδη δημοπρατηθεί και παρά το ενδιαφέρον που έδειξαν τοπικοί φορείς, αλλά και Μ.Μ.Ε. από όλη την Ελλάδα, η πρότασή μας δεν προχώρησε στο στάδιο της υλοποίησης. Η ερευνητική αυτή εργασία είναι μία από τις πάρα πολλές που εκπονούν κάθε χρόνο οι μαθητές μας και διακρίνονται πανελλαδικά και αναδεικνύουν την ανάγκη οι νέοι να προβληματίζονται, να σχεδιάζουν και να ενεργούν. Οι μαθητές αυτοί που εκπόνησαν την συγκεκριμένη εργασία ανήκουν πλέον στους ενεργούς πολίτες και αυτό θα πρέπει να τονίσουμε. Το καλύτερο μέλλον του τόπου προϋποθέτει ποιοτική παιδεία στους νέους μας.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου