Ειδήσεις

Πρωτοποριακό πλάνο δράσεων τουριστικής προβολής με ορίζοντα τριετίας από την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου

Το πλάνο τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την περίοδο 2017-2018 παρουσιάστηκε σε ειδική εκδήλωση για τα ΜΜΕ που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Πέμπτης στο ξενοδοχείο Rodos Park.
Στην εκδήλωση, που συνδιοργανώθηκε από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και την Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου, η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Αθλητισμού και Πολιτισμού Μαριέτα Παπαβασιλείου, παρουσίασε τα αποτελέσματα δράσεων της πρώτης περιόδου εφαρμογής του τριετούς στρατηγικού πλάνου τουριστικής προβολής της ΠΝΑΙ. Τη συνέχεια του πλάνου, τους ειδικευμένους στόχους και τα πρωτοποριακά εργαλεία προώθησης και προβολής που έχει χρησιμοποιήσει ποτέ ελληνική περιφέρεια, παρουσίασε ο κ. Ιωσήφ Πάρσαλης, σύμβουλος marketing τουριστικού προϊόντος της Marketing Greece. Ο πρόεδρος της ΕΞΡ και της ΠΟΞ, Αντώνης Καμπουράκης μίλησε για τις συγκυρίες και απαιτήσεις για αειφορία συνεισφοράς του τουρισμού.
Την εκδήλωση παρακολούθησαν εκτός από τους δημοσιογράφους και εκπρόσωποι των τοπικών αρχών και φορέων και μεταξύ άλλων οι αντιπεριφερειάρχες Γιάννης Φλεβάρης, Φιλήμονας Ζαννετίδης και Θωμάς Σωτρίλλης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου Γιάννης Πάππου, ο αντιδήμαρχος Τέρης Χατζηιωάννου, οι περιφερειακοί σύμβουλοι Χρήστος Ευστρατίου και Δημήτρης Τσοπανάκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου Γιώργος Ματσίγκος, ο πρόεδρος των τουριστικών πρακτόρων Κώστας Κατσίβας, ο προϊστάμενος του ΕΟΤ Δωδεκανήσου Αγαπητός Ξάνθης και ο αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ Κώστας Κωνσταντινίδης. Χαιρετισμό απηύθυνε ο βουλευτής Δωδεκανήσου, Μάνος Κόνσολας.
Στην ομιλία της η αντιπεριφερειάρχης Μ. Παπαβασιλείου αναφέρθηκε στα σημαντικά επιτεύγματα της καμπάνιας κατά την πρώτη περίοδο εφαρμογής της, λέγοντας: “Έχοντας ως στόχο να αφήσουμε δυνατό το στίγμα του Νοτίου Αιγαίου στις διεθνείς αγορές, δημιουργήσαμε σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ και την Marketing Greece ένα πρωτοποριακό πλάνο δράσεων τουριστικής προβολής με ορίζοντα τριετίας. Τα αποτελέσματα από την πρώτη περίοδο εφαρμογής αυτού του στρατηγικού σχεδίου είναι αξιοσημείωτα και πλέον, έχουμε προχωρήσει στην επόμενη φάση, αξιοποιώντας σύγχρονα εργαλεία και νέες μεθόδους του τουριστικού Marketing. Για πρώτη φορά στα χρονικά κάθε προορισμός των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου, από το πιο μικρό μέχρι το πιο μεγάλο νησί έχει τις ίδιες ευκαιρίες προβολής. Αναδεικνύουμε τη μοναδικότητα του κάθε νησιού ξεχωριστά, τις εμπειρίες που προσφέρει στον επισκέπτη, έχοντας ως κεντρικό μας σύνθημα το Aegean Islands-Like No Other.
Οι δυνατότητες των νησιών μας είναι ανεξάντλητες και αυτές αναδεικνύουμε με τις κατάλληλες μεθόδους. Το εγχείρημα της προβολής μίας πολυνησιακής Περιφέρειας, όπως είναι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, είναι ιδιαίτερα απαιτητικό. Η περιφερειακή μας αρχή έχει όμως αποδείξει ότι δεν την πτοούν τα δύσκολα! Με τα κατάλληλα εργαλεία, τις συνέργειες και την απαιτούμενη τεχνογνωσία, την οποία έχουμε πλέον αποκτήσει, μπορούμε να κάνουμε θαύματα και ήδη έχουμε να παρουσιάσουμε σημαντικά επιτεύγματα. Άλλωστε οι προορισμοί από μόνοι τους αποτελούν πολλά, ξεχωριστά θαύματα. Βασικός μας στόχος είναι να παρακινήσουμε τους εν δυνάμει επισκέπτες απ’ όλες τις τουριστικές αγορές να επιλέξουν συνειδητά το Νότιο Αιγαίο για όλες τις μοναδικές εμπειρίες που μπορεί να προσφέρει”.
Τα βασικά αποτελέσματα από την πρώτη περίοδο εφαρμογής του τριετούς πλάνου τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, όπως τα παρουσίασε η κ. Παπαβασιλείου έχουν ως εξής:
-29 δημοσιογραφικές αποστολές μεγάλων Μέσων του εξωτερικού
-Φωτογράφιση μόδας στην Κω
-2 ειδικές ενέργειες με celebrities
-1 ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη από μέσο της Γαλλίας
-1 στοχευμένος διαγωνισμός στην Αγγλία
-12 ενέργειες δημοσιότητας
-Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου σε συνεργασία με τον ΕΟΤ ή και αυτόνομα, πραγματοποίησε δημοσιογραφικά ταξίδια από βασικές αγορές του εξωτερικού στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα
Ενέργειες Δημοσίων Σχέσεων σε διεθνές επίπεδο-Αποτελέσματα Δημοσιότητας
-Σε 41 νησιά του Νοτίου Αιγαίου
-950 έντυπα και online άρθρα
-19.000.000 συνολική κυκλοφορία μέσων
-4.000.000.000 μοναδικοί επισκέπτες κάθε μήνα στις σελίδες των ΜΜΕ που έχει προβληθεί η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
-9.500.000€ Ισοδύναμη διαφημιστική αξία (AEV*) της δημοσιότητας
Blogtrotters 2016
-31 blogger & digital ifluencers αποστολές (ψηφιακοί διαμορφωτές γνώμης)
-3.650 posts στα Μέσα Κοινωνικής τους Δικτύωσης
-48 Blogposts
-150.000.000 Social Media Impressions
-15 vlogs
Πλάνο δράσεων προβολής των νησιών μέσα από την καμπάνια “Aegean Islands. Like No Other”, το περιεχόμενο και τα εργαλεία που αναπτύχθηκαν:
-Δημιουργικές εφαρμογές και διαφημιστικά μηνύματα για κάθε νησί ξεχωριστά
– Story telling κείμενα για τα τουριστικά προϊόντα του Νοτίου Αιγαίου και για όλα τα νησιά σε ελληνικά και αγγλικά
-Διαδραστική πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου και επικοινωνίας με τις τοπικές αρχές και φορείς κάθε νησιού
-Διαδραστική πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου και επικοινωνίας με τις τοπικές αρχές και φορείς κάθε νησιού
– Ανάπτυξη αποκλειστικού campaign microsite για τις ανάγκες ψηφιακής προώθησης
– Ανάπτυξη ειδικών σελίδων στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
– Προώθηση και διαφήμιση των προορισμών στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
– Υλοποίηση Πλάνου Ψηφιακής Προώθησης
Ανάπτυξη περιεχομένου για όλους τους προορισμούς και τα τουριστικά προϊόντα του Νοτίου Αιγαίου
– 160 διαφημιστικές εφαρμογές
– 50 story telling κείμενα σε ελληνικά και αγγλικά, για όλα τα νησιά
Στο πλαίσιο της καμπάνιας “Aegean Islands. Like no Other” σχεδιάστηκε ψηφιακή καμπάνια με στόχο την ανάδειξη της ελληνικής λιακάδας και των εμπειριών που προσφέρουν τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου. Οι χρήστες διέδωσαν την ελληνική λιακάδα με «φωτεινές» εικόνες γεμάτες θάλασσα και ελληνικό καλοκαίρι, μοιράζοντας τη δική τους εμπειρία από έναν προορισμό του Αιγαίου. Η καμπάνια αναπτύχθηκε και εξελίχθηκε μέσα από ένα ολοκληρωμένο πλέγμα δράσεων και εργαλείων ψηφιακής επικοινωνίας.
-3.000 λιακάδες (sharing)
-1.000.000 απήχηση στα Social media (reach)
Τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου στο επίκεντρο της προώθησης στο ψηφιακό οικοσύστημα του Discovergregece.com
• με ειδικά ψηφιακά αφιερώματα για τους προορισμούς
• με προώθηση στην κεντρική σελίδα του Discovergreece.com
• με ανάπτυξη περιεχομένου για νέους προορισμούς
• με φιλοξενία Blog Posts
• με σταθερή προώθηση μέσω των Social Media λογαριασμών
Συµµετοχή σε περισσότερες από 20 τουριστικές εκθέσεις, workshops & roadshows στην Ελλάδα και σε αγορές – στόχος του εξωτερικού.
H Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου συμμετέχει στις εκθέσεις :
-Με δικό της περίπτερο
-Με αποκλειστική επικοινωνιακή καμπάνια
-Με όλα τα νησιά
-Με ιδιαίτερο, εντυπωσιακό σχεδιασμό και κατασκευή
Η επόμενη μέρα
Μιλώντας για τη δουλειά που έχει γίνει μέχρι σήμερα, ο κ. Πάρσαλης ανέφερε: «Πρόκειται για ένα μεγάλο και φιλόδοξο πλάνο με αρκετή δουλειά στο σχεδιασμό. Μιλάμε για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο το οποίο υλοποιήθηκε σε σημαντικό βαθμό και είχε ένα πολύ μεγάλο αποτέλεσμα. 150 εκατομμύρια άνθρωποι ανά τον κόσμο ήρθαν σε επαφή με το περιεχόμενο της καμπάνιας. Το πρόγραμμα βραβεύτηκε πέρυσι με τα Ermis Awards καθώς είχε ένα πολύ μικρό κόστος σε σχέση με το αποτέλεσμα. Αυτό επιτυγχάνεται με ένα ιδιαίτερο σχεδιασμό και συγκεκριμένη στόχευση. Το Νότιο Αιγαίο επισκέφθηκαν περισσότερο από 70 bloggers και Vloggers και δημιουργήθηκε μία νέα εικόνα για τους προορισμούς. Όλοι αυτοί οι bloggers και Vloggers είχαν ένα ιδιαίτερο στόχο περιεχομένου, δεν έδειξαν μόνο παραλίες, αλλά τη γαστρονομία, αυθεντικές πτυχές των νησιών …. Συνεχίζουμε λοιπόν την καμπάνια η οποία στοχεύει στο να αναδείξει τη μοναδικότητα των νησιών. Ταυτόχρονα να υπογράφουμε ως ένα σύμπλεγμα νησιών με την ορολογία Aegean Islands που αποτελεί ένα μεγάλο brand διεθνώς».
Το επόμενο βήμα
Όπως εξήγησε ο κ. Πάρσαλης η καμπάνια εξειδικεύει πλέον στην ανάδειξη των εμπειριών που προσφέρουν τα νησιά. Το κεντρικό σύνθημα Aegean Islands-Like No Other θα συνοδεύεται από το σλόγκαν Επιλέγω Νότιο Αιγαίο για όλες εκείνες τις ξεχωριστές εμπειρίες που μπορεί να ζήσει κανείς.
Αναλυτικότερα, ο κ. Πάρσαλης ανέφερε: «Σήμερα μετά από δύο χρόνια, η καμπάνια μεταβαίνει στο επόμενο βήμα. Οι βασικοί στρατηγικοί άξονες παραμένουν ίδιοι. Ο επόμενος στόχος μας είναι η ειδίκευση και η σύνδεση. Εξειδικεύουμε ακόμη περισσότερο την ευρύτερη καμπάνια σε κάθε νησί ξεχωριστά. Συνδέουμε το τουριστικό προϊόν του Νοτίου Αιγαίου με τις λέξεις πολιτισμός, αθλητισμός, γαστρονομία και προχωράμε στο πλέγμα των δράσεων προβολής, το οποίο είναι ολικό και ολιστικό. Περιλαμβάνει ψηφιακό πρόγραμμα που είναι ο πλέον σύγχρονος τρόπος προσέγγισης του κοινού που θέλουμε να προσελκύσουμε μέσα από ειδική ψηφιακή καμπάνια. Θα δημιουργήσουμε νέο περιεχόμενο, νέες ιστορίες, βίντεο κλπ. Θα ολοκληρώσουμε ένα πλήρες μιντιακό πρόγραμμα και ταυτόχρονα θα συνεχισθεί και ο άξονα της συμμετοχής της ΠΝΑι στην τουριστική βιομηχανία, τουριστικές εκθέσεις κλπ. Διατηρούμε τη μοναδικότητα, το Aegean Like No Other ως το κεντρικό μας concept, αλλά εμβαθύνουμε λιγάκι περισσότερο, οδηγούμε το slogan στην κατεύθυνση του Επιλέγω

Νότιο Αιγαίο, για κάθε στιγμή που είναι ξεχωριστή. Θα μεταφράσουμε την κάθε εμπειρία σε μία μοναδική στιγμή μέσα από κάποιες αλήθειες και ιστορίες που μεταφράζονται σε συναίσθημα… δεν θα μιλάμε γενικά για τη γαστρονομία, αλλά πώς το φαγητό επιδρά στο συναίσθημα του κοινού. Θα αναδείξουμε την ξεχωριστή εμπειρία όχι μόνο με βάση το προϊόν ήλιος και θάλασσα αλλά και από άλλες πτυχές του κάθε προορισμού.
Πέρυσι δημιουργήθηκαν πάνω από 52 διαφημιστικά υλικά, φέτος θα κάνουμε πάνω από 100. Θα δημιουργήσουμε νέο διαφημιστικό υλικό για κάθε νησί. Χρειαζόμαστε οπωσδήποτε κινηματογράφηση των νησιών και νέα βίντεο. Θα προσπαθήσουμε να λύσουμε το πρόβλημα του μεγάλου νησιωτικού συμπλέγματος… Θα το καταφέρουμε αποτυπώνοντας όχι μόνο οπτικά τα νησιά, θα μεταφέρουμε την εμπειρία από κάθε ένα από τα νησιά και θα δημιουργήσουμε μία βιβλιοθήκη μικρών ταινιών με στόχο την ψηφιακή προβολή. Ο κεντρικός πυλώνας είναι πάντα η ιστοσελίδα της καμπάνιας. Τώρα θα δούμε πώς θα επικαιροποιήσουμε την επίσημη ιστοσελίδα του Νοτίου Αιγαίου»
Νέες πρωτοποριακές
τεχνικές
Ο σύμβουλος της Marketing Greece, κ. Πάρσαλης αναφέρθηκε και στις νέες πρωτοποριακές τεχνικές που θα εφαρμοστούν, λέγοντας: «Για πρώτη φορά δε θα στοχεύουμε στον απεριόριστο ωκεανό των χρηστών του ίντερνετ αλλά σε χρήστες που εκείνη τη δεδομένη στιγμή ψάχνουν για ταξίδι. Περιορίζουμε πολύ το στόχο και απευθυνόμαστε αποκλειστικά στους ταξιδιώτες. Αυτό αυξάνει πολύ, όπως αντιλαμβάνεστε, τις πιθανότητες επιλογής για το Νότιο Αιγαίο. Το πρόγραμμα αυτό φιλοδοξούμε να ξεκινήσει από το Γενάρη και φυσικά θα συνοδευθεί από την καμπάνια σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και μεγάλα δίκτυα.
Σε επόμενη φάση θα εμπλουτίσουμε το πλάνο μας με αυτό που ονομάζουμε παρέμβαση του Νοτίου Αιγαίου στη ροή της δημοσιογραφίας. Θα υπάρχει περιεχόμενο που σε μεγάλα μέσα θα παρουσιάζεται ως αφιέρωμα. Θα υπάρξουν συνεργασίες με δίκτυα όπως το Tripadvisor ή την Google. Σε επίπεδο προβολής μεγάλων μέσων εξωτερικού εξετάζουμε συνεργασίες με μέσα και με δίκτυα, όπως το CNN, το Euronews, ή το BBC.
Σε ό,τι αφορά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, έγινε σημαντικό έργο μέχρι σήμερα το οποίο θα συνεχίσουμε με νέο περιεχόμενο και στοχεύοντας κυρίως στο εξωτερικό, θα συνεχίσουμε την αξιοποίηση των bloggers-vloggers. Θα προχωρήσουμε στη δημιουργία ενός ψηφιακού λευκώματος, όπου θα παρουσιάζεται με αυθεντικό τρόπο το κάθε νησί ξεχωριστά.
Το χαρτοφυλάκιο εφαρμόζεται σύμφωνα με την εθνική στρατηγική τουρισμού. Δεν είναι μόνο ο ήλιος και η θάλασσα, υπάρχουν πολλά άλλα προϊόντα, όπως ο πολιτιστικός, ο αθλητικός, ο συνεδριακός τουρισμός…
Προτάσεις, όπως η γαστρονομία, η φύση και η ευεξία, ενδυναμώνουν τον προορισμό για να δούμε σε ποιες αγορές και σε ποιο τμήμα αγοράς απευθύνονται τα προϊόντα. Θα δημιουργηθεί εν ολίγοις ένα εμπειριολόγιο για κάθε τμήμα αγοράς. Με την εξειδίκευση αυξάνουμε τις πιθανότητες επιτυχίας και θα είναι η πρώτη Περιφέρεια που θα το έχει πετύχει στην Ελλάδα.
Όσο πιο στοχευμένη είναι η επικοινωνία μας, προσεγγίζουμε αποτελεσματικότερα το κατάλληλο τμήμα αγοράς έχοντας καλύτερη ανταπόκριση των υποψήφιων επισκεπτών και είναι έτσι ευκολότερο να προσελκύσουμε τουρίστες καλύτερου εισοδηματικού επιπέδου. Υπάρχουν νέα εργαλεία με τα οποία μπορούμε να ξέρουμε ποια είναι η οικονομική τάξη και επίπεδο των εν δυνάμει επισκεπτών. Αυτή τη μεθοδολογία θα εφαρμόσουμε στο επόμενο πρόγραμμα».
Ειδικό πρόγραμμα
για τη Ρόδο
Το πλάνο δράσεων τουριστικής προβολής της ΠΝΑΙ περιλαμβάνει ειδικό πρόγραμμα για τη Ρόδο, με στόχο την αναβάθμιση της εικόνας του προορισμού και την προσέλκυση ποιοτικότερου τουρισμού. «Θα ειδικεύσουμε περισσότερο σε κάποια νησιά. Η Ρόδος έχει ειδική ανάγκη περαιτέρω προώθησης και ήρθε η ώρα να δούμε ένα ειδικό marketing plan. Υπάρχουν κάποιοι άξονες προβολής της Ρόδου που θα ενισχυθούν. Ενδεικτικά μπορώ να αναφέρω ότι οι επικοινωνιακοί στόχοι έχουν να κάνουν με την αναβάθμιση της εικόνας της Ρόδου, της ενίσχυσής της με εξιδεικευμένες εμπειρίες ώστε να γίνει ένας πιο επιθυμητός προορισμός και να προσελκύσουμε κοινό ανώτερου εισοδηματικού επιπέδου από τις αγορές στόχους. Στους βασικούς μας στόχους είναι η άμβλυνση της εποχικότητας. Στοχεύουμε σε μήνες που έχουμε μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης όπως Μάρτιος-Μάιος και Οκτώβριος Νοέμβριος .Θα πούμε πχ τι μπορεί να κάνει κανείς αυτούς τους μήνες. Θα πρέπει να έχουμε μία σειρά από προτάσεις για κάθε μήνα ξεχωριστά», είπε ο κ. Πάρσαλης.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΚΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ
«Τη στιγμή της επιτυχίας πρέπει να σχεδιάζουμε το επόμενο βήμα»
Στην ομιλία του ο πρόεδρος της ΠΟΞ, και πρόεδρος της ΕΞΡ, κ. Αντώνης Καμπουράκης ανέφερε ότι για να ευνοήσουν ένα προορισμό οι τάσεις της αγοράς, θα πρέπει να έχει δουλέψει κανείς για τη διαμόρφωσή τους. Εξήρε το έργο της περιφερειακής αρχής τονίζοντας ότι ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος, όχι μόνο κάλυψε τα κενά άλλων, αλλά επανατοποθέτησε την προβολή, τη διαφήμιση και την προώθηση της τουριστικής προβολής του Νοτίου Αιγαίου στο διεθνή στίβο.

Αναλυτικότερα ο κ. Καμπουράκης ανέφερε:
“Το πρώτο που πρέπει να επισημάνουμε είναι ότι η σημερινή παρουσίαση γίνεται στο σωστό Timing, νωρίς πριν το ξεκίνημα της νέας σεζόν. Η στιγμή της επιτυχίας είναι η στιγμή που πρέπει να σχεδιάσουμε το επόμενο βήμα, το μεθαύριο. Ο μεγάλος κίνδυνος μετά από μία μεγάλη επιτυχία είναι να επαναπαυτεί κανείς σε αυτή και να καταπιεί την ευκαιρία η αδράνεια. Γνωρίζουμε καλά από πρώτο χέρι πώς τα καλά αποτελέσματα μίας χρονιάς δεν προεξοφλούν τα αντίστοιχα της επόμενης αλλά ούτε και θετικά λειτουργικά αποτελέσματα των επιχειρήσεών μας, αλλά ούτε και το μέρισμα που διανέμεται στην τοπική οικονομία. Μακάρι να ήταν έτσι και να ζούσαμε στον παράδεισο της χαρωπής ανεμελιάς. Δεν είναι όμως καθόλου έτσι… Ο μόνος τρόπος για να σε ευνοήσουν οι τάσεις της αγοράς, είναι να έχεις δουλέψει για τη διαμόρφωσή τους. Γι’ αυτό και πιστεύω ότι η στιγμή της επιτυχίας, είναι στιγμή και για σοβαρό προγραμματισμό δράσεων και πρωτοβουλιών. Μόνο έτσι κάθε επιτυχία γίνεται σκαλί που μπορεί να ανεβάσει τον τουρισμό μας και τα θετικά του αποτελέσματα για να διαχυθούν στην τοπική κοινωνία.
Χαιρόμαστε ως ξενοδόχοι που έχουμε βάλει γερά θεμέλια συνεργασίας με τους φορείς της Αυτοδιοίκησης και κυρίως με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Μέσα από αυτή τη συναντίληψη και τις συνέργειες αναγνωρίζεται η σημασία του τουρισμού στην πράξη. Αυτή η αναγνώριση δυστυχώς δεν είναι πάντα αυτονόητη και δεδομένη, όπως πρέπει να είναι. Αυτό που αντιλαμβάνεται η Περιφέρεια, πρέπει να το αντιληφθούν όλοι. Υπογραμμίζω ότι ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος όχι μόνο κάλυψε κενά άλλων, αλλά επανατοποθέτησε την προβολή, τη διαφήμιση και την προώθηση της τουριστικής μας προβολής και παρουσίας στο διεθνή στίβο. Από τη στιγμή που ο ΠΡΟΤΟΥΡ έπαψε να δύναται να στηρίξει το τουριστικό μας προϊόν, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου κάλυψε αυτό το κενό με τον πλέον ενδεδειγμένο σύγχρονο τρόπο μάρκετινγκ. Ταυτόχρονα μέσα από τη στοχευμένη προβολή του προορισμού ανέδειξε το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Για πρώτη φορά τα νησιά είχαν αυτοτελή υπόσταση και παρουσία, όπως αρμόζει. Έως το 2014 τα νησιά μας συμμετείχαν στις τουριστικές εκθέσεις μέσα από τα περίπτερα του ΕΟΤ χωρίς να εστιάζουν στη μοναδικότητα και στην ξεχωριστή τους ταυτότητα. Η αλλαγή των δεδομένων, η προβολή της υπόστασης κάθε νησιού ενίσχυσε την εικόνα μας και έφερε χειροπιαστά αποτελέσματα”.

Ο τουρισμός είναι ένα καρποφόρο δέντρο. Για να δώσει όμως καρπούς, πρέπει να τα ποτίσεις. Τα οφέλη είναι πάντα καρπός της επένδυσης. Εμείς οι επιχειρηματίες του τουρισμού το γνωρίζουμε αυτό από πρώτο χέρι. Χρειάζεται σχέδιο, τόλμη και ρίσκο, επενδυτική στρατηγική που είναι ο μόνος τρόπος να κερδίσουμε το μέλλον. Η επένδυση δεν είναι κόστος, είναι αξία. Και η επένδυση στην προβολή του τουρισμού μας είναι επένδυση στο μέλλον του τόπου μας και στους ανθρώπους, Η προβολή μαζί με την αναβάθμιση των υποδομών και τη δημιουργία νέων ταξιδιωτικών εμπειριών είναι τα τρία από τα βασικά προαπαιτούμενα για να έχει μέλλον ο τουρισμός μας και για να προσφέρει αυτά που μπορεί στην εθνική προσπάθεια για έξοδο από την κρίση αλλά και στην τοπική οικονομία, απασχόληση και στην τοπική κοινωνία. Ο καθένας από το δικό του πόστο ευθύνης θα πρέπει να κάνει το καλύτερο.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου