Ρεπορτάζ

Ξεκινά το τεράστιο έργο επέκτασης της μαρίνας Ρόδου

Το μεγαλύτερο ιδιωτικό έργο στη Δωδεκάνησο είναι η επέκταση της μαρίνας Ρόδου και η υλοποίησή του θα ξεκινήσει τον προσεχή Νοέμβριο, αμέσως μετά τη λήξη της τουριστικής περιόδου.
Η τελική, τυπική πια, έγκριση των σχεδίων της επέκτασης αναμένεται να δοθεί από το Υπουργείο Τουρισμού εντός του μηνός Μαΐου.
Η υπογραφή του υπουργού θα σηματοδοτήσει το τέλος μιας πολυετούς επενδυτικής προσπάθειας που ξεκίνησε πριν από 26 χρόνια, πέρασε δια πυρός και σιδήρου και κατέστρεψε επιχειρηματίες.
Σε ό,τι αφορά το διαδικαστικό κομμάτι της επένδυσης θα ισχύσουν τα ακόλουθα: Η ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού θα προχωρήσει την επόμενη εβδομάδα στην εξέταση των σχεδίων της επέκτασης. Πρόκειται για μια διαδικασία που δεν ξεκινά από το μηδέν, καθώς ολόκληρος ο φάκελος της επένδυσης, τα σχέδια και τα χρονοδιαγράμματα βρίσκονται από πέρυσι στα χέρια των επιτελών του Υπουργείου.
Με δηλώσεις που έγιναν προς τη ‘δημοκρατική’ έγινε ξεκάθαρο ότι «η οριστική απόφαση έγκρισης αναμένεται να δοθεί στο τέλος Μαΐου ή ενδεχομένως στις αρχές του Ιουνίου».
Το επόμενο βήμα προβλέπει μια σειρά γραφειοκρατικές διαδικασίες που αφορούν στις μελέτες των λιμενικών έργων, όπως και την εκκίνηση για την έκδοση των πολεοδομικών αδειών για τις χερσαίες υποδομές της μαρίνας Ρόδου. Τα αρχιτεκτονικά σχέδια των κτηρίων είναι ήδη έτοιμα και φέρουν την υπογραφή της «Benoy Architects», που ως εταιρεία έχει σχεδιάσει τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου και της μαρίνας του Μπαχρέιν, τη γκαλερί Brauuns της Δανίας, το συγκρότημα της Alibaba στο Jiangsu της Κίνας, την αστική όαση Adjan Walk στο Al Khobar της Σαουδικής Αραβίας, το αεροδρόμιο Jewel της Σιγκαπούρης, το θεματικό πάρκο Ferrari στο Yas Island του Άμπου Ντάμπι και μια σειρά άλλων, μεγάλων έργων στις πιο εμβληματικές πόλεις του κόσμου.


Το χρονοδιάγραμμα
Η υλοποίηση του έργου θα ξεκινήσει τον Νοέμβριο, αμέσως μετά τη λήξη της τουριστικής περιόδου. Η εκκίνηση θα γίνει με την επέκταση των λιμενικών υποδομών, η οποία προβλέπει επέκταση του μόλου και αύξηση της δυναμικότητας σε 730 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών. Ο προϋπολογισμός του έργου των λιμενικών εγκαταστάσεων ανέρχεται σε 18 εκατομμύρια ευρώ.
Ταυτόχρονα, θα ξεκινήσουν οι εργασίες διαμόρφωσης του τεράστιου οικοπέδου της μαρίνας, το οποίο εκτείνεται από το κτήριο των ιταλικών σφαγείων, διατρέχει όλο το παραλιακό μέτωπο μπροστά από τους παλιούς αλευρόμυλους, το κτήριο Μαλτέζου, την παλιά ΔΕΗ και καταλήγει μπροστά από το κτήριο της Εφορίας. Σε αυτό αρχικά θα κατασκευαστεί μεγάλο, υπόγειο πάρκινγκ και ακολούθως η αρχιτεκτονική μελέτη προβλέπει την ανέγερση κτηρίων για καταστήματα και διαμερίσματα υψηλών απαιτήσεων.
Έχει υπολογιστεί ότι θα απαιτηθούν τρία χρόνια ώστε να ολοκληρωθεί το σύνολο των κατασκευών που έχουν προβλεφθεί. Το κόστος της επένδυσης επέκτασης της μαρίνας Ρόδου ανέρχεται σε δυσθεώρητα οικονομικά μεγέθη.

Τα πρόσωπα
Από το έτος 1995 μέχρι σήμερα είναι πολλά τα πρόσωπα που ενεπλάκησαν στην επένδυση κατασκευής μιας μαρίνας ισάξιας του ονόματος της Ρόδου. Αρκετά από τα ονόματα ταλαιπωρήθηκαν επί μακρά σειρά ετών, είτε λόγω των γραφειοκρατικών αγκυλώσεων, είτε λόγω οικονομικών προβλημάτων. Για ένα σημαντικό αριθμό προσώπων το έργο αυτό αποτέλεσε αιτία επιχειρηματικής καταστροφής. Το παρελθόν αυτό ενισχύει την ανάγκη να αναδειχθούν τα πρόσωπα που τώρα, στο τέλος, έβαλαν «πλάτη» ώστε να κλείσει ο κύκλος της ατελείωτης αναμονής. Τόσο ο δήμαρχος Ρόδου Αντώνης Καμπουράκης, όσο και ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος παρουσιάζονται να έχουν στηρίξει σθεναρά και πρακτικά την ανάγκη το έργο της μαρίνας να προχωρήσει προς την απαγκύλωσή του. Η προσπάθεια αυτή οδήγησε και στην σχετική απόφαση έγκρισης που έδωσε πρόσφατα το δημοτικό συμβούλιο Ρόδου.
Επίσης, ο ίδιος ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης είναι ένθερμος υποστηρικτής της σπουδαιότητας του έργου και θα είναι εκείνος που θα υπογράψει την έγκριση των σχεδίων επέκτασης.
Ένα από τα πρόσωπα με τα οποία σίγουρα θα συνδεθεί η μαρίνα Ρόδου είναι ο κ. Θωμάς Τριανταφύλλου. Πρόεδρος της εταιρείας ‘Μαρίνες Ρόδου’ με το προηγούμενο επενδυτικό σχήμα, μπήκε στο έργο το έτος 2009 και με τη δική του συνδρομή το γιαπί μετατράπηκε στη μαρίνα που διαθέτει σήμερα η Ρόδος. Η δεκαετής οικονομική κρίση οδήγησε το προηγούμενο επενδυτικό σχήμα στην απόφαση να πουλήσει το έργο σε αμερικανικά κεφάλαια, οι επικεφαλής των οποίων έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης ξανά στο πρόσωπο του κ. Θωμά Τριανταφύλλου για να οδηγήσει το έργο στην ολοκλήρωση.
Η μαρίνα Ρόδου εισέρχεται πια στην τελική φάση της ολοκλήρωσης. Το έργο αυτό θα δώσει στη Ρόδο, αλλά και ευρύτερα στην Ανατολική Μεσόγειο μια πολυτελή υποδομή για τον θαλάσσιο τουρισμό και την αναψυχή γενικότερα. Το ίδιο έργο θα δώσει δουλειά σε μεγάλο αριθμό προσώπων και θα είναι η απαρχή για την περαιτέρω ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού για ολόκληρο το Νότιο Αιγαίο.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου