ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Τα νέα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ, 1η δόση τέλη του μήνα

news room 1 λεπτό ανάγνωση
ΕΝΦΙΑ

Πότε ξε­κι­νά η ανάρ­τη­ση 7,3 εκατ. εκ­κα­θα­ρι­στι­κών. Εξι βή­μα­τα για την έκ­δο­σή τους. Το ΥΠΟΙΚ προ­ω­θεί άμεσα στη Βουλή τρο­πο­λο­γία, ώστε η πρώτη από τις 10 μη­νιαί­ες δό­σεις του φόρου να κα­τα­βλη­θεί έως τις 31 Μαΐου. Ποιοι πλη­ρώ­νουν μι­κρό­τε­ρο φόρο.

Νέου τύπου ρα­βα­σά­κια στα οποία οι ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των θα έχουν μια πιο ευ­κρι­νή απο­τύ­πω­ση της πε­ριου­σια­κής τους κα­τά­στα­σης με βάση και τις νέες αντι­κει­με­νι­κές αξίες ετοι­μά­ζε­ται να αναρ­τή­σει η ΑΑΔΕ εντός των επο­μέ­νων 24ωρων.

Στό­χος της Ανε­ξάρ­τη­της Αρχής Δη­μο­σί­ων Εσό­δων είναι 7,3 εκατ. εκ­κα­θα­ρι­στι­κά να ξε­κι­νή­σουν να αναρ­τώ­νται το αρ­γό­τε­ρο την Τρίτη, δε­δο­μέ­νου ότι όπως όλα δεί­χνουν η ημε­ρο­μη­νία κα­τα­βο­λής της πρώ­της δόσης πα­ρα­μέ­νει στο τέλος Μαΐου.

Η μορφή των εκ­κα­θα­ρι­στι­κών έχει εκ­συγ­χρο­νι­στεί και με το νέο έντυ­πο οι ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των θα μπο­ρούν να με­τρή­σουν στην πράξη κέρδη και ζη­μί­ες μετά τις αλ­λα­γές στον ΕΝΦΙΑ και τη νέα μεί­ω­ση κατά 340 εκατ. ευρώ η οποία σύμ­φω­να με την κυ­βέρ­νη­ση φέρ­νει φέτος μι­κρές ή και με­γα­λύ­τε­ρες ελα­φρύν­σεις για 8 στους 10 ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των. Η πλή­ρης αλή­θεια για το μέ­γε­θος της ελά­φρυν­σης ή της επι­βά­ρυν­σης θα απο­τυ­πώ­νε­ται στο εκ­κα­θα­ρι­στι­κό στο βαθμό όπου η πε­ριου­σια­κή κα­τά­στα­ση του φο­ρο­λο­γού­με­νου δεν έχει με­τα­βλη­θεί.

Στο εκ­κα­θα­ρι­στι­κό θα ανα­γρά­φο­νται η νέα συ­νο­λι­κή αξία της ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας που έχει προ­κύ­ψει μετά την ανα­προ­σαρ­μο­γή των αντι­κει­με­νι­κών αξιών, όπως επί­σης και ο κύ­ριος φόρος, η έκ­πτω­ση ή η προ­σαύ­ξη­ση του κύ­ριου φόρου βάσει συ­νο­λι­κής αξίας ακί­νη­της πε­ριου­σί­ας , η έκ­πτω­ση 50% ή 100% για τους ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των με χα­μη­λά ει­σο­δή­μα­τα και βέ­βαια το συ­νο­λι­κό ποσό του ΕΝΦΙΑ.

Σε ει­δι­κό πλαί­σιο θα φαί­νε­ται το ημε­ρο­λό­γιο πλη­ρω­μής των δό­σε­ων με τις προ­θε­σμί­ες και τα ποσά της οφει­λής ανά μήνα. Το υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών προ­ω­θεί άμεσα στη Βουλή τρο­πο­λο­γία ώστε η πρώτη από τις 10 μη­νιαί­ες δό­σεις του φόρου να κα­τα­βλη­θεί έως τις 31 Μαΐου. Οι ισχύ­ου­σες δια­τά­ξεις ορί­ζουν ότι η πρώτη δόση κα­τα­βάλ­λε­ται έως την τε­λευ­ταία ερ­γά­σι­μη ημέρα του επό­με­νου μήνα από τη βε­βαί­ω­ση του φόρου.

Ο φόρος επρό­κει­το αρ­χι­κά να βε­βαιω­θεί μέσα στον Απρί­λιο, όμως κάτι τέ­τοιο δεν συ­νέ­βη και προ­κει­μέ­νου να πα­ρα­μεί­νει η ημε­ρο­μη­νία πλη­ρω­μής της πρώ­της δόσης στο τέλος Μαΐου απαι­τεί­ται διά­τα­ξη νόμου. Εναλ­λα­κτι­κά θα μπο­ρού­σε να δοθεί πε­ρι­θώ­ριο πλη­ρω­μής της πρώ­της και δεύ­τε­ρης δόσης χωρίς προ­σαυ­ξή­σεις έως το τέλος Ιου­νί­ου. Η τε­λευ­ταία από τις δέκα δό­σεις κα­τα­βάλ­λε­ται έως τον Φε­βρουά­ριο του 2023.

Σύμ­φω­να με το υπουρ­γείο Οι­κο­νο­μι­κών 8 στους 10 ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των θα πλη­ρώ­σουν φέτος μι­κρό­τε­ρο φόρο σε σχέση με πέ­ρυ­σι ενώ για πε­ρί­που 900.000 ιδιο­κτή­τες δεν θα υπάρ­χει καμία αλ­λα­γή. Αντί­θε­τα πε­ρί­που 350.000 ιδιο­κτή­τες ακι­νή­των θα κλη­θούν να κα­τα­βάλ­λουν με­γα­λύ­τε­ρο φόρο με τους μι­σούς από αυ­τούς να έχουν αι­σθη­τά πιο βαρύ λο­γα­ρια­σμό μετά την προ­σαρ­μο­γή των αντι­κει­με­νι­κών και την έντα­ξη νέων πε­ριο­χών στο σύ­στη­μα αντι­κει­με­νι­κού προσ­διο­ρι­σμού.

Για την έκ­δο­ση των εκ­κα­θα­ρι­στι­κών απαι­τού­νται μόλις έξι βή­μα­τα:

Εί­σο­δος στην αρ­χι­κή σε­λί­δα myAADE.

Κλικ στο πα­ρά­θυ­ρο «Εφαρ­μο­γές».

Κλικ στην επι­λο­γή «Δη­μο­φι­λείς Εφαρ­μο­γές».

Κλικ στη «Δή­λω­ση Ε9/ΕΝΦΙΑ».

Εί­σο­δος στη σε­λί­δα με τους κω­δι­κούς Taxisnet.

Επι­λο­γή έτους 2022 και έκ­δο­ση εκ­κα­θα­ρι­στι­κού ΕΝΦΙΑ 2022.

Πηγή euro2day.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.