Οι αεροπορικές πτήσεις αποτελούν την πιο έντονη και επιβλαβής για το κλίμα μορφή μεταφοράς.

Οι υψηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και το 4,9% της ανθρωπογενούς υπερθέρμανσης του πλανήτη προέρχονται από τα αεροπλάνα.

Ωστόσο, οι αεροπορικές εταιρείες στην Ευρώπη δεν καταβάλλουν φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα τους και μόνο έξι χώρες της ΕΕ έχουν φόρους αεροπορικών εισιτηρίων.

Οι υπουργοί οικονομικών από εννέα ευρωπαϊκές χώρες θέλουν να δώσουν ένα τέλος σε αυτό. Ζητούν από την ΕΕ να εργαστεί σκληρότερα, προκειμένου να αντιμετωπίσει τη ρύπανση του άνθρακα από τις αερομεταφορές.

Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία και Ολλανδία, ζήτησαν από την επερχόμενη Ευρωπαϊκή Επιτροπή να λάβει μέτρα υπέρ της φορολόγησης των αεροπορικών μεταφορών.

Όπως επισήμαναν θα πρέπει να σταματήσει η φορολογική απαλλαγή των εταιρειών για την κατανάλωση καυσίμων.

Πώς οι Υπουργοί μπορούν να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις των αερομεταφορών

Οι υπουργοί έχουν στη διάθεσή τους αρκετά μέσα για να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις των αεροπορικών μεταφορών – από τους εθνικούς φόρους έως τη συνεργασία μεταξύ των κρατών – μελών για προτάσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η δημόσια ζήτηση για δράση και η ανάγκη να περιοριστούν οι εκπομπές που εκδηλώνονται στις αερομεταφορές, ολοένα και αυξάνονται. Γι’ αυτό, είναι σημαντικό ότι οι κυβερνήσεις και η Επιτροπή δρουν με ταχείς ρυθμούς.

“Είναι βαθιά άδικο ότι όλοι πρέπει να πληρώσουν φόρο για να γεμίσουν τα αυτοκίνητά τους, αλλά οι αεροπορικές εταιρείες δεν πληρώνουν ούτε το ελάχιστο του ειδικού φόρου καυσίμων, δήλωσε ο Andrew Murphy, διευθυντής αεροπορικών μεταφορών στην T & E.
Οι χώρες της ΕΕ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχουν τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε φορολογικά μέτρα που δεν απαιτούν ομοφωνία. Οπως οι εθνικοί φόροι εισιτηρίων, οι διμερείς συμφωνίες για τη φορολόγηση της κηροζίνης ή η ριζική μεταρρύθμιση της ευρωπαϊκής αγοράς άνθρακα για την αεροπορία”.

. πηγή tourismtoday.gr

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ