Καταναλωτές στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, εργαζόμενοι υπό συνεχή πίεση και ηλεκτρονικά καταστήματα σε απόγνωση, συνθέτουν το σκηνικό που επικρατεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο αυτή την περίοδο και στη Ρόδο αφού όλα έχουν μπλοκάρει έπειτα από το σκηνικό χάους που επικρατεί στις εταιρείες ταχυμεταφορών, λόγω της κατακόρυφης αύξησης της ζήτησης!
Εκατοντάδες παραλήπτες στη Ρόδο περιμένουν στο… ακουστικό τους για τα δέματα που δεν έφτασαν, τα τηλέφωνα στις εταιρείες κούριερ δεν σταματούν να χτυπούν και κανείς δεν ξέρει πότε θα εξομαλυνθεί η χαώδης κατάσταση που έχει διαμορφωθεί.
Εκατοντάδες χιλιάδες πακέτα και δέματα, παραμένουν επί μέρες στα κεντρικά σημεία διαλογής των εταιρειών στην Αθήνα και κανείς δεν γνωρίζει αν και πότε θα παραλάβει τα προϊόντα τα οποία στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.
Καθημερινά έξω από τα γραφεία εταιρειών κούριερ στη Ρόδο, σχηματίζονται ουρές από καταναλωτές που είτε σπεύδουν έπειτα από μεγάλες καθυστερήσεις να παραλάβουν τα δέματά τους είτε επισκέπτονται τα γραφεία για να αναζητήσουν χαμένα δέματα που δεν έφτασαν ποτέ στον προορισμό τους, παρότι πληρωμένα, την ίδια ώρα που οι υπάλληλοι και οι οδηγοί έχουν γίνει… σάκοι του μποξ για τους δυσαρεστημένους πελάτες χωρίς να φέρουν όμως καμία ευθύνη!
Το δεύτερο lockdown, o πολλαπλασιασμός των ηλεκτρονικών καταστημάτων στη διάρκεια της καραντίνας, οι εορτές των Χριστουγέννων, το «λουκέτο» στο λιανεμπόριο, η Black Friday και η Cyber Monday, αύξησαν σε δυσθεώρητα ύψη τις ηλεκτρονικές παραγγελίες με αποτέλεσμα οι εταιρείες κούριερ να σηκώσουν τα χέρια ψηλά!
Σύμφωνα με δεκάδες καταγγελίες που έχουν γίνει στη «δ», υπάρχουν παραγγελίες που υπό κανονικές συνθήκες θα είχαν διεκπεραιωθεί μέσα σε 48 ώρες, παραμένουν όμως ανεκτέλεστες από τον Νοέμβριο και ουδείς γνωρίζει πότε θα φτάσουν στη Ρόδο.
Ο μέσος όρος αναμονής πλέον είναι 10 με 15 ημέρες, όμως υπάρχουν παραγγελίες που παραμένουν ανεκτέλεστες από τις 25 Νοεμβρίου, όπως καταγγέλθηκε στη «δ», ενώ πολλά δέματα έχουν χαθεί.
Τα παράπονα πέφτουν βροχή και από τους ιδιοκτήτες καταστημάτων που δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους, στην περιφέρεια και στα νησιά, λόγω της μεγάλης αναμονής και ενόψει εορτών με τα καταστήματα να παραμένουν κλειστά, το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί σανίδα σωτηρίας. Όπως ανέφερε ιδιοκτήτρια καταστήματος στη «δ» που λειτουργεί και ηλεκτρονικά, οι πελάτες απογοητεύονται από την μεγάλη αναμονή και δεν προχωρούν σε αγορές καθώς φοβούνται ότι δεν θα προλάβουν να παραλάβουν μέχρι τις γιορτές ενώ πολλά δέματα γίνονται επιστροφές αφού έχουν «στραπατσαριστεί» τα προϊόντα στις αποθήκες και πολλά καταστρέφονται, με αποτέλεσμα ο παραλήπτης να αρνείται να τα παραλάβει.
Οι οδηγοί αλλά και οι υπάλληλοι γραφείων στις εταιρείες κούριερ, εργάζονται πυρετωδώς με υπερωρίες και σαββατοκύριακα, προκειμένου να καταφέρουν να αντεπεξέλθουν στην πρωτοφανή κίνηση της περιόδου ωστόσο σε πολλές περιπτώσεις μετατρέπονται σε εξιλαστήρια θύματα, αφού οι δυσαρεστημένοι καταναλωτές τους επιρρίπτουν ευθύνες και ζητούν εξηγήσεις αδίκως.
Όπως δηλώθηκε αρμοδίως στη «δ» από υπεύθυνο τοπικού καταστήματος εταιρείας κούριερ, η κίνηση έχει αυξηθεί έως και 70% και συνιστά υπομονή, καθώς γίνεται το καλύτερο δυνατό προκειμένου τα δέματα να φτάσουν στον προορισμό τους όσο πιο γρήγορα γίνεται. Χαρακτηριστικά ανέφερε πως από τις 15 παλέτες που υπήρχαν καθημερινά στην αποθήκη πλέον αυξηθεί στις 60 (!) και όσο περνάνε οι ημέρες αυξάνονται.
Αυτό που θα πρέπει να σημειωθεί είναι ότι πέρα από τα δέματα με διάφορα προϊόντα, δώρα, και ρούχα ένδυσης και υπόδησης, με τις εταιρείες κούριερ διακινούνται επίσης σημαντικά έγγραφα αλλά και φάρμακα, τα οποία είναι απαραίτητα στους παραλήπτες τους που όμως δεν μπορούν να τα παραλάβουν εγκαίρως.
Οι εταιρείες ταχυμεταφορών όπως καταγγέλλουν καταναλωτές, είχαν όλο το διάστημα να προετοιμαστούν και δεν το έκαναν, δημιουργώντας αλυσιδωτές παρενέργειες σε πελάτες και επιχειρήσεις, προσθέτοντας ακόμη ένα πλήγμα στην επιβαρυμένη λόγω κορωνοϊού οικονομία. Οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις είναι μεγάλες, προκαλώντας τις αντιδράσεις των καταναλωτών, ενώ από την πλευρά τους οι εταιρείες ταχυμεταφορών υποστηρίζουν ότι έχουν κάνει σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό, αλλά ο όγκος των παραγγελιών είναι τεράστιος.
Και οι τέσσερις μεγάλες εταιρείες ταχυμεταφορών πάντως, βάσει μεριδίου αγοράς, η ACS, η Γενική Ταχυδρομική, η ΕΛΤΑ Courier και η Speedex, είχαν καταστήσει σαφές εδώ και μέρες μέσω ανακοινώσεων ότι δεν θα είναι δυνατόν να αποφευχθούν οι καθυστερήσεις.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ