Ειδήσεις

Ελεγχοι σε εταιρείες ταχυμεταφορών για σύσταση «καρτέλ»

Η εταιρεία Speedex ήταν αυτή που βρέθηκε προχθές στο στόχαστρο του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και έγινε η τρίτη στη σειρά επιχείρηση του κλάδου των ταχυμεταφορών, μετά την ACS και τη «Γενική Ταχυδρομική», στην οποία πραγματοποιήθηκε έλεγχος από κλιμάκιο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή. Σύμφωνα με πληροφορίες από αρμόδιες πηγές, από τον έλεγχο φέρεται να εντοπίστηκαν κάποια τιμολόγια, όπου δεν αναγραφόταν ο ΦΠΑ. Πάντως, βασικό αντικείμενο του ελέγχου σύμφωνα με τις ίδιες πηγές είναι να διαπιστωθούν  αν υπάρχουν υπερβολικές ανατιμήσεις και κυρίως εάν οι εταιρείες του κλάδου ταχυμεταφορών εφαρμόζουν εναρμονισμένες πρακτικές, έχουν δηλαδή συστήσει «καρτέλ».

Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι στη μεν ACS δεν θα επιβληθεί τελικά πρόστιμο –κάτι που αναμενόταν μετά την ανάκληση της έκτακτης χρέωσης– ενώ από τον έλεγχο στη «Γενική Ταχυδρομική» δεν υπήρξαν ευρήματα σχετικά με ανατιμήσεις. Ο κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης, ωστόσο, γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή προειδοποίησε την αγορά για συνέχιση των ελέγχων. Σε ανάρτησή του στο Twitter ανέφερε χθες: «Ο έλεγχος της αγοράς από το υπουργείο Ανάπτυξης στους τομείς των καυσίμων, τροφίμων, υγειονομικού υλικού και ταχυμεταφορών θα συνεχισθεί μέχρι να αποδειχθούν οι ορθές εμπορικές πρακτικές. Είμαστε αποφασισμένοι να προστατέψουμε τα οικονομικά συμφέροντα των πολιτών».

Καθυστερήσεις από ACS

Την ίδια ώρα, πάντως, συνεχίζονται τα προβλήματα με τις καθυστερήσεις στην παράδοση των δεμάτων. Η ACS με νέα ανακοίνωσή της ενημερώνει τους πελάτες σχετικά με τις καθυστερήσεις αυτές, ουσιαστικά τους προειδοποιεί ότι τα δέματά τους μπορεί να κάνουν ακόμη και 15 ημέρες να φτάσουν στον προορισμό τους και μάλιστα εντός Αττικής. «Στο πλαίσιο της πρωτοφανούς κατάστασης που διαμορφώνει η εμφάνιση του COVID-19, και σε συνέχεια της υπερβολικά αυξημένης ζήτησης σε παραδόσεις ηλεκτρονικών αγορών κατ’ οίκον, με συνέπεια την αδυναμία διαχείρισης των αποστολών με βάση τις υφιστάμενες υποδομές της εταιρείας και του δικτύου καταστημάτων της, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι από 06/04/2020, και μέχρι νεότερης ενημέρωσης, τροποποιείται ο χρόνος διαχείρισης και παράδοσης των αποστολών που αφορούν την περιοχή της Αττικής. Ως εκ τούτου, για τις αποστολές που παραλαμβάνονται από 06/04/20 με προορισμούς εντός Αττικής, θα σημειωθούν αναπόφευκτα σημαντικές καθυστερήσεις, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις ενδέχεται να φτάσουν έως τις 15 ημερολογιακές ημέρες από την παραλαβή τους», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Οι χρόνοι διαχείρισης για αποστολές με προορισμό εκτός Αττικής θα παραμείνουν όπως ανακοινώθηκε στις 30 Μαρτίου, δηλαδή από 1-3 ημέρες εντός της ίδια πόλης, εντός της ίδιας Περιφέρειας και προς χερσαίους προορισμούς, έως 5 ημέρες προς τα νησιά και έως 7 ημέρες προς δυσπρόσιτες περιοχές.

Στο ζήτημα, πάντως, των καθυστερήσεων παρενέβη χθες και η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), κάνοντας λόγο σε ανακοίνωσή της για «μεγάλες και αναπάντεχες αλλαγές στη ροή των αποστολών και στην αυξητική κίνηση των καταστημάτων». Η ΕΕΤΤ καλεί τις μεν εταιρείες του κλάδου να ενημερώσουν τους πολίτες για τους όρους παροχής των υπηρεσιών τους, όπως ισχύουν λόγω εκτάκτων συνθηκών κατά την τρέχουσα περίοδο, με κάθε πρόσφορο μέσο (π.χ. ιστοσελίδα, ανακοινώσεις σε καταστήματα, www.pricescope.gr) και να καταβάλουν κάθε προσπάθεια για την αποκατάσταση της κανονικότητας, συστήνει δε στους καταναλωτές να επικοινωνήσουν με τον πάροχο της επιλογής τους προκειμένου να ενημερωθούν για τον αναμενόμενο χρόνο παράδοσης καθώς και για τυχόν αναστολή παραδόσεων σε συγκεκριμένο προορισμό.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου