Τοπικές Ειδήσεις

Ο Απόστολος Ασπράκης για το πρόβλημα της μη ύπαρξης αναγνωρισμένου οδικού δικτύου: «Υπάρχουν σαφείς πολιτικές ευθύνες»

• Το ζήτημα παραμένει σε εκκρεμότητα με ευθύνη του Δήμου Ρόδου • Σε κάποιες περιπτώσεις, οι υπηρεσίες εθελοτυφθούν • «Είναι καθαρά πολιτική η ευθύνη – Έχουν δοθεί πολλές άδειες, κατ’ εξαίρεση» • Κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς άδειες εκατοντάδες ξενοδοχεία και επιχειρήσεις

Στο σοβαρό πρόβλημα με την αναγνώριση των οδών σε διάφορα σημεία στο νησί της Ρόδου που απειλεί ξενοδοχεία και άλλες επιχειρήσεις με απώλεια αδειών, αναφέρθηκε χτες σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, ο αναπληρωτής περιφερειάρχης κ. Απόστολος Ασπράκης. Το θέμα είχε έρθει και το 2024 στη δημοσιότητα, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει διευθετηθεί με τον κ. Ασπράκη να επιρρίπτει ευθύνες στον Δήμο Ρόδου αλλά και σε υπηρεσίες.
«Το θέμα με την αναγνώριση των οδών είναι μία υποχρέωση του Δήμου Ρόδου (σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο) και τις κυκλοφοριακές συνδέσεις που αφορούν δημοτικές οδούς –και όχι περιφερειακούς δρόμους. Το πρόβλημα της ύπαρξης του αναγνωρισμένου δικτύου είναι μεγάλο καθώς αποτελεί προαπαιτούμενο για την έκδοση άδειας λειτουργίας σε επιχειρήσεις. Το ζήτημα αυτό επηρεάζει τη λειτουργία των επιχειρήσεων (και ξενοδοχείων) καθώς, δεν μπορούν να εκδώσουν πιστοποιητικό πυρασφάλειας, δεν μπορούν να καλύψουν με αστική ή ασφαλιστική ευθύνη τους πελάτες και τους υπαλλήλους τους, κ.ο.κ. Αντιλαμβάνεστε πως δίχως άδεια λειτουργίας, καμία επιχείρηση δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά. Και αυτό αποτελεί υποχρέωση του Δήμου Ρόδου» -όπως είπε.
Ο κ. Ασπράκης υπογράμμισε πως από το 2011 είχε επιβληθεί με ΦΕΚ η αναγνώριση των δημοτικών και πέριξ του δημοτικού δικτύου δρόμων, ενώ το 2021 υπήρξε υποχρέωση να αναγνωριστούν και οι εκτός σχεδίου δόμησης.
Ο ίδιος μίλησε για “διοικητικό παραλογισμό, εγκληματικό και σκανδαλώδη” όταν δεν αναγνωρίζεται ένας δρόμος, ο οποίος συντηρείται από τον Δήμο που τον ονοματοδοτεί και τον ηλεκτροδοτεί.
«Εδώ έρχονται και οι ευθύνες των αρμοδίων, αλλά και η ανάγκη τήρησης ελεγκτικών μηχανισμών. Το ποτήρι… ξεχείλισε με την άρνηση από πλευράς του Δήμου Ρόδου, σύνδεσης στο πυρηνελαιουργείο το οποίο καλείται να επεξεργαστεί 20.000 τόνους πυρήνα (!) Μιλάμε για ένα οικολογικό έγκλημα, για το οποίο πρέπει όλοι να κινητοποιηθούμε και να αναλάβουμε τις ευθύνες μας. Στο τέλος Ιουνίου, λήγουν 80 – 100 άδειες ξενοδοχείων στη Ρόδο, ενώ το πρόβλημα αγγίζει όλη την επιχειρηματική δραστηριότητα στο νησί».
Ο ίδιος δήλωσε ότι η υφιστάμενη κατάσταση, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια, ακόμα και κραταιές επιχειρήσεις να σφραγιστούν, ελλείψει αδειοδοτήσεως και κάλεσε τα στελέχη των εμπλεκομένων δημοτικών υπηρεσιών, να σπεύσουν σε άμεσες ενέργειες αποκατάστασης του …παραλογισμού που επικρατεί, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων Δήμων στην ελληνική επικράτεια. Σε διαφορετική περίπτωση, κινδυνεύουν να σφραγιστούν ακόμα και μεγάλες, υγιείς ντόπιες επιχειρήσεις.


«Μίλησα με την κα Άννα Παρασκευοπούλου η οποία μου είπε ότι είναι ευθύνη της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Εμείς είμαστε η αδειοδοτούσα αρχή, αλλά το προαπαιτούμενο είναι ευθύνη του Δήμου. Η ΠΝΑι απλά συγκεντρώνει κάποια δικαιολογητικά. Δεν είναι δική μας η ευθύνη. Είναι καθαρά πολιτική η ευθύνη. Έχουν δοθεί πολλές άδειες, κατ’ εξαίρεση…» -όπως είπε.
«Το πρόβλημα της μη ύπαρξης αναγνωρισμένου οδικού δικτύου αποτελεί πραγματικά σοβαρό ζήτημα, το οποίο επηρεάζει την οικονομική δραστηριότητα και την ανάπτυξη πολλών περιοχών στη Ρόδο.
Εκτιμώ ότι εθελοτυφλούμε στις περιπτώσεις όπου, οι υπηρεσίες του Δήμου έχουν εκδώσει οικοδομικές άδειες και συντηρούν τους εκτός σχεδίου πόλεως δρόμους, τους οποίους ονοματοδοτούν και σε πολλές περιπτώσεις ηλεκτροδοτούν, εν τούτοις, δεν τους αναγνωρίζουν ως κοινόχρηστους.
Αυτό έχει ως συνέπεια, να προκύπτουν σημαντικά εμπόδια για την έκδοση αδειών λειτουργίας, ακόμα και υφιστάμενων επιχειρήσεων εμπορίου, βιομηχανίας και ξενοδοχείων.
Το οξύμωρο της υφιστάμενης διαμορφούμενης κατάστασης είναι το γεγονός ότι, σε κάποιες περιπτώσεις επιχειρήσεων, με μεγάλο κυκλοφοριακό φορτίο, δεν απαιτείται από τη νομοθεσία κυκλοφοριακή σύνδεση, ενώ σε άλλες περιπτώσεις, οι επιχειρήσεις υποχρεούνται να διαθέτουν.
Οι επιπτώσεις αυτού του προβλήματος είναι πολλαπλές, καθώς έχουν άμεσο αντίκτυπο στην οικονομική τους δραστηριότητα και στη βιωσιμότητά τους. Χωρίς την αναγνώριση του οδικού δικτύου ως κοινόχρηστου, οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να εκπληρώσουν τις προϋποθέσεις, που απαιτούνται από τη νομοθεσία, για την έκδοση αδειών λειτουργίας. Αυτό με τη σειρά του μπορεί να οδηγήσει σε πρόστιμα, αναστολές λειτουργίας, απώλεια επιδοτούμενων προγραμμάτων, ακόμη δε και στο κλείσιμο των επιχειρήσεων, με αποτέλεσμα την απώλεια θέσεων εργασίας», είπε ο κ. Ασπράκης.
Είπε ακόμη ότι θα καλέσει και τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου κ. Γιάννη Πάππου, για να ζητήσει την παρέμβαση του ΕΒΕΔ επί του θέματος, καθώς η πολυνομία περιπλέκει τα πράγματα και καθιστά δύσκολη την επίλυση των προβλημάτων.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου