Ειδήσεις

Υπ. Παιδείας: Κατάργηση ασύλου, παράταση στα Μηχανογραφικά, «όχι» 4η Νομική, δεν αλλάζει το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ

«Θα προχωρήσουμε με ταχύτητα στην εφαρμογή του σχεδίου μας για ποιοτική Δημόσια Παιδεία και διασύνδεση με την αγορά εργασίας» δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

«Είναι μεγάλη χαρά που ξεκινώ τον κύκλο των επισκέψεων από το υπουργείο Παιδείας, θέλω να ευχηθώ καλή επιτυχία και καλή δύναμη στη νέα ηγεσία του υπουργείου. Δεν έχω κρύψει ποτέ ότι η Παιδεία αποτελεί για μένα απόλυτη πολιτική προτεραιότητα, θα προχωρήσουμε με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα στην εφαρμογή του σχεδίου μας για ποιοτική δημόσια παιδεία και διασύνδεση των πανεπιστημίων με την αγορά εργασίας», ανέφερε ο πρωθυπουργός.

Στη συνέχεια εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στους εκπαιδευτικούς που επιτελούν με αυταπάρνηση και με αγάπη το καθήκον τους λέγοντας πως «είναι σύμμαχοι μας στην προσπάθεια που θα καταβάλλουμε για όσο το δυνατόν καλύτερη Παιδεία για να μπορέσουν τα παιδιά μας να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός δύσκολου κόσμου που αλλάζει συνεχώς».

«Εμφαση μας πάντα είναι το αποτέλεσμα και όχι η επικοινωνία, το αποτέλεσμα για το πώς θα κάνουμε καλύτερη τη ζωή για την Ελληνίδα και τον Ελληνα με έμφαση πάντα στα παιδιά μας», πρόσθεσε στη συνέχεια.

Ο πρωθυπουργός έφτασε στο υπουργείο στις 9 το πρωί ακριβώς όπως ήταν προγραμματισμένο, κάτι το οποίο επισήμανε και ο ίδιος, λέγοντας ότι «όταν λέμε εννέα εννοούμε εννέα».

Στο υπουργείο τον πρωθυπουργό υποδέχτηκε η υπουργός Νίκη Κεραμέως. Ο πρωθυπουργός χαιρέτισε δια χειραψίας τους υπαλλήλους του υπουργείου και αντάλλαξε μερικές κουβέντες μαζί τους.

 

Στη συνέχεια ο κ. Μητσοτάκης κατευθύνθηκε προς το γραφείο της υπουργού όπου πραγματοποιείται η σύσκεψη για τις προτεραιότητες που έχει θέσει η κυβέρνηση για την Παιδεία, με τη συμμετοχή της υπουργού κ. Κεραμέως, της υφυπουργού για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής Σοφίας Ζαχαράκη και του υφυπουργού για θέματα ανώτατης εκπαίδευσης Βασίλη Διγαλάκη, καθώς επίσης και του Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη, ο οποίος συνοδεύει τον πρωθυπουργό στην επίσκεψή του.

 

Κατά την υποδοχή ήταν και ο υφυπουργός Αθλητικού Λευτέτης Αυγενάκης, ο οποίος όμως στη συνέχεια αποχώρησε.

Όπως είπε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως το εξεταστικό σύστημα δεν θα αλλάξει και θα μείνει ως έχει αλλά απλώς θα γίνουν βελτιωτικές κινήσεις σε στρεβλώσεις που πιθανόν να υπάρχουν. Είπε ακόμα ότι θα δοθεί παράταση στην υποβολή των Μηχανογραφικών και πως δεν θα ιδρυθεί η 4η Νομική στην Πάτρα.
«Θα δοθεί παράταση στην υποβολή των μηχανογραφικών ώστε να δούμε αν έχουν αδυναμίες τα νέα τμήματα. Θα ενημερωθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι», είπε.

«Δεν θα αλλάξει το εξεταστικό σύστημα στους βασικούς του άξονες, θα εξεταστούν αυτοί που θα δώσουν του χρόνου πανελλήνιες με το ίδιο σύστημα. Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα υπάρχει ρύθμιση για την κατάργηση του ασύλου. Θα είναι στο πρώτο νομοσχέδιο της κυβέρνησης 23 Ιουλίου», ανέφερε συγκεκριμένα η υπουργός.

Η Νίκη Κεραμέως είπε ότι «προχωράνε κανονικά οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής», ενώ ενημέρωσε ότι συζήτησε με τον πρωθυπουργός ο ζήτημα της δίχρονης προσχολικής αγωγής. «Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι υπάρχει όλο το δυναμικό. Γνώμονας μας να μην μείνει κανένα παιδί εκτός», ανέφερε.

Η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε ότι θα δοθεί παράταση στην υποβολή των μηχανογραφικών και ότι δεν θα προχωρήσει η ίδρυση νέας νομικής στην Πάτρα.
«Η χώρα μας έχει χιλιάδες άνεργους δικηγόρους, δεν χρειάζεται 4η Νομική», είπε χαρακτηριστικά.

«Συζητήσαμε για ένα νέο θεσμικό πλαίσιο με γενική κατεύθυνση να δώσουμε μεγαλύτερη αυτονομία στα σχολεία και στα πανεπιστήμια», είπε η κυρίας Κεραμέως.

Όσον αφορά το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι βασικές στρατηγικές επιλογές, οι στόχοι και οι άμεσες προτεραιότητες της κυβέρνησης διαμορφώνονται ως εξής:

Στρατηγικές Επιλογές

Εκπαίδευση που απελευθερώνει το δυναμικό των Ελλήνων

Στόχοι

Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Εμπιστοσύνη στο δημόσιο σχολείο

Ανάδειξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης από λύση ανάγκης για λίγους, σε συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.

Ανώτατη Εκπαίδευση: Για ένα αναβαθμισμένο Δημόσιο Πανεπιστήμιο

Άμεσες Κυβερνητικές Προτεραιότητες

Απελευθέρωση του σχολείου από τον ασφυκτικό έλεγχο του Υπουργείου – Μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς και τον διευθυντή.

Έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων και απόκτηση πιστοποιημένων γνώσεων πληροφορικής και ξένων γλωσσών.

Ουσιαστικός σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός από το Γυμνάσιο.

Ενίσχυση του θεσμού των προτύπων και των πειραματικών σχολείων

Ανασχεδιασμός της πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ενίσχυση ειδικής αγωγής.

Ίδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων.

Κατάργηση του Ασύλου ανομίας και πραγματική προστασία της ελεύθερης διακίνησης ιδεών.

Σημειώνεται ότι είναι η πρώτη επίσκεψη του πρωθυπουργού σε υπουργείο, με ιδιαίτερο συμβολισμό για την προτεραιότητα των ζητημάτων της Εκπαίδευσης για την κυβέρνηση.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου