Ειδήσεις

360.400 θέσεις εργασίας από τα ελληνικά αεροδρόμια

Επιτακτική κρίνεται η ανάγκη βελτίωσης των υποδομών των αεροδρομίων της χώρας με δεδομένη την ενισχυμένη αεροπορική κίνηση που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα, όπως επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς.

Την ίδια στιγμή η αερομεταφορά αποτελεί μεγάλο μέρος του ΑΕΠ της χώρας, γεγονός που καθιστά επιβεβλημένη την ενίσχυση των παρεχόμενων υπηρεσιών κυρίως όσον αφορά στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που παρουσιάζουν έντονη δραστηριότητα. Υπολογίζεται ότι 360.400 θέσεις εργασίας σχετίζονται με τα ελληνικά αεροδρόμια, διατηρώντας μερίδιο 7,6% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιρειών (ΣΑΑΕ).
Αναλογικά η χώρα μας κατέχει ένα από τα μεγαλύτερα ποσοστά μεριδίου του ΑΕΠ που εξαρτάται από τα αεροδρόμια, μεταξύ 15 Ευρωπαϊκών χωρών. Συγκεκριμένα μετά την Ελλάδα, βρίσκεται η Τουρκία η οποία παρά το μέγεθος και την τουριστική της κίνηση διατηρεί 7,1% του ΑΕΠ από την δραστηριοποίηση των αεροδρομίων. Ακολουθεί η Πορτογαλία με 6,4%, η Ισπανία (5,9%) και η Ολλανδία. Την χαμηλότερη θέση στην κατάταξη μοιράζονται με ποσοστό 2,4% του ΑΕΠ τους η Ρωσία και η Ουκρανία.

Τα αεροδρόμια με την μεγαλύτερη κίνηση
Τα 39 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας εμφανίζουν σημαντική επιβατική κίνηση με την Θεσσαλονίκη να αποτελεί εμπορική πύλη των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης. Μετά τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) την μεγαλύτερη επιβατική κίνηση εμφανίζουν τα αεροδρόμια Ηρακλείου, Ρόδου, Κέρκυρας, Κω, Χανίων, Σαντορίνης, Μυτιλήνης, Σάμου και Μυκόνου η οποία στην πλειονότητά της αποτελείται από διεθνείς επιβάτες.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σε όλα ανεξαιρέτως τα περιφερειακά αεροδρόμια τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) κάνουν λόγο για ενίσχυση της κίνησης σε σχέση με πέρσι.

Ρεκόρ κίνησης στον ΔΑΑ. Από πού ήρθαν οι περισσότεροι ξένοι επιβάτες
Συνολικά κατά τη διάρκεια του 2014 μέσω του ΔΑΑ διακινήθηκαν 15,196 εκατ. επιβάτες, παρουσιάζοντας αύξηση 21,2% σε σχέση με το σύνολο του 2013.
Η κίνηση εξωτερικού ενισχύθηκε κατά 20,5%, με 9,928 εκατ. επιβάτες και κίνηση εσωτερικού – η οποία είχε εμφανίσει σημαντική κάμψη τα τελευταία χρόνια – κατά 22,5% με συνολικά 5,267 εκατ. επιβάτες. Ενδεικτικά της ανάκαμψης της φετινής τουριστικής κίνησης είναι η «γεωγραφία» των αεροπορικών αφίξεων στον ΔΑΑ. Οι Βρετανοί επιβάτες αποτέλεσαν το 17% του συνόλου των ευρωπαίων επιβατών το 2014, οι Γερμανοί το 15%, οι Ιταλοί το 6%, οι Γάλλοι το 5%, οι Ολλανδοί το 4%, οι Σουηδοί, οι Ελβετοί και οι Βέλγοι από 3% και οι Ισραηλινοί το 2%.
Εντυπωσιακή αύξηση εμφάνισαν οι επιβάτες από την Πολωνία οι οποίοι μπορεί μεν να αποτέλεσαν το 3% των επιβατών, ενισχύθηκαν όμως κατά 51% σε σχέση με το 2013. Εντυπωσιακή ενίσχυση παρουσίασαν οι Γερμανοί οι οποίοι ταξίδεψαν στην Ελλάδα κατά 23% περισσότεροι σε σχέση με πέρσι, όπως και οι Ελβετοί. Αυξημένοι κατά 19% οι Ιταλοί επιβάτες, κατά 18% οι Σουηδοί, κατά 17% οι Ολλανδοί, κατά 16% οι Γάλλοι, κατά 14% οι Βρετανοί σε σχέση με το 2013.

Πηγή reporter.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου